graupner leopard fun truggy 4wd 1:8 nitro

• Topicstarter Topicstarter bosschenaertje
  • Startdatum Startdatum
kijk eens op: Graupner Online-Shop daar vind je de auto's. Voor de afscherming heb ik gekeken bij de wp flash. Dit nummer genomen en gegoogled. Hobbydirekt.de ben ik niet zo over te spreken en warda-modelbua gaat wel zolang je geen problermen hebt. Een andere is CMC-versand.de. Deze heb ik nog niet uitgeprobeerd maar heeft ook die onderdelen.
Kijk altijd op de grauper eerst bij de leopard voor onderdelen. Neem dat nummer en zoek. Of bestel gelijk bij graupner online. Kan je ook gelijk die motor bevestigingsplaten bestellen ;-)
Als je nog vragen hebt.....

als je nog kan wachten dan kan ik ze gelijk meebestellen met een bestelling van mij, ze kosten dan 6,40. Kan ik je eind deze week meer over zeggen

Laatst bewerkt door een moderator:
Aha.... ik zat bij de verkeerde te kijken. Ik was aan`t kijken bij de Hyper aan`t kijken. Ik heb ze nu ook gevonden. Maar ik vind het goed hoor ,bestel jij dan maar een setje voor mij. Kom ik ze wel halen (en betalen) bij de Pettelaar als ze geleverd zijn en je daar aan`t rijden bent.
Dat van die bevestigingsplaten heb ik opgelost denk ik......;) Ben niet voor één gat gevangen haha. Ik heb gewoon langere schroeven gepakt en die er doorheen gedraaid. Daarna heb ik er een borgmoer opgezet. Past precies langs de motorsteunen. Zit nu zo vast als een huis (en hopelijk blijft dat zo ;)).

ps. Alvast bedankt.

moddervangers

Hey Lemoi,

Als je die moddervangers gaat bestellen voor kappie, zou je dan voor mij ook n setje willen bestellen? Als je ze dan binnen hebt haal ik ze wel bij je op! Of als je weer zondags bij de pettelaer komt dan regelen we dat wel. Als je graag die 6.40 vooraf wil ontvangen, dan hoor ik dat wel. Verder heb ik mn spoiler weer gemaakt met 2 revetten. Volgende keer de schans maar thuis laten;)

groetjes

ok, ik zal dat navragen, kan even duren want deze knakker is niet zo snel. Heb nog wat met hem lopen vanwege een vorige bestelling die niet in orde was. (misschien zie je nog iets wat je wil hebben op hobbydirekt.de, dan kan ik dat gelijk meebestellen maar ik raad aan alleen dingen te bestellen die je zeker niet te retounieren hoeft want daar is deze niet echt goed in. Het gaat erg traag).

Enne ik zou zeggen nog veel meer springen, is toch veel leuker. Als je kans hebt kijk dan maar eens achter bij essent waar ze de randweg aanleggen, lekker springen.

en eindelijk komen mijn nieuwe servo's deze week!

Was ik nog vergeten, toen jullie allemaal weg waren heb ik nog een rondje gereden en toen vond ik je slangetje voor je uitlaat dat je verloren was. Dus als ik zondag tijd heb (wordt lastig vanwege bezoek dat komt en weggaat uit Oostenrijk) kom ik effe langs anders een andere keer. Of je mag hem komen ophalen als je wilt, mocht je in de buurt van het station komen.

Dan zal ik de volgende keer wel een paar schansen meeenemen. Op het werk hebben we wel wat hout over om er een paar te maken. Ik zal ze een beetje hoger maken....;)

heb mijn pakje uit HK binnen gekregen met nieuwe wiel meenemers. Mijn wielbasis is nu 1,6 cm breder en de voorwielen lopen niet meer aan met volle stuuruitslag!

Nu nog effe een paar bestellen voor de achterkant. Staat een beetje raar zo'n "smalle" achterkant.

En de glijlager voor besturing vervangen voor echte lagers.

Ook zijn nu mijn Savoex servo's binnen. Kijken of ik ze morgen nog inbouw.

