GS XUT Truggy

• Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
wielmoeren zijn zeker niet zomaar uitwisselbaar ik weet het draad van HongNor en Kyosho niet hetzelfde is, voor de rest weet ik het niet :-)

Bij Quartel blijkbaar niet, hij was daar geweest en ze hadden gemeld dat zie niets hadden voor dit "internet model". Volgens mij snappen ze daar niet dat een 17mm wielmoer op elk merk met 17mm past.
Maar ik heb hem nu de bestel nummers doorgegeven uit het boekje en hij ging langs bij RC pitstop in Zoetermeer.
En daar is het gelukt! Ik ben ook nog bij Toemen modelbouw in Den Bosch geweest, maar daar hadden ze ook geen wielmoeren voor dit type auto. Die wielmoeren verschillen sterk per merk auto!

En daar is het gelukt! Ik ben ook nog bij Toemen modelbouw in Den Bosch geweest, maar daar hadden ze ook geen wielmoeren voor dit type auto. Die wielmoeren verschillen sterk per merk auto!

Als ze je dat wijs hebben gemaakt zijn ze gek of te lui om te zoeken ;) ..... Een 17mm wielmoer is een 17mm wielmoer , simpel ...

Het enigste verschil wat er kan zijn is de kleur ;)

Als ze je dat wijs hebben gemaakt zijn ze gek of te lui om te zoeken ;) ..... Een 17mm wielmoer is een 17mm wielmoer , simpel ...

Het enigste verschil wat er kan zijn is de kleur ;)

Zoals ik al eerder vermelde zijn niet alle wielmoeren hetzelfde en dan heb ik het niet over de kleur maar over de spoed van het draad Kyosho gebruikt een fijner draad dan bv een Hongnor!

Zoals ik al eerder vermelde zijn niet alle wielmoeren hetzelfde en dan heb ik het niet over de kleur maar over de spoed van het draad Kyosho gebruikt een fijner draad dan bv een Hongnor!
Helemaal mee eens. Dat heeft mijn tocht langs 3 ijzerwarenSPECIAALzaken en 3 modelbouwwinkels geleerd!

Hallo, net mijn Jp 3 uitlaat binnen en ik wilde starten
dus deed ik een nieuwe plug erin draai ik de draad dol. :evil:
Dus wie weet het bestelnummer van de verbrandingskamer,
ik kon geen nummer vinden in de handleiding. :confused:

De thunder Tiger DS servo's zijn heel populair vanwege de goede prestaties en de betrouwbaarheid.

Hangt uiteraard wel een prijskaartje aan , zo uit m'n hoofd ergens rond de 90,- per stuk:shock:

Hou er wel rekening mee dat in het geval van servo's (en zeker in de offroad's) het oude spreekwoord "goedkoop is duurkoop" heel vaak van toepassing is .....

Ik zelf gebruik in m'n tot truggy verbouwde Revo (3x) de Dymond DS9900 servo , die zijn erg snel (0,15 @ 6v , 0,12 @ 7,4 over 60 graden) en sterk (17/kg @ 6v , 19/kg @ 7,4v) en met 50,- redelijk te betalen.

Hou er wel rekening mee dat er maar weinig ontvangers zijn die 7,2 of 7,4 volt aan kunnen , de spektrum's kunnen het hebben ;)

Ze zijn te verkrijgen bij Quartel modelbouw ;)

Laatst bewerkt:
Dan heb ik er toch niets aan omdat ik geen Spectrum ontvanger heb?

En de Futuba S3305? Ik hoorde van iemand in dit topic dat die ook te betalen zijn?
Anders haal ik wel die Dymond servo, die is inderdaad wat vriendelijker geprijsd dan die ACE servo...

Laatst bewerkt:
De Dymond servo's werken ook op een 'normaal' 5cellen pakje hoor, dus je hebt er zeker wat aan. Alleen zijn deze servo's al op de toekomst voorzien, ze kunnen namelijk tegen de spanning van een 2cellen LiPo pakje, zonder dat er een spanningbegrenzer tussen moet. Alleen moet dan ook je ontvanger tegen deze spanning kunnen...

Klopt helemaal wat Zjeraar zegt , daarom had ik ook al de specificaties op 6 volt erbij vermeld ;)

De servo's werken ook gewoon op 4,8 volt , de specificaties worden dan alleen weer wat minder ;)

Vandaag weer even met de auto gereden. Ik ben de laatste tankjes van de auto aan het inrijden. Wat me alleen opviel, is dat als de motor wat is opgewarmd en ik doe de kap erop, dat de motor bij de volgende dot gas weer afslaat. Staat hij dan onderin te rijk? Of staat de motor uberhaupt te rijk (de HSN dus)? Af en toe wat gas geven bij het erop doen van de kap helpt enigszins, maar lang niet altijd. Stationairschroef staat ver genoeg ingedraaid.

Het kan dacht ik zo zijn dat als je hem tijdje stat. staat het carter volloopt en je hem dan verzuipt met volgas in een keer. Daarom kan je beter pulserende gasgeven..

Vandaag weer even met de auto gereden. Ik ben de laatste tankjes van de auto aan het inrijden. Wat me alleen opviel, is dat als de motor wat is opgewarmd en ik doe de kap erop, dat de motor bij de volgende dot gas weer afslaat. Staat hij dan onderin te rijk? Of staat de motor uberhaupt te rijk (de HSN dus)? Af en toe wat gas geven bij het erop doen van de kap helpt enigszins, maar lang niet altijd. Stationairschroef staat ver genoeg ingedraaid.

Als je nog met de eerste plug rijd kun je die beter vervangen , tijdens het inrijden slaat er een hoop rotzooi neer op de gloeiplug die ervoor zorgt dat de plug zijn werk niet goed meer kan doen.

Er ontstaat een aanslag op het gloeispiraaltje van zowel verbrande olie als hele fijne deeltjes alu. van de zuiger ....

De aanslag zorgt ervoor dat de hitte van de verbranding niet goed kan worden overgedragen op het spiraaltje waardoor deze afkoelt , zodra je dan gas geeft koelt het spiraaltje ineens te ver af en slaat de motor uit.

Als het probleem blijft met een nieuwe plug kun je de lage toeren naald een klein slagje dichtdraaien of de stationair wat hoger instellen.

Ik heb inderdaad de gloeiplug al vervangen maar het probleem bleef. De gloeiplug had ik vervangen omdat de auto moeilijk startte. De bovenkant van de gloeiplug was ook vrij zwart (niet glimmend).
Morgen ga ik het proberen om de auto armer te zetten!

Zag in 1 van je andere posts dat je in Den Haag reed , als je in Den Haag woont moet je een keertje op Home - RC Westland - Little Power, more Club kijken ;)

Nu het betere weer er aankomt worden er weer regelmatig meetings gehouden , altijd handig als je net begint met het oog op vragen of hulp bij dingen ;)

Ben daar ook altijd wel te vinden ... En nooit te beroerd om iemand te helpen ;)

Iemand nog andere tips voor dit afslaan bij stationair? Kan het zijn door het koude weer? Het gebeurt vaak nadat ik de kap erop gedaan heb. Deze periode blijft hij wel stationair lopen, maar zodra ik gas geef, valt hij uit.

Back