Vorige week heb ik met mijn Junior S de maiden gemaakt. Omdat ik de laatste tijd wat veel ongelukjes had was ik een beetje zenuwachtig... veel te grote uitslagen... en het eindigde met een duik in de grasmat. De rompneus lag er naast.
Nou ja, schuim is geduldig en epoxy iets minder (5 minuten) dus het zat al een tijdje weer in mekaar... en vanavond was maiden nummer 2.
Dat ging redelijk netjes, de Juun (zoals ik 'm noem) vloog mooi strak, klom als een hotliner en zweefde erg zuinig - ik had enige moeite om 'm aan de grond te krijgen (ik wilde de ailerons in dit stadium nog niet in remklepstand gebruiken, en er was geen zuchtje wind). Twee korte vluchtjes, en bij de derde start...
Reageerde hij opeens erg vreemd op de ailerons. En toen was ook opeens duidelijk wat er loos was. De vleugels stonden ongeveer op tien voor twee. De carbon vleugelstaaf was geknakt!
Toestel kwam in een niet al te rare hoop omlaag, er lijkt verder geen schade te zijn (nog niet minutieus bekeken...).
Het gekke is, dat er op YouTube een filmpje te vinden is van een Junior S die, in een ruime bocht, ook opeens de vleugels omhoog steekt. De mijne had weliswaar een rotlanding gemaakt, maar er was me niks fouts opgevallen aan de carbon staaf (tja, ik weet dat een carbonbreuk niet met het blote oog is vast te stellen...)
Nou ja, dat wordt dus dezer dagen een verse carbon staaf kopen.
Ik pakte mijn SportWing en ging daar maar even mee vliegen...
Tot iemand die ook op dit forum actief is zijn zender aanzette, op hetzelfde kanaal 70. Toen kwam de sportWing met een rotklap naar beneden en kon ik inpakken...

uppydogeyes:
Ik wilde eigenlijk ook een paar fotootjes invoegen... maar de Photobucket-link is verdwenen geloof ik...???