GS XUT Truggy

• Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
Bart_Banaan zei:
Hij reed blijkbaar zonder body " ik was aan het rijden, en toen was ie leeg dus daarna om hem weg te zetten wilde ik de kap erop zetten". Dus hieruit kan je bijna zeker zijn dat de schocktower aan de voorkant iets naar achteren gebogen is en/ofiet meer recht op het voordiff zit. De body geeft namelijk bescherming voor de schokdemperbrug tegen verbuigen door klappen reht van voren. De schokdemper tower verbuigt makkelijker dan het chassis....

ik kan er vrijdag een foto van maken, maar ben er erg zeker van dat de bodem plaat is gebogen; we zullen vrijdag zien.
oh ja ik reed inderdaad zonder kap.

lennart

ik ben btw het plaatje vergeten:

Uit je plaatje blijkt dat het chassis niet krom is, dit is de zogenaamde kick up van het chassis aan de voorkant.
Dit voorkomt het ingraven van de neus mocht je daarmee eerst landen in het zand.
Meestal bedraagt deze kick up tussen de 6-10 graden afhankelijk van merk en type auto.

Niks aan de hand, lekker verder crossen :)

Vind dit ook een erg mooie wagen, maar amainhobbies heeft hem op dit moment niet meer. Kan dat kloppen? Hebben mesnen al ervarigen met kapotte dingen minpuntjes e.d. En de pro team kit, zonder motor en elec?

Rienk Jan zei:
Vind dit ook een erg mooie wagen, maar amainhobbies heeft hem op dit moment niet meer. Kan dat kloppen? Hebben mesnen al ervarigen met kapotte dingen minpuntjes e.d. En de pro team kit, zonder motor en elec?

Ik rijd er nu meerdere maanden mee en heb nog niks kapot gereden(op 1 servo na maar dat was eigen fout), en ja ik bash af en toe iets te hard :lol:
Minpuntjes zijn er niet echt alleen dat er standaard geen side guards bij zitten.

Zat teveel zand in de servo saver waarschijnlijk,
Dit zijn sideguards, te bestellen voor 5 euro bij rc fun.
87073.jpg

nee gewoon bescherming, en dat je wagen binnein schoner blijft.
maar het is idd een goeie wagen, standaard, alleen vind ik wel dat met een klein sprongetje op de voorkant geland, de bodemplaat al krom was.
die siteguards, passen die er gewoon zo op, zonder aanpassingen?

lennart

lennart zei:
nee gewoon bescherming, en dat je wagen binnein schoner blijft.
maar het is idd een goeie wagen, standaard, alleen vind ik wel dat met een klein sprongetje op de voorkant geland, de bodemplaat al krom was.
die siteguards, passen die er gewoon zo op, zonder aanpassingen?

lennart

Volgens mij begrijp jij nog steeds niet dat die knik aan de voorkant er gewoon in hoort te zitten, maakt anders is een foto.
En ja de "SUT" sideguards passen gewoon

Lennart: Je hebt hier gevraagd, iedereen verteld je dat er een 'kromming' inzit, je ontkent. Wij vragen om een foto. Die stuur je niet :wink: . Een apart topic geopend en hetzelfde verhaal :wink:. Ook al zal het er niet inhoren, heb je er last van :wink:

Edit: nu nog effe kwijlen naar de pro team kit, effe kijken wat die kost, ik ben bang dat ik deze reactie ga vertonen :o

ik weet dat de knik er in zit, dat wist ik heel de tijd al, maar het is zo de knik is schuingebogen. ik zal vanavond een foto maken. maar eerst een voorbeeld tekening.
het zwarte lijntje is de bodemplaat waar je recht tegenaan kijkt, de voorkant dus, het rode lijntje is de kromming van de bodemplaat, wat met springen is gebeurd.

naamloosyo0.png

En ik heb er last van omdat de auto geometrie nu is verandert en hij niet meer remt.

lennart

Rienk Jan zei:
Oke, zo, zeg dat dan. Maar daardoor niet meer remmen :roll:

ja beetje vaag het dat ie niet meer remt.
maar ik tweifel nu of ik hem terug zal buigen, een nieuwe kopen, of een nieuwe van koolstofvezel laat maken.

lennart

lennart zei:
Rienk Jan zei:

maar ik tweifel nu of ik hem terug zal buigen, een nieuwe kopen, of een nieuwe van koolstofvezel laat maken.

lennart
Koolstofvezel chassis voor een nitro offroad? Zal ik niet doen koolstof geleid geen hitte en is heel stijf en buigt niet mee.
Je kan dan beter voor het teamchassis gaan.

Mike zei:
lennart zei:
Rienk Jan zei:

lennart
Koolstofvezel chassis voor een nitro offroad? Zal ik niet doen koolstof geleid geen hitte en is heel stijf en buigt niet mee.

koolstof is een van de beste geleiders die er is :)

het ligt er alleen aan op welke manier het toegepast wordt... http://www.arago.utwente.nl/focusonline/artikel.php?id=279

ik heb ooit een onroad gehad, waar ik zelf een koolstof/kevlar bodemplaat op heb gezet.... de standaard bodemplaat was stijver dan deze..

heb toen eigenlijk niet gemerkt dat het slechter geleid... maar reed ook maar met 5%of 10% nitro..

d@nnis zei:
Mike zei:
lennart zei:
Rienk Jan zei:

lennart

koolstof is een van de beste geleiders die er is :)

het ligt er alleen aan op welke manier het toegepast wordt... http://www.arago.utwente.nl/focusonline/artikel.php?id=279

ik heb ooit een onroad gehad, waar ik zelf een koolstof/kevlar bodemplaat op heb gezet.... de standaard bodemplaat was stijver dan deze..

heb toen eigenlijk niet gemerkt dat het slechter geleid... maar reed ook maar met 5%of 10% nitro..

Ik dacht juist altijd dat koolstofvezel warmte veel minder geleid dan aluminium

@Lennart, op het moment nog nergens team kit komt ergens in deze maand uit.

Edit: Even gekeken op wikipedia en het klopt dat allu beter geleid dan koolstof

Allu: Warmtegeleiding (W·m-1·K-1) 237
Koolstof: Warmtegeleiding (W·m-1·K-1) 140

Back