Heb m`n eerste 2 vluchten met dit model er al opzitten.
Mijn ervaringen:
Starten van de grond gaat niet zo goed. De kleine wieltjes maken het alleen mogeljik om op heel vlak terrein op te stijgen. Ook is het moeilijk om hem recht te laten rijden. Heeft ongeveer 10 meter nodig om lost te komen.
Handstart gaat perfect. Vliegtuig reageert goed op de roer uitslagen en verliest in de bochten nauwlijks hoogte. Mijn kokam`s accu levert een vliegtijd van 30 tot 40 min. Beide vluchten was het zwaartepunt niet helemaal goed. Ookal zit alles zover mogelijk naar voren, het model blijft ietsjes staartzwaar. Zwaarte punt zit nu op 5,7 cm ipv van de aangegeven 4 a 5 cm.
Bij m`n tweede vlucht ging het bijna fout. De stabilo en richtingsroer zitten vast doormiddel van een heel dun laag styropor. Bij m`n tweede vlucht schoot het richtingsroer los. Opeens reageerde de piper slecht op de roeruitslagen en maakte een rol naar links. Een sticker zorgde ervoor dat ie nog een net bleef hangen met veel speling. Mede dankzij mijn goede stuurkunsten

kon ik het kistje weer onder controle krijgen en landen
Landing ging niet helemaal zoals het hoorde. landingsgestel boog door en de voorwaartse duik vwas onvermijdelijk. Schade: een krom landingsgestel wat binnen 10 seconde weer recht gebogen was.
Volgens mijn ervaring de:
Minpunten
- landingsgestel ( te kleine wielen )
- styropor bevestiging stuurvlakken
- het verlijmen van de speed 300 motor, dit maakt het vrijwel onmogelijk om zonder schade aan te richten de motor te verwisselen
Pluspunten
- goede vliegeigenschappen
- zeer stevig ( dik schuim ), veel steviger dan de GWS piper cub.
- stabiel model,
- vleugel romp bevestinging ( doormiddel van een nylon schroef )
- goed te vliegen bij een redelijk kracht wind