@Mees Ippel ik ga kijken wat daar de mogelijkheden van zijn.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik ga er echt geen "Pink Panter" van maken hoor JanHet schijnt dat de oker-gele kleur ook niet echt historisch correct is. Chemisch onderzoek van originele verfschilfers, met name veroudering daarvan heeft vermoedelijk aangetoond dat het geel meer naar roze neigt. Vandaar dat de Victory nu in die nieuwe kleuren is geschilderd. Zie: https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=4&t=52300
Ik vind mengen geen geslaagd idee, heb ik al eerder verteld, indien je in de loop van de bouw iets aan moet tippen dan krijg je haast nooit meer de goede kleur dus dat valt afMaar jullie kunnen me vast wel helpen hoe te mengen en hoe op te slaan
En dat is precies wat ik ga doen Piet, en dan denk ik dat het inderdaad best wel mee valt, ik heb wat knipsels uit de film geknipt en dan valt dat gele best wel mee, zie deze:Ik zou zeggen maak een proefstukje samen met een zwarte baan dan zal je zien dat het er best gelikt uitziet.
Wat er staat klopt behoorlijk hoor. Alleen of het koper werkelijk blank bleef waag ik te betwijfelen. Het zal altijd een bepaalde kleur bruin gehad hebben, variërend tussen licht en donkerbruin.Het staat er inderdaad, maar als hun uitleg even betrouwbaar is als hun plannen, ...![]()
En dat zal ik zeker doen PeterJe moet vooral je eigen instinct volgen Koos!
Dat denk ik ook Mees, er zullen ook steeds meer technieken komen met de daarbij behorende “beterweters” die zich weer willen bewijzen, en tja waar houd het historische op en gaat het om het aanzicht zoals de bouwer het bepaaltIk denk dat je inderdaad nooit een standaard kleur tegen gaat komen.
Als ik in de buurt ben ga ik er op de koffie PeterHoi Jaques,
Molenaar Piet Kempenaar heeft heel veel onderzoek gedaan naar oude verven en hun bestanddelen.
Een bezoek is voor iedereen aan te raden. Er gaat een wereld open. En het verhaal is heel aanstekelijk.
Gr. Peter
Daar kan ik me helemaal in vinden Hans, zeker met een legering, een beetje meer van dit of dat kan daarbij zeker bepalend zijn.Wat er staat klopt behoorlijk hoor. Alleen of het koper werkelijk blank bleef waag ik te betwijfelen. Het zal altijd een bepaalde kleur bruin gehad hebben, variërend tussen licht en donkerbruin.
Kijk ook maar eens naar scheepsschroeven. Deze worden van brons gemaakt (een koperlegering) en zijn ook nooit blank na gebruik.Bekijk bijlage 408464
En dat zal ik zeker doen Peter
Dat denk ik ook Mees, er zullen ook steeds meer technieken komen met de daarbij behorende “beterweters” die zich weer willen bewijzen, en tja waar houd het historische op en gaat het om het aanzicht zoals de bouwer het bepaaltAls hij straks klaar is en in huis staat en je denkt tjonge jonge wat een kl.te kleur dan is hij misschien wel historisch correct, maar het aanzien niet meer waard.....
Dus ik ga voor het aanzicht
Als ik in de buurt ben ga ik er op de koffie Peter
Hier op het forum zijn al meer tovenaars met kleuren langs geweest, maar het gemakkelijkst blijven toch die verven die je in de modelbouwzaken of zelfs bij onze “Admiraal” kunt kopen, en ik ga voorlopig maar voor het gemak
En nog ff over het koper.....:
Daar kan ik me helemaal in vinden Hans, zeker met een legering, een beetje meer van dit of dat kan daarbij zeker bepalend zijn.Vandaar dat ik de (huiskamer)- natuur maar zijn werk laat doen....
Goed weer genoeg gel.ld, er werd nl ook wat gebouwd, nou ja geknoopt bedoel ik dan:
Bekijk bijlage 408488
Mijn talies met de broeking zijn klaar.....
Nu de kanons verder afwerken:
Bekijk bijlage 408489
Asjes op maat maken, en de wielen erop plakken, de grootste vooraan en de kleinste achter.....
Bekijk bijlage 408490
Het kanon op de rolpaarden en de tap plaatjes erop lijmen, waarna deze zover gereed is.....
En zo nog zeven, maar die komen de volgende update aan bod,
Fijne avond nog, blijf gezond, en de komende kerst niet met teveul man / vrouw aan tafel hee
Gr Koos
Toch weer helemaal goed gekomen Koos, ziet er bijzonder gaaf uitEn dat zal ik zeker doen Peter
Dat denk ik ook Mees, er zullen ook steeds meer technieken komen met de daarbij behorende “beterweters” die zich weer willen bewijzen, en tja waar houd het historische op en gaat het om het aanzicht zoals de bouwer het bepaaltAls hij straks klaar is en in huis staat en je denkt tjonge jonge wat een kl.te kleur dan is hij misschien wel historisch correct, maar het aanzien niet meer waard.....
Dus ik ga voor het aanzicht
Als ik in de buurt ben ga ik er op de koffie Peter
Hier op het forum zijn al meer tovenaars met kleuren langs geweest, maar het gemakkelijkst blijven toch die verven die je in de modelbouwzaken of zelfs bij onze “Admiraal” kunt kopen, en ik ga voorlopig maar voor het gemak
En nog ff over het koper.....:
Daar kan ik me helemaal in vinden Hans, zeker met een legering, een beetje meer van dit of dat kan daarbij zeker bepalend zijn.Vandaar dat ik de (huiskamer)- natuur maar zijn werk laat doen....
Goed weer genoeg gel.ld, er werd nl ook wat gebouwd, nou ja geknoopt bedoel ik dan:
Bekijk bijlage 408488
Mijn talies met de broeking zijn klaar.....
Nu de kanons verder afwerken:
Bekijk bijlage 408489
Asjes op maat maken, en de wielen erop plakken, de grootste vooraan en de kleinste achter.....
Bekijk bijlage 408490
Het kanon op de rolpaarden en de tap plaatjes erop lijmen, waarna deze zover gereed is.....
En zo nog zeven, maar die komen de volgende update aan bod,
Fijne avond nog, blijf gezond, en de komende kerst niet met teveul man / vrouw aan tafel hee
Gr Koos
Helemaal mee eens! Jij bent aan het bouwen en jij ( en je mede huisgenoten) kijkt er straks tegen aan......... ik ga voorlopig maar voor het gemak .........
Dat denk ik ook Mees, er zullen ook steeds meer technieken komen met de daarbij behorende “beterweters” die zich weer willen bewijzen, en tja waar houd het historische op en gaat het om het aanzicht zoals de bouwer het bepaaltAls hij straks klaar is en in huis staat en je denkt tjonge jonge wat een kl.te kleur dan is hij misschien wel historisch correct, maar het aanzien niet meer waard..... Dus ik ga voor het aanzicht
Gr Koos
Mijn talies met de broeking zijn klaar
Peter, dit is inderdaad volgens de bb van deA, zie handleiding:Maar ik heb nog wel een vraag, zet jij je broeking nu op hetzelfde oogje als je talie?? of zie ik dat verkeerd. Ik heb namelijk altijd gemeend dat de broeking een eigen oogbout in de scheepswand had?? Of is dit de Agostini oplossing??![]()
Pijnlijke gelijkenis hoor die man....Gelukkig hebben wij geen poes in huis Hans,scheelt weer een kater
![]()