GS XUT Truggy

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door alfaracer, 3 feb 2007.

  1. alfaracer

    alfaracer Guest

    De Pro-teamkit, is een zelfbouwkit, zonder motor of servo's. Bovendien zullen er nog wel wat extra alü onderdelen opzitten, en mss ook een betere koppeling. Maar die kit is er nu dus (nog) niet.

    De lowspeedneedle moet je uitdraaien, linksom dus.
    waarschijnlijk zit hij veel te ver (= vast) ingedraaid.
    Op min Storm CL1 is hij twee en een halve slag uitgedraaid.
    Probeer dat maar eens.
    Dat servo-heveltje (bal-linkage) heeft niets met afstellen van de motor te maken.
     
  2. Matthijs NED 469

    Matthijs NED 469

    Lid geworden:
    5 dec 2004
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    nederland
    :roll: :roll:
    en daarom kun je dus beter je auto bij een winkel kopen, die kan je dit soort basis materie uitleggen............

    de lowspeed needle is dus de schroef die je horizontaal met je schroevendraaier versteld (die in dat ding voor je servostang zit en waar die zwarte pijl naar wijst). En dat doe je met hele kleine stukjes, iedere keer 1/8 slag. Dat zgn. grote ding waar je servostang aan vast zit heeft niks met je needle te maken, maar daarmee kun je de optimale loop van je servostang instellen. Die kun je verstellen met het kleine schroefje dat erin zit, en die waarschijnlijk zo vast zit.....

    ooit wel eens dit topic gelezen?? http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=22470
     
  3. lennart

    lennart Guest

    zo ik heb weer een probleempje,
    door wat weinig tijd heeft mijn auto nog maar 20 sec gedraaid ofzo :D
    maar nu zit mijn motor vast, ik kan niet meer aan de trekstarter trekken, iemand hier miss een oplossing voor?

    lennart
     
  4. alfaracer

    alfaracer Guest

    hopelijk is het alleen maar een kwestie van verzopen, teveel compressie.
    oplossing: gloeiplug eruit, dan moet je een paar keer aan de trekstarter trekken om overtollige druppeltjes nitro uit het gat van de gloeiplug te laten spetteren.
    Ook kun je proberen om de gloeiplug erin te laten, maar een slag los te draaien. als de motor dan eenmaal loopt, de plug weer terug vastdraaien.

    voorzichtig met die trekstarter ! zeker geen lange halen, maar korte rukjes ... anders trek je de veer af.

    wat ik ook nogal eens doe bij een nieuwe in te lopen motor: alvorens te starten, eerst de koelkop verwarmen met een föhn.

    NB: regelmatig controleren of je plug wel wilt gloeien: zet hem op de gloeikaars, en dan moet hij oranje gloeien.
     
  5. lennart

    lennart Guest

    nja, dat is juist het probleem, de zuiger wil niet meer op en neer, en hij is niet verzopen, ik heb juist nog wat benzine op de zuiger gegooid in de hoop dat ie los zou komen.

    lennart
     
  6. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Even met een schroevendraaier ofzo je vliegwiel voorbij het dode punt draaien waarin hij nu staat. Draai wel tegen de klok in, andsers span je de trekstarter te veel. Een nieuwe motor wil gauw bovenin klemmen, en hoogstwaarschijnlijk staat de zuiger nou op dat punt....
     
  7. lennart

    lennart Guest

    klopt hij staat nu bovenaan,
    heel erg bedankt ga ik het morgen proberen (ben nu bij me ma dus kan het niet)

    lennart
     
  8. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Je kan hem ook flink verwarmen met een fohn, en dan hopenlijk zo er door draaien......

    Zo niet, dan maar idd met brute kracht.....
     
