Bart83
verslagschrijvers
Tussen de bedrijven door weer wat verder gewerkt aan het achterste van de Goose
Nu de basis constructie van het achterste rompdeel gereed is kan de staart hier worden opgebouwd.
Ik ben begonnen met het bouwen van de hoogteroeren en het richtingsroer. Dit gaat lekker vlot met de laser-gesneden delen, alleen het in vorm schuren van de tip delen is wat tijd rovend. Voordeel met mooie weer is dat ik de schuurwerkzaamheden buiten kan doen zodat er binnen niet al te veel stof is.
Verder alvast wat led's in het richtingroer gemaakt. Foto's zeggen meer dan woorden dus kijk hieronder voor een foto verslag.
Volgende keer weer een video......
Mvg,
Bart
Gat boren in de beplanking, spant van staart gebruikt als mal:
Zelfde truukje voor de opening voor de stuurstang van het hoogte roer:
De wortelrib van het hoogteroer zit onder een hoek, het pasvlak moet hierop worden geschuurd:
De achterlijst van de verticale staart is gemaakt uit 3mm triplex, de achterlijst van de horizontale staart uit 2.5mm balsa. Om deze ''flush' te laten liggen moet er een uitsparing worden gemaakt in de sub trailing edge van de horizontale staart:
Verder met het opbouwen van de staart delen. Tijdens het verlijmen heb ik de delen met bouwpinnen aan de bouwplank gefixeerd zodat er geen kromming in komt:
Passing van rudderhorn checken:
Roerhorn en hevel worden met glasdoek verstevigd:
Verbindingsstuk voor de hoogteroeren:
6mm balsa voor de neuslijst en tip's:
1.5mm balsa beplanking:
Balsa om de roerhorn zodat de bespanfolie hier kan hechten:
Uitsparing voor de hoogteroer bediening:
En wat led's in het richtingroer:
Schuren van de neuslijsten:

Nu de basis constructie van het achterste rompdeel gereed is kan de staart hier worden opgebouwd.
Ik ben begonnen met het bouwen van de hoogteroeren en het richtingsroer. Dit gaat lekker vlot met de laser-gesneden delen, alleen het in vorm schuren van de tip delen is wat tijd rovend. Voordeel met mooie weer is dat ik de schuurwerkzaamheden buiten kan doen zodat er binnen niet al te veel stof is.
Verder alvast wat led's in het richtingroer gemaakt. Foto's zeggen meer dan woorden dus kijk hieronder voor een foto verslag.
Volgende keer weer een video......
Mvg,
Bart
Gat boren in de beplanking, spant van staart gebruikt als mal:

Zelfde truukje voor de opening voor de stuurstang van het hoogte roer:

De wortelrib van het hoogteroer zit onder een hoek, het pasvlak moet hierop worden geschuurd:

De achterlijst van de verticale staart is gemaakt uit 3mm triplex, de achterlijst van de horizontale staart uit 2.5mm balsa. Om deze ''flush' te laten liggen moet er een uitsparing worden gemaakt in de sub trailing edge van de horizontale staart:

Verder met het opbouwen van de staart delen. Tijdens het verlijmen heb ik de delen met bouwpinnen aan de bouwplank gefixeerd zodat er geen kromming in komt:

Passing van rudderhorn checken:

Roerhorn en hevel worden met glasdoek verstevigd:

Verbindingsstuk voor de hoogteroeren:

6mm balsa voor de neuslijst en tip's:

1.5mm balsa beplanking:

Balsa om de roerhorn zodat de bespanfolie hier kan hechten:

Uitsparing voor de hoogteroer bediening:

En wat led's in het richtingroer:

Schuren van de neuslijsten: