Gewone kogellagers het moet toch niet gekker worden :roll:
Maar het werkt blijkbaar zoals jij het gebruikt dus waarom dan niet gewoon toepassen.
Ja Berto , het lijkt erop dat dit stukken beter gaat .
De motor heeft nog gewoon de ceramische lagers , maar de langzaam draaiende freepower lijkt veel beter te lopen op gewone stalen kogellagers .
Ik smeer nu met volledig olie , dus geen mengsmering.
Op de grote puller zit ook een olie tank ,dus die kan ik dan gelijk na bouwen .
Wat wel nodig is na zware belasting ,is even een extra shot met olie door het lager , en dan loopt ie gelijk soepel ,en hoor je niets meer,geen gekke geluiden .
Dit doe ik trouwens al jaren bij m,n pullers , na elke run ,en gaat werkelijk prima.
Wat ik ook veranderd heb ,is het material voor de astunnel.
Eerst had ik aluminium ,maar dat gaat absoluut niet , het lager werd zo geknepen ,dat ik het er niet meer uit kreeg .
Met rvs heb ik dat niet meer en het lager blijft dus nu keurig los glijden in de tunnel ,want de as moet uit kunnen zetten .
Dus dit zijn de laatste vernieuwingen , op pampa zal ie dus gewoon met een los olie potje verschijnen ,kan ik wat langer draaien .
Later zal zowel de brandstoftank als de olie tank vast op de puller komen .
Groetjes,
Martin.
Maar het werkt blijkbaar zoals jij het gebruikt dus waarom dan niet gewoon toepassen.
Ja Berto , het lijkt erop dat dit stukken beter gaat .
De motor heeft nog gewoon de ceramische lagers , maar de langzaam draaiende freepower lijkt veel beter te lopen op gewone stalen kogellagers .
Ik smeer nu met volledig olie , dus geen mengsmering.
Op de grote puller zit ook een olie tank ,dus die kan ik dan gelijk na bouwen .
Wat wel nodig is na zware belasting ,is even een extra shot met olie door het lager , en dan loopt ie gelijk soepel ,en hoor je niets meer,geen gekke geluiden .
Dit doe ik trouwens al jaren bij m,n pullers , na elke run ,en gaat werkelijk prima.
Wat ik ook veranderd heb ,is het material voor de astunnel.
Eerst had ik aluminium ,maar dat gaat absoluut niet , het lager werd zo geknepen ,dat ik het er niet meer uit kreeg .
Met rvs heb ik dat niet meer en het lager blijft dus nu keurig los glijden in de tunnel ,want de as moet uit kunnen zetten .
Dus dit zijn de laatste vernieuwingen , op pampa zal ie dus gewoon met een los olie potje verschijnen ,kan ik wat langer draaien .
Later zal zowel de brandstoftank als de olie tank vast op de puller komen .

Groetjes,
Martin.
Laatst bewerkt: