Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Gewoon klakkeloos de BB gevolgd HansWat doet het lusje aan de onderkant van het blok?
En dat ziet er een stuk beter uit dan die spoorbalken bij mij Henk.....Hallo Koos,
Ik heb bij Hans de authentieke blokken besteld van 2,5 mm hieronder een foto zoals het geworden is
Kijk, daar hebben we wat aan, thnks Herby...Volgens Longridge (The anatomy of Nelson's ships) zijn de blokken 9".
Dus 9x25,4/84 geeft de lengte van de te gebruiken blokken=2,7 mm
Geen wonder dat de voorgeschreven blokken van 5 mm wat groot ogen![]()
Dank je Heinrich...Mooi kanonnen Koos!
Dank je Piet, ik zal nog eens effe het world wijde web naspeuren waar of wie deze levertKoos, het is al gezegd en geschreven, de blokken van Dea. zijn inderdaad behoorlijk aan de grote kant. Verhoudingen van touw en blokken zijn vaak te groot en te dik daar ontkomen we niet aan. Maar je hebt wel de mogelijkheid om kleinere blokken aan te schaffen wat uiteraard ten goede komt aan de uitstraling van je model.
Klopt Piet, vandaar dat ik ook schreef om het (misschien maar dat is nog laaang niet aan de orde) te wijzigen door de talie er met een naald door te halenps, dat lusje aan het blok in post 303 is gewoon om het vaste part van de talie aan te bevestigen![]()
Dat klopt maar inmiddels zet ik ze bijna automatisch goed Herbyzelfs de blokken zitten omgekeerd in de foto van de bouwbeschrijving
Heinrich bedankt voor het meedenken, die strips zien er ook wel aardig uit, maar het is inmiddels al achterhaald, zoals je kunt lezen in een paar posts terug heeft @pietsan mij een aanbod gedaan, na intensief contact met Piet hierover zal ik een keer afreizen richting dat wonderschone Hulst om de plaatjes te gaan ophalen.As jy hulp hiermee nodig het, zeg net.
Dank jewel ChrisJe Victorie wordt een kunstwerk man.
Dank je Eduard, en heb je nog wat tips voor mij voor het bekoperen?? yep de kogel is door de kerk, de bouwtijd van deze Vic word drastisch verlengt, hij word onder water met koper bekleed....Het wordt echt een prachtig schip welke wordt gemaakt met oog voor detail. Top![]()
Piet, nogmaals bedankt en tot gauw......ik kan je wel helpen met een berg van die plaatjes, mocht je dat willen
Dank je voor deze duidelijke uitleg HerbyPS, zo lopen de koperbanen op de HMS Victory, dit is niet noodzakelijk zo bij andere schepen.
PPS, de achterzijde van de plaatjes 1 voor 1 lichtjes opschuren (met schuurpapier of een veiltje, en kleven met een klein drupje, niet te dunne secondenlijm.
PPPS, bovenstaande uiteenzetting is maar een suggestie natuurlijk, iedereen doet het zoals hij het wil.
Yep, uurtje of anderhalf werk denk ikEitje, niet?![]()
Hij is helemaal dicht.........
We zullen het gaan zien Herby, in ieders geval bedankt voor de tipsafhankelijk van de grootte van de plaatjes, gaan er ongeveer 1200 stukjes op 1 kant, dus reken maar op anderhalf maandje(per kant)
Ik ook niet PeterIk kan bijna niet wachten om dat te zien hoor.![]()
Dank je HansEens even bij gelezen hier want ik liep aardig achter.
nette romp geworden.