Gestolen spullen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Verklaring van afstand!!??
Zijn we al zo diep gezakt in Nederland? dat een dief moet tekenen om afstand te doen van de spullen die hij onrechtmatig heeft verkregen!!???
En als hij dat niet doet/wil jij gewoon naar je spullen kan fluiten en de politie er verder ook niets meer aan doet!!???
.
.
.
.
.
Kolere jongens, ik denk dat ik maar ga...

Iemand die bewust andermans eigendommen steelt moet niet rekenen op een normale behandeling, dat had je van te voren kunnen weten. Liever terug naar praktijken van vroeger, zonder al die rechten en regels van criminelen. Belachelijk dat ze eigenlijk het hand boven het hoofd worden gehouden en de politie zich met die soort kleine dingen niet wil bemoeien. Meer blauw op straat? Meer blauw met IQ ;)

Waarom zou je niet met een groepje langsgaan en die persoon even intimideren? Hoeft niet meteen geweldadig maar laat even duidelijk zien dat hij het beter niet nog een keer in zijn hoofd kan halen (want dan is het wel de laatste keer ;)) Via politie schiet niets op, dat gaat met al dat soort kleine dingen zo. Teveel papier werk (het land gaat echt dood door de regels).

Ondanks dat de aanleiding voor dit draadje te triest voor woorden is, zijn er grappige dingen te signaleren.
Zoals mensen die luidkeels roepen dat "buitenlanders" hier de zaak verpesten, maar ondertussen propageren diezelfde mensen toepassing van de wetten die diezelfde buitenlanders in hun land toepassen: de Sharia haar fijne maatregelen zoals handen afhakken en zo.

Willen we die kant uit met z'n allen? Daggutnie.

En schieten in een knie? Ik ben al een jaar tien scherpschutter pistool en ik kan je uit ervaring vertellen dat op 20 meter afstand een knie van een bewegend persoon een verdomd klein en snel bewegend doel is. Kans op een treffer op 20 meter is ongeveer 40%.

Wees blij dat je in Nederland woont. Ik zit m'n laatste uurtjes in Bosnië uit en heb in drie en een halve maand wel andere dingen gezien waar mensen zich zorgen over maken.
Een schietpartij, bomaanslag bij een politiebureau, mijnen die nog steeds slachtoffers maken onder kinderen, politie die nóg fanatieker dan in Nederland jagen op snelheidsovertreders... Alleen met defecte laserguns. En je kan kiezen: óf je geeft de man 20 knoeten (het plaatselijk monopolygeld) of hij schrijft een bon uit en dan ben je 100 knoeten kwijt. Corrupte politici die alleen maar bezig zijn met graaien, alleen dan op een wat ander niveau dan in Nederland... en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.

Als alle mopperaars op Nederland die in dit draadje langs zijn gekomen, eens een paar maanden in Bosnië gaan werken, zouden ze wellicht wat anders tegen de Nederlandse staat aankijken.

Hou eens op met dat zinloze gegriep...

Wel lullig dat ze er niets aan doen bij de politie Jaap....

Maar durf te wedden, dat als jij je spullen terug gaat halen, meneer ook aangifte doet, en de politie binnen een dag bij JOU aan de deur staat om verhaal te halen!!! Want zo werkt het dan wel hier in Nederland.

(denk nog maar eens aan het voorvalletje bij de AH, of de persoon die een inbreker uitschakelde (niet dodelijk) en daarna de politie belde)

Ik ben het volledig met Tadango eens, gewoon zelf er op af. De politie doet niets, moet je je daar dan maar bij neerleggen? Ik zou het ook niet doen (en heb het in het verleden ook niet gedaan trouwens)

Laatst bewerkt:
Er zijn altijd voorbeelden van hoe het niet moet maar als je altijd maar regels gebruikt waardoor er niets meer gebeurd dan klopt het ook niet. Een fout tijdens een process en iemand wordt vrij gelaten daardoor? Bewijs wat onrechtmatig wordt verkregen mag niet gebruikt? Dat klopt toch ergens niet? Allemaal regels en wetten om de criminele te beschermen. En door al die kloten regels doet de politie niets meer aan kleine zaken behalve het "registreren" zodat je heeeeeel misschien bij toeval achter de dader komt.

Roel, omdat ze in een zandbak hier ver vandaan nog smerigere spelletjes spelen dan hier,
zouden we niet mogen klagen dat onze spulletjes wel eens gejat worden?
Ik vind het erg voor die Bosniërs hoor, begrijp me niet verkeerd,
maar ik vind het moeilijk te relativeren met een landje als Holland.

En als PVV stemmer moest ook ik toch even lachen om de opmerking over handen afhakken. :lol:

Allemaal regels en wetten om de criminele te beschermen.
Nee, je vergist je - die regels zijn er om JOU te beschermen. Bijvoorbeeld om te vermijden dat de politie jou van je bed licht of je huis doorzoekt of je afluistert (zonder gerechtelijk bevel).
Ja, natuurlijk wordt het gerechtelijk apparaat daar logger van, en ja natuurlijk schieten sommige regels hun doel voorbij - dat is haast inherent aan regels. Moet de conclusie dan maar zijn om geen regels te hebben, of je er niet aan te houden, zoals veel posters hier schijnen te vinden?
Ik vind dat de conclusie zou moeten zijn, er naar te streven die regels te verfijnen. Niet dat Jaap daar op dit ogenblik veel aan heeft.

