GS XUT Truggy

• Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
Kijk daar kunen we wat mee ;)

Het is natuurlijk wel zo dat iedereen die deze auto heeft of ook wil kopen waarschijnlijk meeleest he ?

Vandaar ook even de vraag om het even wat duidelijker neer te zetten....

Kan men zelf oordelen, en in iedergeval, wat gebruikerservaringen lezen, das altijd goed...

Hmm jij hebt het hier neem ik aan over de SUT de voorloper van de XUT, de SUT is in de loop van tijd ook verrandert naar de SUT EVOLUTION, die veel beter in elkaar zit...(geen losse blokjes meer voor de draagarmen enz..) en dat verhaal van die filter vindt ik maar raar, dat tankje zit ook in mijn storm waar ik nu al 1,5 jaar mee rijdt nooit geen één probleem mee gehad :?

Pas nog wat tankjes leeg weesten rijden gaat allemaal heel erg goed !, voel dat de motor zeker wat power heeft en de wagen(standaart setup) licht zeker mooi op het terrein :)

gr

Die losseblokjes worden volgens mij ook bij de GS-Storm gebruikt..Het enige wat ik kapot gereden heb met mijn Storm is door mijn eigen schuld voor de rest zijn het altijd hele degelijke auto's zover ik weet.

Eef1972 zei:
Die losseblokjes worden volgens mij ook bij de GS-Storm gebruikt..Het enige wat ik kapot gereden heb met mijn Storm is door mijn eigen schuld voor de rest zijn het altijd hele degelijke auto's zover ik weet.

Even voor de duidelijkheid,

GS kwam met de Storm, die gebruik maakte van die ''draagarm blokjes'' de SUT (Storm Unlimited Truck) is afgeleid van de storm en had dus ook die blokjes.

GS kwam toen met de Storm Evolution serie en dus later ook met de SUT evolution, deze beide wagens maken gebruik van captured hinge pins (wordt op alle moderne buggy's en truggy's gebruikt) dus geen blokjes meer.

GS heeft ook de Storm CL-1 ontworpen (een goede wedstrijdbuggy) waar nu weer de GS Xut op gebaseerd is...

Hoop dat het zo wat duidelijk is, want merk dat mensen vaak de oudere types door elkaar halen met de nieuwere types, wat ik best jammer vindt want GS is gewoon een erg goed merk ! en de XUT is zeker ook geschikt voor wedstrijdgebruik !

Jullie hebben gelijk :oops:
het was de sut gebaseert op de eerste storm ja.
mijn excusses voor daar voor.
ze hebben dus wel duidelijk veranderingen aangebracht hoor ik.
dus kopers van de nieuwe xut wees gerust ik was niet bij de les.
was weer naar buiten aan t kijken onder de les :D

Och iedereen haalt wel eens wat door elkaar, en de namen lijken ook allemaal erg veel op elkaar :wink:

DE SUT is zeker ook niets mis meer mee, als je maar voor de CE (Championship Edition) of de Evolution gaat.

Lo

Een vraagje aan de truggy-eigenaars,
Ik gebruik nu mijn Q-world startbok voor mijn XUT, maar de wagen past daar niet lekker op, watvoor startbox gebruiken jullie ?, bij PKRacing staat een speciale truggy startbox... iemand ervaring mee ?

Thnx :wink:
Gr. Jochem

Jochemicalie zei:
Lo

Een vraagje aan de truggy-eigenaars,
Ik gebruik nu mijn Q-world startbok voor mijn XUT, maar de wagen past daar niet lekker op, watvoor startbox gebruiken jullie ?, bij PKRacing staat een speciale truggy startbox... iemand ervaring mee ?

Thnx :wink:
Gr. Jochem
Hey Jochem,

Ik gebruik zelf een GS Pro Starter Box. Welk vliegwiel gebruik jij trouwens? ik ben nog steeds op zoek naar een nieuwe vliegwiel maar heb geen idee welke ik zal nemen de oude is nogal aan het weg slijten

Edit: Oja elke GS dealer kan die startbox bestellen :wink:

Yo Mike,

Thnx voor je antwoord, ik zit nu te wachten op een startbox van de conrad die ook goed schijnt te zijn voor truggies, ik vondt die van GS zelf toch wel wat aan de prijzige kant.. maar schijnt wel een zeeer goede te zijn..