  9. lennart

    lennart Guest

    dit is gelukt alleen als de zuiger nu weer bovenin komt blijft hij weer steken, en kan je hem niet meer verder trekken.

    lennart
     
  10. Matthijs NED 469

    Matthijs NED 469

    Lid geworden:
    5 dec 2004
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    nederland
    :roll: dat noem je compressie, en zeker bij een nieuwe motor is die hoog, dus lastig trekken aan je trekstarter. Als je weer gaat rijden verwarm dan eerst je motor met een föhn, draai je gloeiplug een half slagje los en probeer dan te starten. Door het verwarmen, en het laten ontsnappen van lucht bij je gloeiplug zal de compressie een stuk minder zijn, en lukt het vast wel.
     
  11. lennart

    lennart Guest

    dan noem ik die comressie berensterk en touw brekend, want er komt geen beweging in en dan te bedenken dat ik keihard trek. met de gloeplug eruit!
    maar er moet echt iets fout zijn want eerst ging de motor ook a heel zwaar maar lang niet zo zwaar, en ging de motor even aan een paar keer, maar nu dus niet meer


    lennart
     
  12. Matthijs NED 469

    Matthijs NED 469

    Lid geworden:
    5 dec 2004
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    nederland
    en? al vooruitgang geboekt of toch maar even naar een winkel toe?
     
  13. lennart

    lennart Guest

    nee nog niet, heb nu even de cilinder kop eraf gehaald en nu gaat de zuiger mooi heen en weer tot dat de zuiger bovenin komt dan gaat ie ineens heel erg zwaar waar je hem niet door heen kan trekken dus toch maar naar de modelbouwwinkel.

    lennart
     
  14. buism01

    buism01 Guest

    Kom op mannen.....ik ben erg nieuwsgierig naar de bevindingen van de XUT! :D
    Denk dan vooral aan snelheid, betrouwbaarheid etc...
     
  15. alfaracer

    alfaracer Guest

    inmiddels toch geen XUT aangeschaft... :?
    maar een nieuwe (tweedehands, maar ongebruikt) Hotbodies Lightning Pro Truggy gekocht.
    Succes verde met de XUT, ik blijf m wel volgen.. :wink:
     
  16. lennart

    lennart Guest

    zoo even naar de modelbouw winkel geweest en heeft mijn motortje gedeeltelijk gedemonteerd, en weer in elkmaar gezet en toen deed ie het weer, waarschijnlijk wat ijzervuilsel enzo.
    Heeft ie em gelijk een beetje afgesteld waardoor ie nu normaal start zonder problemen.
    Afgesteld op inrijden hoor :D .
    vanavond effe 1,5 tankje gereden, heeel zacht natuurlijk, maar wat zuipt dat kreng veel man das nie normaal.
    maar voor de rest doet ie het goeed nu.
    Alleen wordt de XUT wel erg snel vies, ook als je op gewoon asfalt rijdt. Maar ja daar is niks aan te doen behalve vaak schoon maken.

    lennart
     
  17. Mike

    Mike

    Lid geworden:
    13 sep 2004
    Berichten:
    526
    Locatie:
    Zoetermeer
    @Lennart, Volgens mij hoort een offroad ook niet schoon te blijven :lol:
    En dat je tank zo snel leeg is komt denk ik nog doordat je auto heel rijk staat
     
  18. lennart

    lennart Guest

    wahaha ja weet ik.
    Maar ik gebruik niet de WOT methode maar 1 liter is zo wel genoeg met inrijden he.
    de wegligging is trouwens echt erg goed, gaat keihard en goed door de bocht op het asfalt.

    lennart
     
  19. Jochemicalie

    Jochemicalie

    Lid geworden:
    25 jun 2005
    Berichten:
    868
    Locatie:
    Terneuzen
    zou het mogelijk zijn om wat filmpjes te posten ? 8O :wink:

    groet
     
  20. Mike

    Mike

    Lid geworden:
    13 sep 2004
    Berichten:
    526
    Locatie:
    Zoetermeer
    Ik vroeg mij eigenlijk af hoe hard deze auto ongeveer gaat, heb je dit toevallig al gemeten? :wink:
     

Deel Deze Pagina