En waar gaan die spoortjes dan naartoe?
(let wel; ik weet het echt niet, is oprechte vraag, niet snerend of betweterig bedoeld)
Ben mechaniker , geen elektroniker .

Effe het dekseltje gelicht .

Mvg Johan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
En waar gaan die spoortjes dan naartoe?
(let wel; ik weet het echt niet, is oprechte vraag, niet snerend of betweterig bedoeld)
Voorts zul je een gestoord kanaal op de 2,4 GHz uitsluitend tegenkomen als er een uitermate sterke zender op dat kanaal aanwezig is.
De 2 antennes kunnen een voordeel zijn om dode plekken in de ontvangst uit te sluiten, net zoals dat het bij 35Mhz niet aan te raden is je antenne in 1 lange rechte lijn te leggen. Daar de antenne bij 2.4Ghz fors korter is, is dan het gebruik van een 2e antenne haaks op de ander, of in elk geval uit lijn met de ander, beter.
Dat 1 antenne genoeg is, wordt volgens mij wel bewezen door de 35Mhz systemen.. en als je een 'foutmeter' aansluit op je 35Mhz PCM ontvanger, zie je ook al dipjes.. toch werkt het.
Of ze bij XPS een tweede antenne in de print geintegreerd hebben weet ik niet, indien dit zo is zouden ze dat beter melden aan de gebruikers en niet geheim houden. Lijkt me belangrijke informatie om je ontvanger in te bouwen op een correcte manier.
Ik bedoelde eigenlijk eerder iets waar ook Hezik het over had. Dus niet dat draadje wat je kan zien maar iets met printsporen op de print. Zo kan je ook een antenne maken. Nogmaals of ze dit hebben weet ik niet.
Het doet er volgens mij ook weinig toe of hij al dan niet een filmpje kan maken dat hij in sommige wel gecontroleerde omstandigheden kan hoppen.
Ik ben dus meer geïnteresseerd in zijn firmware bugfix (waaraan hij aan het werken is) die aantoont dat ze ook hoppen in deze test.
Een leuke test zou zijn om met 4 man thuis de zender aan te zetten en naar de club te komen om te zien of het systeem hopt en ook als het niet hopt zien of DSSS nog werkt
Hoe goed een 1 antenne systeem op 2.4Ghz zal werken kan je niet afleiden uit een 35Mhz systeem. Zelfs bij een 35Mhz systeem zal je een duidelijke verbetering van je ontvangst merken aan de rand van de reikwijdte.
Deze technologie is complex. Hoogfrequente signalen is geen eenvoudig onderwerp. Wat mij betreft moet men dan ook ophouden met simpele ononderbouwde redenaties aankomen om een stemmingmakend punt te onderbouwen.
Mijn bottom line tav. de antennekwestie was dat men zo'n punt maakt van de antennes en daar ook conclusies aan verbind, in de trant van 2 antennes is beter dan 1 en 2 antennes voor 2 kanalen en 1 antenne dus maar 1 kanaal.
In dezelfde simpele trant doorgeredeneert is het volgens mij toegestaan om te zeggen dat 1 antenne gewoon voldoende zou kunnen zijn, gezien de resultaten op de 35Mhz. Hetgeen ook bewezen wordt doordat er zat mensen zijn die hun model succesvol op afstand besturen, met maar 1 antenne op 2.4Ghz.
Verder is het mijns inziens juist wel degelijk heel erg relevant of XPS/iFS onder laboratoriumomstandigheden (onder gecontroleerde omstandigheden) kan hoppen. Iedereen die professioneel met techniek bezig is weet dat gecontroleerd testen de basis is van productkwaliteit.
Als XPS niet hopt onder gecontroleerde en herhaalbare omstandigheden, hoe kan JD dan ooit zijn 'predictive hopping algorithm' getest hebben?
Graupner geeft geen enkele reactie op vragen via mail betreffende XPS/iFS en heeft het systeem ook niet in Sinsheim op de beurs. Op zijn minst vreemd voor een Neuheit 2008.
Dus Graupner kan straks vrolijk de JR DSX9 (met Spektrum technologie) aan de man gaan brengen.