GooseV2 bouwverslag.

@nico v kooten , thanks!

Hier weer druk verder met de het cockpitluik. Dit gaat lekker snel in elkaar mede door de laser gesneden beplanking.
Ik had alweer een nieuwe video gereed willen hebben maar ik heb nog geen rustig moment gehad . . .

Mvg,

Bart

a13474171-84-Build%20%28450%29.jpg


a13474173-142-Build%20%28451%29.jpg


a13474175-104-Build%20%28452%29.jpg


a13474177-193-Build%20%28453%29.jpg


a13474179-124-Build%20%28454%29.jpg


a13474181-236-Build%20%28455%29.jpg


a13474183-70-Build%20%28456%29.jpg


a13474185-52-Build%20%28457%29.jpg


a13474187-154-Build%20%28458%29.jpg


a13474189-84-Build%20%28459%29.jpg


a13474191-157-Build%20%28460%29.jpg


a13474193-107-Build%20%28461%29.jpg


a13474195-101-Build%20%28462%29.jpg


a13474199-200-Build%20%28466%29.jpg


a13474201-200-Build%20%28470%29.jpg


a13474203-34-Build%20%28471%29.jpg


a13474205-252-Build%20%28472%29.jpg


a13474207-54-Build%20%28473%29.jpg


a13474209-48-Build%20%28474%29.jpg


a13474211-129-Build%20%28475%29.jpg


a13474213-239-Build%20%28476%29.jpg


a13474215-85-Build%20%28477%29.jpg


a13474217-143-Build%20%28478%29.jpg
 
Prachtig werk Bart :thumbsup:
Welke lijm gebruik je voor de stroken?
Dit moet uiteraard goed schuurbaar zijn of smeer je het later vanaf de onderzijde in met lijm?

Groeten Ralf
 
Eerst verlijm ik de stroken alleen aan de spanten met medium ca. Daarna maak ik het balsa vochtig en vul de kieren met alabastine super alles vuller (licht met bruin deksel). Dan schuren en na het schuren van binnenuit laat ik wat ca over de verbindingen lopen.
Ik zou nog wel eens een lijm willen vinden die makkelijk schuurbaar is.

Mvg,

Bart
 
Light vuller van de Action, lijkt en schuurd als balsa. Tevens een stuk lichter als A.b. vuller en een stuk goedkoper.
Eerst verlijm ik de stroken alleen aan de spanten met medium ca. Daarna maak ik het balsa vochtig en vul de kieren met alabastine super alles vuller (licht met bruin deksel). Dan schuren en na het schuren van binnenuit laat ik wat ca over de verbindingen lopen.
Ik zou nog wel eens een lijm willen vinden die makkelijk schuurbaar is.

Mvg,

Bart
IMG-20191030-WA0019.jpeg
 
Nog lichter als alabastine vuller? ik ga het eens proberen, bedankt voor de tip :)

Mvg,

Bart

1.jpg
 
Mooi video verslag Bart.
Ook de uitleg van de stripplanks is geweldig. Vroeg me al af welk commando je hiervoor gebruikte, maar het is een verzameling van commando's en handelingen.

Enige wat ik me afvraag. In de video zie je strip planks die niet tot aan de raamzijde komen. Maar het daadwerkelijk eindproduct heeft ze wel aan de raamzijde gekoppeld. Hoe heb je dit opgelost, of is dat het geheim van de smid?
Zie @ 5:45 in de film. Er zijn 2 lijnen die niet tot aan de linkerzijde komen
 
Bedankt hoeby ,

Ik heb even vluchtig een aantal rails getekend om het process te verduidelijken. Het originele bestand heb waar je deze rails kunt zien heb ik helaas neit meer.
Het is natuurlijk de bedoeling om het surface zo te splitten dat alle lijnen mooi doorlopen. Zie afbeelding.

De truck voor een goed resultaat is dat je de uiteindelijke uitslag schaald in 1 dimensie. Om van de vlakken met dubbele kromming vlakken met enkele kromming te maken verbind je de curves aan het einde met een rechte curve. Deze curve is natuurlijk een fractie minder lang dan de originele curve. Helemaal aan het einde van het process als de uitslag gereed is ga je deze schalen in de breedte. Dus je meet eerst de totale lengte van de originele kromme curves en schaalt nu de uitslag naar deze maat.
Hoop dat het een beetje duidelijk is zo, anders maak ik er nog eens een filmpje van.

Mvg,

Bart

1.jpg
 
De truck voor een goed resultaat is dat je de uiteindelijke uitslag schaald in 1 dimensie. Om van de vlakken met dubbele kromming vlakken met enkele kromming te maken verbind je de curves aan het einde met een rechte curve. Deze curve is natuurlijk een fractie minder lang dan de originele curve. Helemaal aan het einde van het process als de uitslag gereed is ga je deze schalen in de breedte. Dus je meet eerst de totale lengte van de originele kromme curves en schaalt nu de uitslag naar deze maat.
Hoop dat het een beetje duidelijk is zo, anders maak ik er nog eens een filmpje van.

Als ik je tekst lees, dan heb ik niet het gevoel van "Aaahhhaaaa, dat bedoelt Bart"
Maar heb het idee dat ik het gewoon een keer moet proberen, misschien dat het kwartje van valt.

Groeten Paul
 
@ Paul, ik zal nog eens een tutorial filmpje maken.

Weer verder met de vleugels. Is aardig rap gegaan, alleen het in vorm schuren van de neuslijst en vleugel tippen is veel werk.

Mvg,

Bart



Aileron:

a13490639-190-Build%20%28467%29.jpg





Tijdelijk aan de vleugel bevestigd met bouwpinnen zodat ik de aileron aan de vleugel kan schuren:

a13490643-137-Build%20%28469%29.jpg




Roerhorns uit triplex verstevigd met glassdoek:

a13490645-135-Build%20%28479%29.jpg





Met CA en vulpoeder verlijmd in de aileron:

a13490653-49-Build%20%28483%29.jpg





Voor de uiteindelijke bouwdoos maak ik deze wat groter . . .

a13490655-168-Build%20%28484%29.jpg





Neuslijst en tippen in vorm geschuurd:

a13490647-77-Build%20%28480%29.jpg


a13490649-71-Build%20%28481%29.jpg




Aileron bespannen en geïnstalleerd:

a13490657-37-Build%20%28485%29.jpg


a13490659-191-Build%20%28486%29.jpg


a13490661-144-Build%20%28487%29.jpg


a13490663-138-Build%20%28488%29.jpg


a13490665-132-Build%20%28489%29.jpg


a13490667-74-Build%20%28490%29.jpg


a13490669-164-Build%20%28491%29.jpg


a13490671-20-Build%20%28492%29.jpg


a13490673-14-Build%20%28493%29.jpg


a13490675-184-Build%20%28496%29.jpg
 
Erg interessante video, ik vraag me alleen af wat je met de kabeltjes naar de voorkant van de vleugels doet, aangezien die nu opgesloten zitten in de vleugel. Maar wellicht komt dat in een volgende video naar voren. ;):thumbsup:
 
Thanks! Kabeltjes zijn voor de regelaar, aileron servo, landing en navivatie verlichting.

Mvg,

Bart
 
De vraag was meer omdat er nog geen openingen zitten daar waar sommige kabeltjes zitten, maar zoals ik al zei komt het wellicht in een volgende video of op foto's naar voren. ;):D
 
Back
Top