Lo, heb wat aan mijn Xut gesleuteld,

dsc01893ox6.jpg

De aanpssing aan de chassisbraces, zo kunnen ze bij harde klappen niet losschieten waardoor je je bodemplaat krom kan rijden, dit is zeer simpel te maken, een iets langer boutje door het kogeltje draaien ringetje erop moertje erbovenop en klaar... :idea:

dsc01891ct1.jpg

dsc01890jz2.jpg

Startboxje pas gemaatk voor de Xut, en een rubber buisje op de uitlaat om de olieresten af te voeren naar de grond i.p.v. tegen de auto :idea:

dsc01894fn1.jpg

en nu lekker gaan opruimen :lol:

Gr. Jochem

Wat foto's van mijn XUT op 't MRCZ

dsc01901xg5.jpg

dsc01900uj4.jpg

dsc01905jf8.jpg

dsc01902me5.jpg

Vandaag begonnen met het vullen van mijn diffs, standaart zit er weer van dat dikke grijze vet in. Een goede begin setup is,

voor: 7000
midden: 10 000
achter: 3000

Tip :idea: , bij het vullen van de diffs, smeer een klein beetje vet rond alle afdichtingen en O ringen heb je minder kans op lekkage. Ook wikkel ik het kleine schroefje (dat je er uit kunt halen om dat pinnetje erin en eruit te kunnen steken) in met een stukje teflontape dicht ook weer wat beter af.

Gr. Jochem

Heb via een ander forum de onderdeelnumemrs gekregen van de pro team kit parts,messchien hebben jullie er wat aan :wink:

GSC-XTP012 Radio Tray (carbon)
GSC-XPT015 Front Chassisbrace
GSC-XPT016 Rear Chassisbrace
GSC-XPT008 FRONT Bilited Shock Tower
GSC-XPT009 REAR Bilited Shock Tower
GSC-CLP017 T6 Rear Suspension Mount
GSC-CLP021 Performance Aluminum 35mm Flywheel
GSC-CLP017 T6 Rear Suspension Mount
GSC-CLP016 Aluminum CNC Front Upper Arm Holder
GSC-CLP029 Ligntened Center Diff Outdrive
GSC-CLP032 High Performance Diff Case
GSC-CLP015 Aluminum CNC Front Lower Arm Holder
GSC-CLP030 Lightened Front/Rear Diff. Outdrive
GSC-CLP003 Carbon Fibre Front Support Plate

Ben verder ook wel benieuwd hou jullie XUT's het doen !! laat je eens horen :)

Gr. Jochem

Wie kan mij vertellen wat de verschillen zijn tussen de GS XUT rtr (ong. 500 euro) en de GS XUT PRO rtr.(650 euro)

De Pro rtr versie heeft de rode kap.. en de xut rtr heeft de blauwe kap.

Ik twijfel tussen deze 2.

zie ook http://www.rcshoproal.nl/shop/index.html daar staan de 2 auto's onder elkaar.
In de prijs is wel een groot verschil: 150 euro.

Wat heeft de Pro versie extra?

De PRO heeft, overal CVD assen inplaats van dogbones, (de RTR heeft dit alleen voor op het stuur)
De PRO heeft betere schokdempers met bleedingholes in de caps, maakt het vullen van shocks makkelijker
De PRO Heeft aan de achterkant verlichtte diffoutdrives

Dat is het gene wat ik weet, ik zou persoonlijk voor de pro gaan, iets meer extra's :wink:

Gr. Jochem

Als je de rtr versie naar de pro versie om wilt bouwen ben je meer kwijt dan dat je gelijk de pro versie koopt. Ik heb het dan natuurlijk niet over de team kit, die is nog duurder.

De Pro heeft gehard stalen tandwielen in de differentielen.
De Pro heeft een andere motorsteun (met koelribben)

Blijft een lastige keus...

Ik zou gewoon een maandje of 2 langer sparen en een pro kopen. Ik denk dat geld gaat schelen, tenminste dat was mijn idee erachter.

ik zal weer eens lekker gaan rijden, als het weer het toelaat. :D

maar als ik zo even lees is de niet rpo versie er later bijgekomen?
En is de XUt die ervanaf het beging te koop was de PRO?

lennart

Back