gratis af te halen: Bleriot

jan brilman

Forum veteraan
Gisteravond heb ik, in een ondoordachte beweging, mijn Bleriot van het plafond geslagen (die hing al jaren stof te verzamelen . . . ).

Potentieel een schitterende slow-flyer, maar beschouw het maar als zo'n oude auto die ze in Discovery Channel series onder het stof vandaan halen en weer tot een ware schoonheid omtoveren.

Door een keer door de straat te (willen) taxiën, ben ik tegen een stoeprand aangereden (waar zit de rem???!!!), en daarbij is het hoofdlandingsgestel beschadigd.

Kan echter prima gerepareerd worden.

Verder heeft (had) deze een verend landingsgestel en verend staart wiel |(allemaal schaal!), alle flying en landing wires etc., alles.

Is ook een schitterende piloot bij.

Moet wel een nieuwe motor (zat een borstelding in), en besturing in.

Dus: demonteren, stofvrij maken en weer opbouwen.

Geen ernstige structurele schade, wel hier en daar even beetje plakken.

Restaureren van het hoofdlandingsgestel zal de meeste tijd kosten.

Niemand interesse: dan gaat 'ie enkele reis de Kliko.

Bezit van scheerkwast en compressor met airbrush is handig.

20160616_220816_resized.jpg

20160616_220836_resized.jpg

20160616_220923_resized.jpg

20160616_221045_resized.jpg

jan.

Laatst bewerkt:
Het is dat ik nog wat klein woon, anders was dat een mooie start geweest in het modelvliegen! Heb je haast met het opruimen?

Hij is al bijna klaar om te vliegen en wat mij betreft gaat hij mee naar Simplon, al is het maar voor de show.
Voor de vleugel heb ik een stukje witte coverlite nodig heeft iemand dat beschikbaar ?

Het is dat ik nog wat klein woon, anders was dat een mooie start geweest in het modelvliegen! Heb je haast met het opruimen?
Nog even voorzichtigheidshalve wat enthousiasme intomen (ik ben de beroerdste niet): het zou bepaald geen geschikt beginnerstoestel zijn geweest.

Laatst bewerkt:
NOU al klaar?

Verrassend snel.

Ben benieuwd.

Zou er wel wat foto's van willen zien!

En de maiden graag filmen!

jan.

En dat is voor het origineel zacht uitgedrukt ( kan het weten..heb zo,n full size 11 jaar gevlogen) echter..mits goed afgesteld... en dat is bij een Blériot toch wat ongebruikelijk qua waardes voor de gewone modelvlieger... kan hij zo mak als een lammetje zijn..

Moet nog een paar dingen doen en testen.
Dan de vleugels erop afstellen voor zover ik daar uitkom en foto's hier plaatsen.
Henk mr Blériot krijgt de eer van de maiden.

Overigens.

Voor 'ie de lucht in gaat zou ik nog wel even de instelhoek van het stabilo checken.

Hij heeft ik weet niet hoeveel jaar aan het plafond gehangen: ik heb me wel eens afgevraagd of de romp niet doorgezakt is, en het stabilo nu dus een positieve(re) instelhoek gekregen heeft.

Dan gaat na de (hand-?)start de staart heel snel omhoog! . . .

(Wacht nog op foto's, ben erg benieuwd.)

jan.

Je laat er geen gras over groeien!

Maar ik zou er wel een nieuwe, onbeschadigde prop op zetten.

Dit is onbalans in het kwadraat, die trilt het hele ding aan gruzelementen . . .

Ben ook wel benieuwd naar plaatsing van servo's, accu etc.

Totaalgewicht? Zwaartepunt?

jan.

Onno...ga voor 2 graden wash out op de vleugeltippen....mix het RR 100% met de vleugel indien de vleugel bestuurd kan worden.

Kun jee vleugel en stabilo profiel omschrijven??

Back