Zo en dan eindelijk wat beelden van de motor
Eerste stukje is alleen maar een start en stop, daarna een wat langere run.
Jetcat P80
Run 3 en 4 waren weer wat langer met nog meer spelen ;-)
Veder even een verhaaltje.
Er was eens.............. O nee dat hebben we al gehad ;-)
Vanochtend op het werk de motor weer helemaal afgemaakt, tevens de bendix goed gemonteerd en alles weer de kist in.
Voorspanning voelde nog steeds goed aan dus dat moet in orde komen.
Kist de hangaar in en starten maar, mhhh, dat doet ie dus niet, bleek die weer m`n plug "stuk gemaak" (Joey`s taalgebruik).
Toch hier weer eens naar kijken mhhh, de spanning staat standaard op de 2,1V misschien later eens lager zetten als het weer gebeurt.
Naja, nu even laten staan nieuwe plug erin en starten maar.
Dat verkiep dus goed, heb de eerste run wat rustig gedraaid wilde toch even voelen hoe of wat en daarna even alles checken.
Dus na een korte sessie alles af en dat werkte ook zoals het hoort.
Voor de 2de sessie even gevoeld aan de voorspanning en dat werkte nog toppie dus starten maar weer en wat meer spelen
Verder ook tijdens deze run geen problemen gehad.
Run 3 en 4 van de dag eigenlijk net zo, makkelijk starten en loopt goed voor zover ik dat kan inschatten.
het klinkt in ieder geval wel lekker
Wel had ik het idee dat voor run 3 en 4 de voorspanning weer meer bleef kleven.
Als ik de turbine naar achteren drukte en dan een slinger gaf hoorde je de kogels vallen en als de veer het lager op de juiste plaats drukte veranderde dat geluid (logisch).
Echter bleef de as naar mijn idee ook wel eens net even iets langer hangen dan mooi zou zijn.
Heb dus nu even voor elke start gevoeld de as kwam zeker wel terug anders had ik het geheel niet opgestart.
Dat gaan we dus even in de gaten houden.
Wat betreft het trillen heb ik het idee dat het iets meer is dan ik afgelopen dinsdag bij Ger gevoeld heb.
Echter was dit bij een bepaald toerental, kan wel zeggen dat dit boven de 80.000 rpm geheel weg was.
Zal dit eens even goe din de gaten houden en anders gaan we experimenteren met het iets verdraaien van het compressorwiel.
Maar wat een geweld zeg, is toch wel heel even anders dan een methanol mtortje, of een benzine motor of een twin of 4-motorige kist.
Heb momenteel nog even heel veel ontzag voor dit geweld maar wat ongelooflijk GAAAAAFFFFFF ;-)
Nu dus "snel" de kist onderhanden nemen