Nu ben ik op zoek naar CVD assen voor de voorkant. Nu heb ik een goede stuuruitslag maar ik geloof dat de standaard aandrijfassen nu het "probleem" zijn. die kunnen die hoek niet zo goed aan.

nieuwe servo's geinstalleerd. Wat een verschil!! jammer dat ik morgen hoogstwaarschijnlijk geen tijd heb om te rijden :-(

Benieuwd...

Nou ,dan ben ik benieuwd naar het verschil. Stuurt ie nu scherper/harder in ? En wat is het verschil tussen de oude en nieuwe gas/rem-servo ? Ik heb inmiddels ook wat kleine veranderingen aangebracht qua rijhoogte en toespoor. En het motortje vastgezet ! Haha.... Ga eerst ff proefrijden van de week voordat ik weer voorschut sta zondag hahaha. Ook heb ik z`on brandstofpompje cq. filter net als jij aangebracht. Heb trouwens ook geen tijd om morgen te rijden....helaas. Volgende week dan maar. Zal ik meteen die sideskirts die ik bij je besteld heb afrekenen.

bij het sturen heeft ie veel meer kracht (als ie vroeger stil stond ging ie maar moeilijk als je dan stuurde. Nu is dat geen probleem. en hij stuurt bij mij nu veel sneller. Voro het gas maakt het misschien wat minder uit maar ook hier reageert hij sneller en hij remt gewoon beter, moet hem nog afstellen wat hij trekt de remmen "naar zich toe" Zal op de duur niet goed zijn voor dat stukkie contructie waar de remmen in zitten.

Ofwel, gewoon krachtigere en snellere servo's brengen toch wel veel t.o.v. van mijn oude servo's.

O ja, heb ook nog een stabilator stang aan de voorkant gemonteerd.

En nu heb ik CVD assen besteld van een andere truggy. Hopelijk passen die qua lengte op de leopard anders moet ik daar ook nog wat gaan verbouwen.

En nu nog eens rijden om werkelijk te voelen wat het verschil is. Misschien morgen middag laat nog even bij essent, denk het niet maar wil het wel even uitproberen.

Het sturen bij stilstand ging idd een beetje moeizaam (bij mij nog redelijk goed=nog niet zo veel gereden). Jij hebt er nu Savox servo`s opgezet he ? Ik heb op`t forum al gelezen dat dat een van de beste waren.
Brengt mij natuurlijk bij de volgende vraag........ Wat zijn CVD assen ????? Zijn het vervangende assen van dogbones ?
Ik vind het wel ''knap'' dat jij zoiets allemaal kunt vinden op`t internet. Het vinden lukt me misschien ook nog wel ,maar ben bang iets te bestellen omdat het waarschijnlijk niet past. ;) Ik wacht wel tot het bij jou werkt hahaha ;)
Ben er trouwens al wel achter dat de Ansmann Terrier bijna 100% hetzelfde is als onze Leo. Op de site van Ansmann staat wel een leuke nieuwe body. Jij zei dat de Hobao .... onderdelen ook vaak paste is het niet ?

ps. : heb jij trouwens de bouwtekening nog of de tekening met de onderdelennummers erop ? Ik heb hem niet meer en ben al op zoek op`t internet ,maar heb hem (nog) niet gevonden. Zou jij hem a.u.b. anders voor me kunnen kopieren ?

hi kappie,

Ja savoex, voor sturen die van 20 Kg en voor gas/rem die van 12 kg.

Ik heb gewoon wat van Hobao besteld (wiel meenemenrs die 8mm langer zijn, Hobao is ook graupner) en dat past.
Gewoon iets goedkoopsproberen. Goed dat je weer een zelfde soort auto gevonden hebt.

Bouw tekeningen zal ik kopieren.

CVD assen zijn uit 1 stuk en bij onze graupner bestaat de aandrijfas uit 2 losse stukken, hierdoor kan ie kleiner bochten maken. een CVD heeft deze 2 delen vast aan elkaar en daardoor korte bochten en continue snelheid (dus kracht op de as). Als ik de as heb kan je het zien of zoek op internet. Kan je het ook zien.

Dat meende ik me tenminste al te herinneren dat Hobao ook Graupner was. Krijg sterk het vermoeden dat dat met Ansmann ook zo het geval is. Geeft nix is alleen maar handig.
Maar nog ff over die velgmeenemers.... Is de schroefdraad voor de wielmoer vast te schroeven dan niet te kort ? Ik heb er een paar revetjes tussen gezet en dan houdt het al niet meer over.
Ben nu bezig met op het duitse forum wat te weten te komen over de Leo. Maar dat valt tegen want mijn duits is niet meer wat het geweest is.... ;)

Alvast bedankt voor het kopieren ,neem ze a.s. zondag maar mee a.u.b.(als je dan gaat rijden...)

Kappie,

die wielmenemers zijn zo gemaakt dat ze breder zijn. Kijk maar eens op www.rcmart.com en zoek daar maar eens bij hobao. Daar zie je wiel meenemers die normal zijn t/m verlengde van 12 mm. dus ik doe niks met de bestaande. Ik vervang ze voor nieuwe die gewoon breder zijn. De mijne zijn 8 mm langer als die er standaard op zitten.Heb ze nu ook voor achter besteld, want dat ziet er beter uit.

Zondag moet lukken. Ik probeer deze week 's avonds een keertje rijden. Wil wel weten hoe ie het nu doet.

Heb je draadje van die duitse site? Mijn Duits is goed (moet ook wel met een oostenrijkse vriendin en als je jaren in D en A gewoont hebt ;-) )

Meer offset wil niet per se zeggen dat het beter rijdt hoor... geeft minder stuur, je servo wordt meer belast, en je kogellagers vinden 'het niet beter''

anko,

Daar ging het als eerste niet om. Het is duidelijk dat je geen leopard hebt. :-)
Meer offset betekent bij een leopard wel beter rijden
De wielen van de leopard lopen aan op de stuurstang in orginele toestand en daardoor een kleine stuuruitslag en wielen die slijten en stuurstangen die inslijten (en nu niet gaan zeggen dat kan je instellen op je zender want dat gaat niet. en de stuuruitslag beperken omdat het orgineel fout is, daar doe ik niet aan)
Dus ik heb nu meer stuur omdat ie veel verder kan uitslaan. De servo heb ik al vervangen voor een 20kg versie. Gaat veel beter als de orginele. en ach mijn kogellagers, heb al meerdere setjes reserve liggen, en klappen krijgen ze toch al genoeg. Ik ben niet zo zuinig met mijn wagen.
En er gaat wel sneller wat anders kapot dan de lager. Daar concentreer ik me eerst maar op.

Totdat iemand mij een freestafel schenkt. Dan kan ik alle onderdelen zelf maken en heb ik geen offset meer nodig! ;-)

Dus conclusie: de leopard rijd wel beter door deze veranderingen! :-D

Ik ging ervanuit dat je op een offroad parcour raced... daaar rijden ze zo min mogelijk met naaf verbreders en geven ze toch de voorkeur aan langere draagarmen, zal niet voor niets zo zijn....

Je kunt ook je stuurstangen aanpassen. Je hebt nu waarschijnlijk rechte verbinding stukken maar je hebt ook van die kromme. Kan al het verschil maken en zeker meer stuur dan nu met off set

@anko, opmerking is begrijpelijk maar had je de thread gelezen dan had je gezien dat degene met een leopard (offroad) beginners zijn. Dus echt wedstrijd rijden zal nog wel even duren.

@roland, dank je voor de info. daar zal ik de volgende keer naar zoeken (of zelf maken als ik de tijd heb). Heb je een adresje waar deze te krijgen zijn?
Nu eerst CVD's want meer stuur met die oude aandrijving zal nog meer slijtage geven.

Duits forum

Hier heb je het adres van dat duitse forum : RC Independent e.V. | Portal

Ik wordt gek van al dat speuren op`t internet. Ben aan het zoeken met een lekkere combi van een erg trage computer & onbenulligheid op rc gebied....;)

@anko, opmerking is begrijpelijk maar had je de thread gelezen dan had je gezien dat degene met een leopard (offroad) beginners zijn. Dus echt wedstrijd rijden zal nog wel even duren.

@roland, dank je voor de info. daar zal ik de volgende keer naar zoeken (of zelf maken als ik de tijd heb). Heb je een adresje waar deze te krijgen zijn?
Nu eerst CVD's want meer stuur met die oude aandrijving zal nog meer slijtage geven.

ik bedoel deze:

Deze zijn vrij universeel en je kunt ze ook gemakkelijk vinden, zowel online of modelbouwwinkel.

Back