GS XUT Truggy

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door alfaracer, 3 feb 2007.

  1. l4rsie

    l4rsie Guest

    Heb ik op het begin ook gehad met mijn eerste nitro auto(GS Storm evo)
    Dat hij zo kort loopt mindert wel als je hem hebt ingereden.EN voor het inlopen kan je best de high needle redlijk rijk instellen en de gloeistarter laten zitten zodat hij blijft lopen.
    Dat van die compressie had ik op het begin ook. Druppeltje afterrun op de zuiger doen en/of de gloeiplug beetje losdraaien.

    Greetz,
    Lars
     
  2. alfaracer

    alfaracer Guest

    als je motor zwaar tegenwerkt, pas dan zeker op dat je de trekstarter niet kapot trekt !
    draai de gloeipluig ietsje los, maak de cylinderkop warm met een föhn...
     
  3. l4rsie

    l4rsie Guest

    Dit topic loopt als een trein: elke minuut bijna een antwoord.
     
  4. lennart

    lennart Guest

    ik heb al wel wat ervaring met afstellen van een nitro motortje, van een HPI RS4 2 maar die heeft maar een of 2 naalden.
    Het afstellen zelf kan ik wel alleen waar ik moet aan draaien is soms een raadsel :D , maar nu niet meer.

    haha ja idd handig dat er elke miuut wat bij komt :wink:

    ik zal binnenkort wat foto's van de XUT maken.

    lennart
     
  5. l4rsie

    l4rsie Guest

    :D :D FOTO'S!!! :D :D
    Daar hebben we op gewacht!
    (nu ben ik wel ongeduldig hoor)
     
  6. alfaracer

    alfaracer Guest

    bij amain in backorder.. :cry:
    Dan ga ik alvast van die mooie Fiorini shock-towers bestellen. En bij hex-screws heb ik ook al een set besteld voor de Xut.
     
  7. lennart

    lennart Guest

    waar zie je die shock towers dan?
    http://www.amainhobbies.com/index.php/cPath/1_24_579

    Het is een hele mooie en degelijke wagen volgens mij, en waarom zou je die shocktowers willen?
    En die Hex-screws zijn dat tony's screws? onderaan die site, wat heb je daaraan?

    lennart
     
  8. lennart

    lennart Guest

    [​IMG]

    ik heb maar 1 low needle aan de voorkant, maakt het nog wat makkelijker.

    lennart
     
  9. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Man, blijf gewoon van je sproeiers af!
    Dat de auto moeilijk start en snel uitslaat komt doordat de motor nieuw is en nog ingereden moet worden. Het beste kan je bij het starten de gloeiplug een kwart slag los draaien, daarmee verminder je de compressie, en trekt het iets lichter aan de starter. Zorg dat je gloeiplugsteker echt 100% vol geladen is.

    Hoe vaker de motor gelopen heeft, des te beter loopt hij.
    Natuurlijk moet je hem nu vaak trekstarten, en slaat hij gewoon wat vaker af, so what? Gewoon starten, rustig (in-)rijden, weinig gas geven, de motor goed rijk laten staan en na het inrijden een nieuwe gloeiplug monteren.

    NIET ZO ONGEDULDIG!!
     
  10. lennart

    lennart Guest

    ik ben maar een beetje ongeduldig :D maar ik wil dat al het inrijden goed gebeurd en wil ik dus weten hoe alle instellingen staan, want ten eerste stond de gasservo helemaal verkeerd. De carburateur stond 5mm open of zelfs nog meer. dus weet ik niet hoe de andere instellingen van de motor staan. MAAR iedereen bedankt voor de antwoorden.

    lennart
     
  11. lennart

    lennart Guest

  12. ajax/RC fan

    ajax/RC fan

    Lid geworden:
    5 aug 2005
    Berichten:
    151
    Locatie:
    Veenendaal / Delft
    Hallo Lennart

    Mooie truggy zeg! In ieder geval veel plezier ermee zou ik zeggen.
    Ik heb ook even een aantal foto's voor je verkleind en nu zijn alle foto's ook direct zichtbaar.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    1) Klik op één van de linkjes die jij hebt gepost. Klik daarna op het plaatje zelf zodat het vergroot wordt (ik weet niet zeker of dit perse nodig is).
    2) Rechtermuisklik op het plaatje.
    3) Klik op eigenschappen.
    4) Copy (kopiëren: ctrl+c) de link die er staat.
    5) Ga weer terug naar het venster waar jij je bericht typt. Klik op het 'image' icoontje en Paste (plak"ctrl+v) de link.
    6) Druk op OK of druk op enter :lol:

    Groeten
     
  13. lennart

    lennart Guest

    ahh, bedankt! :wink:
     
  14. Jochemicalie

    Jochemicalie

    Lid geworden:
    25 jun 2005
    Berichten:
    868
    Locatie:
    Terneuzen
    kwijl kwijl
     
  15. alfaracer

    alfaracer Guest

    mooi is tie zeker. !
    en ik weet t niet meer, mss koop ik me een Mugen MBX5T truggy.. twijfel, twijfel
     
  16. lennart

    lennart Guest

    ik denk dat de kwaliteit dicht bij elkaar zal liggen, maar toch zou ik dan voor de XUT gaan, omdat die nieuwer is en hebben ze dus kunnen afkijken van de mugen, en daarvan slechte dingen kunnen verbeteren.

    het importeren uit amerika via amain hobbies is erg goed gegaan :!:

    lennart
     
  17. Matthijs NED 469

    Matthijs NED 469

    Lid geworden:
    5 dec 2004
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    nederland
    ahum, de GS XUT is best goed, maar IMO is de Mugen nog een trapje hoger, hoewel deze 'kaal' geleverd wordt. Is het trouwens zoveel goedkoper via Amain? Je betaalt nog een 70 dollar verzendkosten, 19% btw en wat procenten invoerheffing/administratie kosten. Kom je met de uiteindelijke totaalprijs gelijk uit met de prijs van een lokale modelbouwwinkel, waar je wel ondersteuning e.d. krijgt...
     
  18. lennart

    lennart Guest


    en trouwens die mugen is ook gewoon voor de niet competition versie al 44 dolar duurder en dan moet je nog een motor enzo, dan komt ie wel dik 300 dollar of meer uit dan de XUT.

    lennart
     
  19. alfaracer

    alfaracer Guest

    klopt zo ongeveer wel , ja.
    ik ga toch alsnog voor de GS XUT, maar wacht op de Pro Team Kit, dat kan nog wel een paar maandjes duren, vrees ik.
     
  20. lennart

    lennart Guest

    dat pro team kit, wa houd dat precies in.
    is de hele auto dan in pro team, of is dat een apart kit wat je er op moet bouwen?
    alleen wel irritant ik kan soms haast niet aan de trekstarter trekken zo zwaar gaat ie.

    en nu heb ik nog steeds een vraag, hoe moet ik de low needle verstellen (zie plaatje, )
    http://img403.imageshack.us/img403/2383/naamloos2cc1.png
    daar zit een schroef in, die zit heel erg vast dus neem ik aan dat ik eerst die schroef moet losdraaien (precies op de plek waar de pijl naar wijst zit de schroef) en dan dat grote ding waar een stangetje van de servo aan zit (servo stangetje heb ik groen gemaakt) moet verstellen, klopt dit?

    lennart
     

Deel Deze Pagina