jan brilman
Forum veteraan
Gisteravond heb ik, in een ondoordachte beweging, mijn Bleriot van het plafond geslagen (die hing al jaren stof te verzamelen . . . ).
Potentieel een schitterende slow-flyer, maar beschouw het maar als zo'n oude auto die ze in Discovery Channel series onder het stof vandaan halen en weer tot een ware schoonheid omtoveren.
Door een keer door de straat te (willen) taxiën, ben ik tegen een stoeprand aangereden (waar zit de rem???!!!), en daarbij is het hoofdlandingsgestel beschadigd.
Kan echter prima gerepareerd worden.
Verder heeft (had) deze een verend landingsgestel en verend staart wiel |(allemaal schaal!), alle flying en landing wires etc., alles.
Is ook een schitterende piloot bij.
Moet wel een nieuwe motor (zat een borstelding in), en besturing in.
Dus: demonteren, stofvrij maken en weer opbouwen.
Geen ernstige structurele schade, wel hier en daar even beetje plakken.
Restaureren van het hoofdlandingsgestel zal de meeste tijd kosten.
Niemand interesse: dan gaat 'ie enkele reis de Kliko.
Bezit van scheerkwast en compressor met airbrush is handig.
jan.
Potentieel een schitterende slow-flyer, maar beschouw het maar als zo'n oude auto die ze in Discovery Channel series onder het stof vandaan halen en weer tot een ware schoonheid omtoveren.
Door een keer door de straat te (willen) taxiën, ben ik tegen een stoeprand aangereden (waar zit de rem???!!!), en daarbij is het hoofdlandingsgestel beschadigd.
Kan echter prima gerepareerd worden.
Verder heeft (had) deze een verend landingsgestel en verend staart wiel |(allemaal schaal!), alle flying en landing wires etc., alles.
Is ook een schitterende piloot bij.
Moet wel een nieuwe motor (zat een borstelding in), en besturing in.
Dus: demonteren, stofvrij maken en weer opbouwen.
Geen ernstige structurele schade, wel hier en daar even beetje plakken.
Restaureren van het hoofdlandingsgestel zal de meeste tijd kosten.
Niemand interesse: dan gaat 'ie enkele reis de Kliko.
Bezit van scheerkwast en compressor met airbrush is handig.
jan.
Laatst bewerkt: