graupner leopard fun truggy 4wd 1:8 nitro

• Topicstarter Topicstarter bosschenaertje
  • Startdatum Startdatum
Hoi Brian,

Deze zondag zal het bij mij zowiezo niet lukken......Want dan vertrek ik al vroeg naar Eindhoven. Dan is`t PSV - Ajax ,en dat gaat (voorlopig nog) even voor. Maar ik zal binnenkort wel eens langs komen bij de Pettelaar. Ik woon in de Berlicum dus ik ben zo in Den Bosch.
Ik heb volgens mij iets van € 29,- betaald voor de trekstarter. Had hem eerst zelf geprobeerd te maken ,maar hed hem toen verkeerd opgerold...... Met als gevolg dat ik hem alsnog kapot trok bij m`n eerste startpoging haha. Toen ik weer losmaakte sprong ie zo door de kamer heen haha.

Heb je nog geprobeerd je auto te starten op een verhoging met de wielen vrij ? Draaide je wielen rond tijdens het starten of niet ?

auto uit elkaar

Hoi,

Heb zojuist het tandwiel bij het vliegwiel losgemaakt, en heb ontdekt dat beide lagers helemaal uit elkaar lagen. De koppelingsschoentjes zijn nog goed. Zou dit een oorzaak kunnen zijn van het afslaan van de auto?

graag reactie

@kappie:

Wat heeft toemen vervangen bij jou dan? Heb mn trekstarter gemaakt! Zolang het duurt. Ik denk dat ik toch maar eens na ga denken over n rotostart of een startbox. Want ik heb t idee dat die dingen om de haverklap kaduuk gaan.

@kappie1972. Dat met die uitlaat gebeurde bij mij ook. Daarom heb ik die plastic bevestiging voorin de auto vervangen door een aluminium die ik zelf gemaakt hebt. Nu blijft ie teminste vast zitten (ook bij mijn woeste rijden).

En trekstart kapot gebeurde bij mij in het begin ook. Dan trok ik eraan terwijl hij verzopen was en dat gaat dan heel zwaar (en een garantie dat de trekstart kapot is. Ik heb hem al weer 5 keer uit- en in elkaar gezet)
Wat ik nu doe is, eerst effe kort en voorzichtig aan de trekstart trekken om te voelen of ie zwaar gaat of niet. Gaat ie zwaar dan even de gloeiplug losdraaien en een paar keer aan de trekstrat trekken zodat de bezine eruit gaat. Dan plug weer vast maken en weer proberen te starten.

Hoi bosschenaertje ,bij mij hebben ze toen die 3 schoentjes vervangen. Ik heb het nagekeken en het kostte € 10,- bij mij. Maar ik meen dat ze hadden gezegd € 20,- via de telefoon. Meevallertje dus......
Ik weet niet of z`on rotostart er op past en hoe/of het werkt. Ben nog een groentje he. Wel is en door iemand tegen mij gezegd dat z`on startbox ook niet alles is. Maar ook daar heb ik zelf geen ervaring mee ,is alleen van horen zeggen. Misschien ff een topic van maken ,dan weet je het zo.
En lemoi ,ik ben benieuwd om te zien hoe je dat hebt omgelost. Klinkt i.i.g. beter dan de tape en schuimrubber die ik er op heb gemaakt haha. Misschien kun je ff een foto uploaden ? En anders zie ik het misschien wel een keer bij de Pettelaar.

Hoe weten jullie welke kant de trekstarter op moet worden gedraait als je hem uit elkaar hebt gehaald ?
Hebben jullie trouwens ook koelgaten gemaakt in de body ? En zo ja ,waarmee dan ? Gewoon een spieboor of een soort dremel ?

Startbox of rotostart is echt persoonlijke voorkeur. Met een startbox moet je telkens als je motor uitvalt weer terug naar je startbox. Rotostart kun je zo even meenemen, al heb ik tot nu toe altijd maar mensen horen klagen omdat ze accuschroef boormachines moesten lenen van mensen omdat de accu in hun rotostart leeg was.
Maargoed bij ons rijdt dan ook ongeveer 70% met startbox, 5% met rotostart en 25% met trekstarter.

Mocht je trouwens een startbox aanschaffen, kan het zijn dat je je motorsteuntjes wat moet aanpassen. Iemand bij ons heeft ook een graupner, en zijn vliegwiel zit (zat ;) ) te hoog.

@kappie1972. Foto kan ik uploaden als ik terug ben van vakantie.

En dat met startbox kan ik bevestigen. Heb een startbox gekocht maar de afstand tussen aandrijfwiel startbox en vliegwiel is te groot. Moet nog kijken hoe ik dit doe wat gewoon de motorsteunen verlagen gaat niet. Carter van motor komt dan op de bodem plaat. Ik zat te denken om mijn startbox te verbouwen. stuk uitfrezen en de startmotoren iets verhogen. Zal ik na de vakantie eens na kijken.

En rotostart gaat ook, alleen die opzet stuk voor de motor zijn lastiger te krijgen als andere omdat de meeste een afstand van 27mm tussen de bevestigingsschroeven hebben en de nitro bull heeft 31 mm tussen de bevestigingsschroeven.

En over koeling, ik heb nog geen gaten in mijn body gemaakt (behalve wat schreuren en extra ruimte om de uitlaat, maar dat is vanzelf gekomen ;-) )

@kappie1972. Foto kan ik uploaden als ik terug ben van vakantie.

En dat met startbox kan ik bevestigen. Heb een startbox gekocht maar de afstand tussen aandrijfwiel startbox en vliegwiel is te groot. Moet nog kijken hoe ik dit doe wat gewoon de motorsteunen verlagen gaat niet. Carter van motor komt dan op de bodem plaat. Ik zat te denken om mijn startbox te verbouwen. stuk uitfrezen en de startmotoren iets verhogen. Zal ik na de vakantie eens na kijken.

En rotostart gaat ook, alleen die opzet stuk voor de motor zijn lastiger te krijgen als andere omdat de meeste een afstand van 27mm tussen de bevestigingsschroeven hebben en de nitro bull heeft 31 mm tussen de bevestigingsschroeven.

En over koeling, ik heb nog geen gaten in mijn body gemaakt (behalve wat schreuren en extra ruimte om de uitlaat, maar dat is vanzelf gekomen ;-) )

Misschien kan je beter kijken naar een groter vliegwiel inplaats van je startbox te verbouwen

De rotostart adaptor van LRP past er probleemloos op, alsook de ombouw backplate van de spec3 truggy naar trekstart, die heeft force afmetingen kwa schroeven, dus kan je er ook force gebaseerde rotostart adaptors opzetten...

De rotostart adaptor van LRP past er probleemloos op, alsook de ombouw backplate van de spec3 truggy naar trekstart, die heeft force afmetingen kwa schroeven, dus kan je er ook force gebaseerde rotostart adaptors opzetten...

Oke, en waar kan je deze krijgen?

gr Brian

rotorstart

Zojuist een backplate voor een rotorstart gekocht bij toemen, de rotorstart met batterij ga ik bij conrad bestellen

gr. Brian

rotorstart

hoi allen,

zojuist een rotorstart besteld met een 2400 mah accupack, is deze accu sterk genoeg om de motor ( nitrobull 4.6cc) aan te slingeren? Of is het verstandig om een 2e accu erbij te nemen? Ook een extra glowstart bestel, afterrun olie, en een gloeiplug medium! Heeft er iemand ervaring met een grotere tank, want die standaard tank is gauw leeg!

Dat die tank leeg is zo snel, is normaal... tis een 4.6cc.. 2400 mah kan wel, maar zal snel leeg zijn, meer capaciteit is beter, denk aan 4200 of 4000 ofzo.. als je een extra accu neemt, zal het dus wel lukken, maar 2 losse kost net zoveel als 1 goede..

accu

die accu van 2400 mah zat dr saandaard bij, zal nog n lekkere zware erbij bestellen!

@roland19..: groter vliegwiel gaat niet, dan komt ie tegen de carburateur.

Hoi Brian, ik hoop dat alles lukt wat je van plan bent. Ben benieuwd.....
Als het er allemaal op zit en het werkt ,dan zal ik eens komen kijken als je/jullie op de ster aan het rijden bent/zijn.
Ik heb gisteren nog op ind.ter. de Brand gereden en alles ging goed (nix kapot :)). Daar ligt z`on heel klein crossbaantje ,alleen was het gras op plaatsen veel te hoog. Hij pakte trouwens af en toe wel slecht op met gas geven ,maar dat lag denk ik aan de batterijen. Die zijn bijna op.

Succes ermee en ik lees het wel.

Hallo Brian, is`t allemaal gelukt en heb je hem al getest ?

Groetjes Kappie

Hallo Brian, is`t allemaal gelukt en heb je hem al getest ?

Groetjes Kappie

hey kappie,

ben aan t wachten op de spullen van conrad, had het pakket vandaag eigenlijk verwacht maar zal morgen wel geleverd worden. Verder heb ik een poging gewaagd om afgelopen zondag te rijden, maar helaas de proffesorisch gemaakte trekstarter begaf t naar een paar keer trekken.

Misschien van de week n keer rijden. Jij woont toch in berlicum? Ik heb een mooi voetbalveld ontdekt in schijndel waar je erg fijn kunt rijden, lekker vlak, dus zal t qua schaderijden wel meevallen daar

gr brian

Dat had ik na één keer trekken al ,nadat ik hem gerepareerd dacht te hebben. Ik had hem de verkeerde kant opgerold :( Sloeg dus kei vast haha.
Deze week heb ik geen tijd meer maar volgende week heb ik tijd zat ,dus dan kunnen we best een keer afspreken. Ik hoor het nog wel.

Succes met de reparatie en tot horens.

rijden

Dat had ik na één keer trekken al ,nadat ik hem gerepareerd dacht te hebben. Ik had hem de verkeerde kant opgerold :( Sloeg dus kei vast haha.
Deze week heb ik geen tijd meer maar volgende week heb ik tijd zat ,dus dan kunnen we best een keer afspreken. Ik hoor het nog wel.

Succes met de reparatie en tot horens.

Hey kappie,

Zojuist weer gereden en gestart met de rotostart, en ik moet zeggen dat het echt een aanrader is. Geen gezeik meer met die trekstarter.

groetjes

Back