Als je iemand van jouw gestolen fiets trapt, is er natuurlijk altijd een (vrij grote) kans dat de persoon in kwestie die fiets nietsvermoedend van iemand heeft gekocht. Met andere woorden: als je vindt dat het zo hoort, koop dan nooit een tweedehands fiets want de kans bestaat dat iemand je van die fiets trapt en dat zou je dan nog begrijpelijk moeten vinden ook...

Roel, omdat ze in een zandbak hier ver vandaan...
Sven, ik geloof niet dat Bosnië-Herzegowina veel van een zandbak heeft; het ligt zelfs in Europa, jij verwart het kennelijk met Uruzgan. Maar wat maakt het uit, allemaal van die Moslimlanden, voor de doorsnee PVV-stemmer is dat allemaal één pot nat hè... :rolleyes:

Een aantal regels wel maar het gaat tever soms. Waarom zou je iemand niet mogen afluisten omdat hij verdacht wordt? Het komt toch niet op youtube???? Ik heb liever dat ze iedereen afluisten en dingen kunnen voorkomen dan dat ze steeds misgrijpen. Afluisteren hoeft niet door mensen en kan door computers. Spullen vernietigen als er niets gevonden wordt en klaar. Privacy schending? Nee, laat iedereen lekker doen wat die wil en ga pas iets doen als er echt iets gebeurd is.

Je kan natuurlijk ook even checken of de persoon die je ergens van beschuldigd ook schuldig is. Vaak is het aanspreken voldoende. Weet hij van niets en wil meewerken met de politie dan doe je dat, onschuldig slachtoffer. Wordt de deur in je gezicht dicht gegooid dan trap je hem weer open :) Met een fiets net zo. Pak de fiets vast en vertel je verhaal. Wil hij er vandoor met de fiets dan trap je hem er pas af. Trap je meteen ben je geen eigen rechter maar eigen beul, en dat moet natuurlijk nooit.

hallo
mijn mening is en blijft,
politie stoppen met al die lullige controles en met hun luie reet uit die radarwagens en ga achter dit soort misdadigers aan,
Lijkt me een goed idee ja. Laat iedereen gewoon doorknallen op de wegen! Modelbouwspulletjes beschermen is veel beter dan mensenlevens! :confused:

Waarom kunnen ze gewoon niet beiden doen? Snelheid controles hebben zin maar als je huid leeg geroofd wordt en ze doen daar niets aan dan klopt er toch iets niet...... Rij je snel naar huis omdat je reageert op een inbraak alarm en je krijgt een boete maar de inbraak gebeurd niets mee? Dan wordt je pas echt genaaid! Als dat het systeem is waar voor mensen kiezen dan vraag ik me af waar we in vredesnaam mee bezig zijn.

Jongens toch, wat een onzin wordt hier toch uitgekraamd! Getuigd van weinig intelligentie me dunkt.
Alle argumenten en tegenargumenten zijn al gegeven en ik vind het diep triest dat je blijkbaar +50 moet zijn om 'normaal' te kunnen kijken tegen zo'n situatie. (sorry voor de uitzonderingen ;-) )

Ik herinner me een gelijkaardig verhaal van een tijd terug van een jongen die net hetzelfde voorgehad heeft, die is wel met een politieman tot bij de dader kunnen gaan als ik me goed herinner.

Nog zoiets, al dat gezeur op de politie...
Als eenieder van jullie, mooi de correcte snelheid zou rijden, niet dronken zou rijden, geen amok maken op voetbalmatchen, geen bedreigingen naar medemensen uiten, etcetera. DAN zou de politie veel minder werk hebben en zich kunnen bezighouden met de echte criminelen.
Zij die zonder zonde is werpe de eerste steen.
Wie van de jongens hier met de grote bek durft te zeggen dat hij telkens mooi in de pas loopt zonder ook maar 1 enkele overtreding te begaan. Die heeft misschien recht om kritiek te uiten op de politie, maar geloof me, dat kan niemand.

Stop dus maar gewoon met schreeuwen en lees Roel en bdoets (en ..?) hun reacties nog maar eens.

Het recht in nederland is gewoon zo krom als een hoepel....maar het is het enigste wat we hebben !!

En dat de politie niets doet, heeft meer met de regeltjes en de werkdruk te maken, dan dat zij er niets aan willen doen.
Op een ander forum, waar ik ook vaak te vinden ben, zijn er vaak al akties geweest tegen dit soort criminelen. Soms was het kantje boord, soms ging het goed, maar trikkie was het altijd.

...
Nog zoiets, al dat gezeur op de politie...
Als eenieder van jullie, mooi de correcte snelheid zou rijden, niet dronken zou rijden, geen amok maken op voetbalmatchen, geen bedreigingen naar medemensen uiten, etcetera. DAN zou de politie veel minder werk hebben en zich kunnen bezighouden met de echte criminelen.
....

Ow, werkt dat zo???
dan wil ik jou wel eens zien als je in een supermarkt komt, waar niemand aan de kassa is, want alle vakken zijn leeg gehaald door de mensen die winkelen, dus ja, al het personeel is met vakken vullen bezig...

Zo kun(en) je/we wel bezig blijven natuurlijk he.

Feit blijft dat iemand onrechtmatig zich tegoed gedaan heeft aan de spullen van een ANDER, en die ander krijgt geen enkele hulp van de enige officiële instantie in dit land (waar hij ook nog eens zelf belasting voor betaald) die hem daarmee zou kunnen helpen. En dan zou je ZELF niet achter JOUW EIGEN spullen aan mogen??

Dus gezeur op de politie? Lijkt me dat dat zo af en toe wel eens mag toch? Kritiek is gezond is mij ooit eens geleerd.

maar deze discussie gaat nergens naartoe...

Jaap, hoop dat je TOCH nog je spullen terug krijgt, is er niets aan het ding te zien, wat speciaal is, en jij op foto hebt, waardoor je kunt aantonen dat het ding van jou is?

@Pinty: helemaal mee eens!

Sven, ik geloof niet dat Bosnië-Herzegowina veel van een zandbak heeft; het ligt zelfs in Europa, jij verwart het kennelijk met Uruzgan. Maar wat maakt het uit, allemaal van die Moslimlanden, voor de doorsnee PVV-stemmer is dat allemaal één pot nat hè... :rolleyes:

Al staan er daar pimpelpaarse giraffes in gras tot aan je kin, wat maakt dat nou een hol uit.
Weer een typisch links geblaat om irrelevante details uit te vergroten.

Het gaat er gewoon om dat je zon aftands landje niet kunt vergelijken met een samenleving als in Nederland.

Stel, je verkoopt iets op marktplaats.
Iemand gaat plots beweren dat jij die spullen van hem gestolen hebt.

Hij haalt de politie erbij en die treedt zoals jullie allemaal willen, meteen hard op, neemt de spullen van je af en geeft ze aan de andere persoon.

ja, maar je moet wel bewijs hebben zeg je dan...

Goed, wat vind jij dan een goed bewijs?
Heb jij al je bonnetjes nog? misschien zat dat bonnentje gewoon in de doos toen je hem gestolen hebt want dat is toch niet op naam.
Misschien zijn er wel getuigen? maar dat zijn misschien medeplichtigen die makkelijk kunnen beweren dat ze jou al met die spullen gezien hebben.
oh je hebt een foto van op een meeting waar jij aan tafel zit met al die spullen erbij?
Wie zegt dat't jouw tafel is en niet die van iemand anders waar je gewoon even neerzat om een praatje te maken?

Al staan er daar pimpelpaarse giraffes in gras tot aan je kin, wat maakt dat nou een hol uit.
Weer een typisch links geblaat om irrelevante details uit te vergroten.

Het gaat er gewoon om dat je zon aftands landje niet kunt vergelijken met een samenleving als in Nederland.

Wat noem jij een detail en wat is er irrelevant aan?

Het recht in nederland is gewoon zo krom als een hoepel....maar het is het enigste wat we hebben !!

Ik hoop niet dat je hiermee wil zeggen dat we er dus maar meteen tevreden mee moeten zijn? De hele beschaving komt voort uit het feit dat we alles willen verbeteren. Kritiek is daar het fundement van. En er is iets goed mis, dat is zeker, en dat ligt ook zeker niet alleen bij de politie, dat is ook zeker, maar het is wel hun taak waarin ze tekort schieten! "Met zijn allen zorgen voor een verbetering" klinkt leuk maar mensen zijn niet zo sociaal als je zou willen. Mensen zijn egoistisch en dat is de drijfveer van ons bestaan. Strengere straffen en hardere aanpak van kleine criminaliteit is wel een richting die zou helpen. Als iedereen bang is om iets fout te doen dan denken ze tenminste wel even wat langer na! Nu hoef je als dief echt niet bang te zijn om gepakt te worden. Het kan wel, en dat weten ze ook, maar bang is er geen 1.

toen je hem gestolen hebt want dat is toch niet op naam.
Als ik zoiets koop (altijd met de PIN) dan staat het wel op rekeningnummer, laat die nu net weer op naam staan... UITERAARD alleen bij nieuw aankoop ja. (voor je daar over begint)

maar goed, zoals ik al zei: zo kun je bezig blijven met de discussie.

Als ik zoiets koop (altijd met de PIN) dan staat het wel op rekeningnummer, laat die nu net weer op naam staan... UITERAARD alleen bij nieuw aankoop ja. (voor je daar over begint)

maar goed, zoals ik al zei: zo kun je bezig blijven met de discussie.

maar wie zegt dat dat bedrag nu net voor dit specifiek item was ? ;)

héhé zo kunnen we inderdaad bezig blijven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back