Gemodificeerde Formost, m`n eerste jet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goede rangecheck is inderdaad zeker belangrijk! Bedenk wel dat je een stuk verder weg vliegt met jets dan met de gemiddelde benzinekist.

Ik leg ook ontvanger en ecu zo ver mogelijk uit elkaar, zeker de antenne netjes scheiden van de rest. Vaak gaat 't wel gewoon goed, maar range-check zeker niet vergeten ;) :)

@ Gerald,

eh had ik ergens gezegd dan in 2010????? (ai, geloof van wel :oops: )

@ Hanzl,

Tja, verder weg vliegen dan het bereik van het oog is niet echt mogelijk, en met m`n Skymaster van 2,2mtr vlieg ik ook wel eens tot de rand van mijn "oog"bereik.

Denk dus dat je met een jet niet verder weg zal vliegen (Zeker niet omdat deze ook nog iets minder spoan heeft).

Maar een range check is zowiezo standaard bij kisten voor de eerste keer.

Antenne loopt wel ver weg van alle overige stroomdraden dus dat zou goed moeten gaan.

@ Gary,

thanxs, wie weet zien we jouw nog een keer op de hei? dan is het jetje er misschien ook wel bij.

@ Tadango,

nog niet maar dat komt op de bewuste dag wel.

Al denk ik nu iets van dat dit makkelijker is dan een Nomad met 2 of Hercules met 4 motoren.
Als nu die ene motor uitvalt heb je zowiezo een zweefkist, met en meer mototige kist weet je de eerste keer nooit wat die doet.

+ deze kist vliegt bij diverse personen zeer goed en zij zijn zeer tevreden over de vliegeigenschappen.
Het is dus bewezen bij deze kist dat ie kan vliegen ;-)

We zullen zien :yes:

He Berto.

Wel goed laten filmen he.
Zo'n hoogtepunt moet wel goed vast gelegd worden.

En niet zo.

groeten Han.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo, meneer de student …ty-wrap is wel erg plat Rotterdams
Tyrap is wat je zult bedoelen en op z´n Belgisch consolband en in het Zweeds
noemen ze zo´n ding een Strippklämma
Een wrap is volgens de boeken een opgerolde pannenkoek met wat smurrie naar behoefte ertussen.
Maar goed doet er niet vanaf dat een snelbindbandje of kabelbinder (Ned.) , niet om een slang thuis hoort waar gassen en/of vloeistoffen door getransporteerd worden ..daar een kabelbinder de slang ovaal trekt en als het ware de slang voor een percentage opstroopt met alle gevolgen van dien.
Mede als de slang door een bepaalde substantie gaat uitharden kunnen daar vervelende situaties door ontstaan, een slangborgclip is hier het gewezen object, dit is een anderhalf maal de radius gebogen verenstaal draadje die dus over het gehele oppervlak van de slang een gelijkmatige druk uitoefent .
Maar in het geval van Berto zijn tank is dit allemaal overbodig daar deze slang een onderdruk configutratie aangaat en daar het soortelijk gewicht van de slang mij doen inschatten dat bij deze lengte een 30G nodig zal zijn om hem van zijn tankdoorvoer te doen verwijderen…en mocht er toch een 30G belasting optreden ..dan is er met Berto zijn speeltje meer aan de hand als alleen het losse slangetje..!!!!
Mvg.

Doe je nog ff een een ty-wrap om de slang op de plek waar ie de tank verlaat?:)

:teacher:......zó klonk mijn leraar nederlands vroeger ook altijd.....:(

K'heb die "ty-wraps" vroegáh ook om brandstofleidingen van full-size fokkers ea geplaatst voor bepaalde doelen.....nu vlieg ik deze bakken zelfs elke dag, ik hoop maar dat het goed komt! :cool:

Grtz,
Gerald

Heee Nico,

damn zeg als je zo tegen me gaat doen op de hei dan start ik m`n jetje wel even dan hoor ik je niet meer ;-)

Zo plastik aantrekgeval dingetje heb ik maar achterwege gelaten en er even een borgdraadje omheen gedaan, dat verouderd en hard niet uit en blijft eeuwig zitten.

Maar Nico ik hoop ergens komende maad jouw jetje ook op de hei tegen te komen zodat we eindelijk een kunnen gaan jetten.

Komende week mijn kissie maidenen en daarna de hei ermee onveilig maken :yes:

Was gister nog even aan het rommelen toen de vrouw ineens een foto maakte:
jet168.jpg

jet169.jpg

Kan ik mezelf zo weer volledig storten op de repapratie van de [49295] cessna-skymaster-337-1-5-bosmodelair-31 :-( :yes: (als de watervliegkisten af zijn :teacher: )

Laatst bewerkt door een moderator:
:teacher:......zó klonk mijn leraar nederlands vroeger ook altijd.....:(

K'heb die "ty-wraps" vroegáh ook om brandstofleidingen van full-size fokkers ea geplaatst voor bepaalde doelen.....nu vlieg ik deze bakken zelfs elke dag, ik hoop maar dat het goed komt! :cool:

Grtz,
Gerald

:rolling:

Die Tyraps (of Ty wraps? dacht dat het allebei mocht) worden ook bij ons nog heel veel gebruikt in onze kissies.
Net als duck tape, of was het nou duct tape, of duc tape, of ach wat maakt het ook uit eigenlijk ;-) )

@Berto

Jij was helemaal ni ant rommelen toen die foto werd gemaakt, je bent er echt voor gaan zitten, dat zie ik op de 2e foto aan je bigsmile, niks mis mee.

Kelere wat een gezeik over die trekbandjes.

Vriendelijke groenten Jaap

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back