Grumania Me 262

Hier idem, en soms zitten ze nog vol en soms leeg.
Dus daarom, zou me met Tyugon er geen zorgen om maken.

De klunkjes liggen klaar ga het eerst proberen met tygon.

20190411_093255.jpeg

Ziet er goed uit. Ik maak ze soms ook en soldeer ze direct op een messing buis. Deze buis zit via een kort stukje dan op de aansluiting op de dop. Zo heb je een mooie lange pendel zonder koppelingen / tussen stukjes.

Prachtig werk!

Kleine voetnoot bij je richtingroer aansluiting;
Wat kleine dingen gedaan aan de besturing. Hier de pull pull aansturing voor het richtingsroer.

Je hebt op deze manier behoorlijk verschillende uitslagen tussen link en rechts. Als de servo linksom draait ben je zó out of range, de andere kant op veel meer uitslag. Ideal zouden alle hoeken altijd 90 graden moeten zijn om dat te voorkomen maar ik snap dat de servo nu lastiger te her-positioneren zal zijn. Alternatief kan je de servo naar aansturing verlengen zodat de servo in ieder geval 90 graden is en altijd dezelfde output geeft aan de grote hevel.

Zoiets;
540.jpg

Je hebt op deze manier behoorlijk verschillende uitslagen tussen link en rechts. Als de servo linksom draait ben je zó out of range, de andere kant op veel meer uitslag. Ideal zouden alle hoeken altijd 90 graden moeten zijn om dat te voorkomen maar ik snap dat de servo nu lastiger te her-positioneren zal zijn. Alternatief kan je de servo naar aansturing verlengen zodat de servo in ieder geval 90 graden is en altijd dezelfde output geeft aan de grote hevel.

Ik ga kijken wat ik aan de hevel kan doen. misschien kan ik de servo omdraaien en dan de hoek van 90graden erin zetten. Als ik dat nu doe heb ik niet genoeg uitslag naar achteren en zou ik een stuk uit het spant moeten halen.

Beide neus stukken van de motorgondels zijn klaar. Beetje schuren en plamuren en dan ziet het er zo uit.
360.jpg

360.jpg

360.jpg

Ga proberen om deze week alle kabels en stekkers te solderen en opmaat te maken. En heel misschien even een keer proefdraaien om te kijken of alles werkt zoals ik wil.

Vandaag bezig geweest met de vleugel borging.
2 bussen gedraaid.
20190416_145257.jpeg

Eerst de bussen geborgd in de vleugelpijp.
20190416_190113.jpeg

Daarna gaten geboord in de midden vleugel en draad erin getapt. En de vleugels zitten vast.
IMG-20190416-WA0034.jpeg

Ik moest de gaten aan de bovenkant maken anders had ik voor iedere keer dat ik de vleugels wil monteren de motor gondels moeten demonteren. Morgen even 2 aluminium bussen draaien voor de bouten in de vleugel.

Voor de vleugel servo kabel opmaat gemaakt.
20190416_210746.jpeg

En 2 kabels opmaat gemaakt voor naar de romp.
20190416_212819.jpeg

20190416_213311.jpeg

Bussen gedraaid en verzonken inbussen erin gezet. Als het straks in kleur is zal het bijna niet opvallen hoop ik.
20190417_183625.jpeg

Printjes voor de lado landingsgestellen een plek gegeven. Zitten met 2 schroeven en afstand busjes in het hout gedraaid.
20190417_193205.jpeg

Beschermhoesjes er omheen.
20190417_193347.jpeg

Verder een hoop kabels gemaakt alle modules een plek gegeven morgen nog een paar kabels maken en dan is de elektra ook een heel eind klaar.
20190417_220105.jpeg

Mooi hoor. Ik volg het in stilte. Ben erg benieuwd naar het geluid en vliegbeeld.

Freek

Laatst bewerkt:
laatste paar dagen bezig geweest met alle kabels netjes weg te werken, voor mijn gevoel lijkt het alsof ik 1km kabels in de kist heb gestopto_O. Overal stekkers aan gezet en aangesloten en het werkt allemaal:banana:. Alles na gelopen en alle boutjes en moertjes met loctite vast gezet. Dus bij deze is de besturing helemaal klaar en resten er nog een paar kleine puntjes.

Verder overal de luikjes dicht gemaakt. Eerst frame gemaakt waar ze op kunnen liggen.
360.jpg

360.jpg

Luikjes erop gemaakt.
360.jpg

De luiken van het landingsgestel gemonteerd en afgesteld. Deze is ook helemaal klaar en kan afgevinkt worden.
360.jpg

Verder de neuspoot deze is aangesloten en afgesteld.
Daarbij hoort nog een deur waar ik mee ben begonnen. Moet er nog 2 scharnieren voor frezen en dan kan deze ook gemonteerd worden en afgesteld.
360.jpg

360.jpg

Als dat gedaan is rest er nog 1 ding dat is de cockpit daarvoor ga ik een ander cockpit frame bestellen en dan is ie klaar om gespoten te worden:beer:.

Bezig geweest met de neusdeur en hij zit erin.
Alleen nog een geschikte servo vinden om de deur aan te sturen en dan is die ook weer klaar.
360.jpg

360.jpg

hier in de romp.
360.jpg

Mail contact gehad met Grumania over een nieuw cockpit-frame maar dat gaat 6 weken duren. Duurt mij iets te lang dus maar een poging wagen om de oude zo te krijgen zoals ik wil.
Passen en meten en de boel weer aan elkaar plakken zodat het straks in 1 geheel op de romp gelijmd kan worden.
360.jpg

Hier het rear cockpit gedeelte krijg ik ook passend.
360.jpg

Hier met het cockpit gedeelte erin.
360.jpg

Ben bang dat ik dit passend ga krijgen morgen even alles netjes schoon schuren en van de week een poging wagen om het op de romp te lijmen.

Gaat snel de goede kant op! Ben ook wel een beetje jaloers.... Ik had deze kist ook nog een keer willen bouwen, zelf mallen maken enzo maar totaal geen tijd voor gehad. Wel toen bezig geweest met zelfbouw turbines, 2 x Wren 54 bouwen en opvoeren naar supersport status 8kg per stuk. Één is afgetest en kwam maar tot 7kg. 14kg totaal zou ook meer dan genoeg geweest zijn kwam ik achter, de motor staat nu op een "kijk-bokje". Misschien ooit nog maar ik heb nog een miljoen andere projecten in mn hoofd! :koud:

Ondertussen kijk in naar jou draadje, geweldige kist, mooi werk, zéker hem nu geassembleerd te zien!

Grt,

Back