Wat Ruud schrijft is een waarheid als een koe. Een team op afstand kan lastig zijn, maar de moderne communicatiemiddelen kunnen hier uitkomst bieden. Toch is binnen een dergelijk project regelmatig persoonlijk contact wel wenselijk. Live aan de werkbank zijn nu eenmaal dingen makkelijker te bepraten. Als ik de woonplaatsen op een rijtje zet, nou daar zit soms een beste afstand tussen. Met de huidige brandstofprijzen levert en paar keer op en neer rijden al snel een leuke DLG-kist op.
Dan is er de vraag van welke kant het project op gaat. Hoe wordt het model geproduceerd, vanuit mallen of mallen en baggen. Ik kan het met Ruud en Theo eens zijn. Een gemalde romp met gebagde vleugels en staartvlakken. De voordelen zijn duidelijk en door Ruud aangegeven. Echter een volledig uit mallen opgetrokken model is toch ook wel mooi.
Maar wellicht nadat een ieder de smaak te pakken heeft, de opzet voor het volgende model. :lol:
Een idee.
Gezamelijk wordt er een specificatie opgesteld.
Vanuit deze specificatie worden bouwtekeningen gemaakt.
Er wordt een rompmal gemaakt zodat er een standaard romp kan worden gemaakt.
Per regio, vereniging, vriendenclub enz gaat men aan de slag.
Natuurlijk wordt er regelmatig verslag gadaan van de vorderingen, bijvoorbeeld op f3k.nl of het forum.
Ook kunnen problemen of oplossingen tijdens de bouw op deze manier worden gecommuniceerd. (bellen of skypen mag ook).
Ik denk dat de kans op slagen van dit project op deze manier groter is. Ook denk ik dat op deze manier er meer mensen zullen meedoen.
Het is maar een idee van een meedenker, meer niet.
Het voorstel om een workshop te volgen bij Ruud!

WAAR KAN IK ME OPGEVEN