gravitycutter

@Berrie:

Bijgaand een uittreksel van de RCSD van NOV 2008, met daarin een mooi ontwerp van de boog. Mijn bogen lijken hier sterk op. De houten lat heb ik van vuren gemaakt, en de staanders van RVS 8x8mm. Daar heb ik nog wat van staan, en kan ik desgewenst voor je meenemen.

RCSD-2008-11.pdf

Bedankt voor alle tips. Vooral die met de houten plankdrager staat mij erg aan!
@ Proper, ik heb hier ook zo'n soort beugel als jij bedoeld. Echter met 6mm staal. En die vindt ik al zwaar zat. Ik houdt het voorlopig bij hout.

Bouwen voordat ik weer kan bouwen. Je zou het niet zeggen maar hier zit weken werk in. Is dan ook al versie twee omdat versie 1 niet voldeed.
Volg het bouwverslag op f3k.nl

IMAG0153%20(Small).jpg

IMAG0154%20(Small).jpg

IMAG0158%20(Small).jpg

Heel even dacht is $##^@! en daar ben ik zo lang mee aan het knoeien. Die 195 euro voor kit2 is dan helemaal zo gek nog niet totdat ik las
"Zusammengebaute Maschine (Lieferung ohne Motoren, Linearwagen und Linearschienen)"
En je wil niet weten hoe duur die Linearwagen und Linearschienen zijn.

Volg het bouwverslag op f3k.nl[/IMG]

Mooi werk Theo.

Ik vraag me bij een CNC-cutter altijd af, snij je in een keer een goed profiel, of moet je bij elk nieuw panel weer de juiste draadtemperatuur versus snijsnelheid uitzoeken? M.a.w. Heb je veel snijafval?

@allen: Iedereen heeft, als het goed is, het Rene draad binnen. Ik kom er voorlopig niet aan toe om dit draad te proberen. Heeft iemand er al mee gesneden?

@allen: Iedereen heeft, als het goed is, het Rene draad binnen. Ik kom er voorlopig niet aan toe om dit draad te proberen. Heeft iemand er al mee gesneden?

Ik had alles al gesneden voor het draad binnen kwam. maar ik ga Jaap en Dennis wat draad geven dan kunnen die het mooi testen.

Loet

Berrie,

Ik heb nog geen ervaring met het snijden zelf en wat ik nu roep is op basis van wat stoeiwerk me de software.
In GMFC kan je via de interface de draadtemperatuur bijstellen. Zowel handmatig via twee knoppen op de interface alswel via de software. Van elk paneel wat je snijd kan je de waardes opslaan.
De configuratie van je hardware sla je ook op in de software. Alles kan je instellen. Snelheid, 0-punt, snijrichting, in 1 keer snijden of eerst onder en dan boven, of of of of . Mogelijkheden genoeg.
Je kan de software als trail downloaden, kan je even spelem :)

De hardware daar wordt nog steeds aan gesleuteld. Versie 1 en 2 waren niet goed genoeg. Versie 3 is ver gevorderd en ziet er erg mooi uit en werkt tot dusver ook nog eens heel goed. Zal er binnenkort verslag van doen.

GMFC - more than 10 years of leading experience in foam cutting

Theo, je moet als je hier mee klaar bent molded modellen gaan maken, jouw verhalen schieten tenminste een beetje op................Dit in tegenstelling tot Bart en mij.

Wat mij betreft verdien je een banketletter:mrgreen:

Loet

hobby cnc heeft een mooi setje wat goed samen werkt met GMFC. Ik werk er ook mee en zelfs ik was instaat om het in een keer werkend in elkaar te zetten.

Er is ook een gebruikers forum op yahoo waar leuke ontwerpen en tips te vinden zijn. (just my two cents for GMFC)

de draad heb ik nog steeds niet getest :-(

Hoi,

Ik heb het draad vandaag een beetje getest. Om de draad ( 105 cm ) op zo'n 50-54 graden te krijgen,
moest ik het voltage van mijn lader op 35 zetten.
Daarmee kan ik makkelijk door kleinere stukken schuim komen.
De volle lengte van het draad heb ik nog niet gebruikt en heb ik ook helemaal geen ervaring mee.
Kan me voorstellen dat de draad over 1 meter behoorlijk afkoelt en dan
te langzaam door het schuim loopt. Het lijkt er echter op dat dat in mijn geval alleen kan
door het voltage te verhogen of de lengte van de draad korter te maken.

Kan iemand iets meer roepen over de benodigde temperatuur bij schuimlengtes van 1 meter ?

Guus

Laatst bewerkt door een moderator:
Heel even dacht is $##^@! en daar ben ik zo lang mee aan het knoeien. Die 195 euro voor kit2 is dan helemaal zo gek nog niet totdat ik las
"Zusammengebaute Maschine (Lieferung ohne Motoren, Linearwagen und Linearschienen)"
En je wil niet weten hoe duur die Linearwagen und Linearschienen zijn.

Daarom overweeg ik ook om deze spotgoedkope maar o zo slimme en makkelijk opbergbare CNC cutter te maken:

Heidrahtschneidemaschine

DSCN14582.jpg

Dat ziet er briljant simpel uit. Ik vraag me echter af of het wel stabiel genoeg is om rilvrije kernen te snijden in de hardere geextrudeerde schuimsoorten.

Ja, dat vraag ik me ook af. Zal wel een delicaat samenspel van snijsnelheid, draadtemperatuur en extra ballast in de beugel worden.

Dan zit er eigenlijk maar 1 ding op: uitproberen!

De motoren zijn besteld.

Lijkt bijna een te eenvoudige oplossing....
Wellicht de gehele opstelling aanpassen voor kleiner koordes/neusradii.
Succes!

Lijkt leuk echter zie ik die kabels niet zo zitten. Zal regelmatig rekken en krimpen zodat je je nulpunt continu moet bijstellen. En wat als je hobbyhok niet tochtvrij is. Gaat de hele boel aan de zwengel :)

Men past eigenlijk zonder uitzondering gevlochten Dyneema draad toe. Daar heb ik nog 150m van liggen...
http://www.jrtackle.nl/index.php?it...ion=article&group_id=10000069&aid=332&lang=NL

Ik heb op RCN de vraag gesteld wat de ervaringen met het snijden van XPS zijn, en volgens de ontwerper gaat het snijden van XPS en andere hardschuimsoorten probleemloos. Een andere gebruiker heeft wel last van enorme rilvorming, maar volgens hem ligt dat waarschijnlijk aan de kwaliteit van het schuim.

Tja, ook met templates en de feathercut hebben sommige mensen wel last van rillen, en andere niet. De optie van beugel verzwaren werd daar ook genoemd.

Styroschneider nach Konzept Hans23 mit EMC2 - RC-Network

Ik neem de gok, en heb inmiddels ook de 4 assen CNC besturing bij RC-Letmathe besteld voor €100,-.
De stappenmotoren kosten me incl. verzenden €5,- per stuk.

Online Shop von Modellbau Letmathe
Schrittmotor HOWARD Ind. 1-19-4201 - Motoren - Schrittmotoren - - Pollin Electronic

Vannacht bedacht ik mij ineens dat ik een tijdje terug nog een UPS van mijn werk heb meegekregen. Deze heb ik zojuist uit elkaar gehaald, en er zit dezelfde trafo in als ik al had. Dat betekend dat ik de trafo's in serie kan zetten, zodat ik 24VAC (1,4kW 8-O) en 48VAC uit de secundaire wikkelingen kan krijgen! Klinkt prachtig voor de Rene snijdraad, toch? En het kost me niets. :D

Laatst bewerkt:
Back