Graupner Mini Nimbus

Discussie in 'Zweef Schaalmodellen' gestart door Hans V, 10 jun 2018.

  1. Hans V

    Hans V

    Lid geworden:
    29 mei 2017
    Berichten:
    1.035
    Locatie:
    .
    Gebrek aan (bouw)ruimte Gert-Jan.

    Voorbeeldje. :)
    Ik had 4 stukken voorgesneden styropor klaar liggen om te snijden en ik snij het op mijn salontafel. Ik was zo (over)geconcentreerd bezig dat ik niet in de gaten had dat de snijboog over een gewicht heen liep wat op de hoek van de salontafel lag waardoor ik dus 1cm hoger uitkwam bij de achterlijst.

    Aan dit rolroer valt eigenlijk niet veel te wijzigen. Het enige wat ik misschien (beter) had kunnen doen was onder de beplanking in het styropor een balsa of hardhouten versterking verlijmen voor de roerhevel. Nu moet ik de beplanking achteraf gaan opensnijden en dat is over het algemeen minder strak.
     
  2. Hans V

    Hans V

    Lid geworden:
    29 mei 2017
    Berichten:
    1.035
    Locatie:
    .
    Tweede rolroer is nu ook klaar.

    IMG_20190427_135623.jpg


    En een totaal beeld.

    IMG_20190427_141954.jpg

    Volgende stap is de nog aan te schaffen elektrische spoilers 255mm van D-power en de servo's inbouwen.
     
    Hajo.M en MicropropSport vinden dit leuk.
  3. Hans V

    Hans V

    Lid geworden:
    29 mei 2017
    Berichten:
    1.035
    Locatie:
    .
    Misschien hoort dit meer in het draadje "mijn vlieg ervaringen van vandaag" "thuis maar het gaat uiteindelijk om de (oude) Mini Nimbus en die heeft zijn eigen draadje. :)
    Vorige week even tussen de buien door gevlogen. Toen ik er naar toe reed was het mooi weer maar daar aangekomen trok er net een bui over maar de blauwe lucht was in aantocht.

    Weinig wind dus ideaal om de Mini Nimbus wat beter af te stellen. In het begin van de vlucht 1x de motor gebruikt en na die wegtrekkende bui werd het behoorlijk thermisch en kwam ik in een flinke bel terecht. Even die 6.8 m/s aangetikt maar het gemiddeld stijgen was hoog.

    Stijgen.jpg

    Om niet te hoog te komen vloog ik weg bij deze bel met de verstoorders vol open, maar het bleef doorstijgen.

    Remkleppen open.jpg

    En net als het lekker thermisch is komt er weer een bui aan en moest ik noodgedwongen landen en inpakken. Maar als ik dan zie wat de Mini Nimbus in 20 minuten aan afstand heeft gevlogen was het die 20 minuten meer dan waard.

    19-06-2020.jpg
     
    Berrie, GJVO en MicropropSport vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina