Heb IK het dan fout? (beginner)

• Topicstarter Topicstarter DidierS
  • Startdatum Startdatum
Chopperhens zei:
En je ontvanger :wink:
Ik ga ervan uit dat Didier een zenderset inclusief ontvanger gaat aanschaffen. Mocht het toch anders zijn....... de Schulze Alpha 835 is wel een hele mooie (en kleine) ontvanger, zeker voor electro-heli's! ('tis dat ik de ontvanger van m'n zenderset gebruik....... en ik twijfel nog steeds....)

Groet, winkje

- Erg goed gedaan Didier.
- Je site ziet er strak uit!
Bedankt :)
je mist toch nog iets. een tandwiel. De standaard mikado tandwielen zijn erg goed. Als je voor de hacker c50 13L gaat zou ik om te beginnen een 13T tandwiel nemen en als je wat vordert een 14T
Zut... ik postte hier om te besparen en jij komt af met extra kosten :? :wink:
Maareuh, kun je me mss even een link geven naar zo'n tandwiel op bv eheli of zo, want ik vind er niets over terug :oops:
Die motor heb ik gewoon letterlijk gekopieerd uit jouw setup, andere voorstellen zijn nog steeds welkom natuurlijk, alhoewel die overal toch zeer goed onthaald wordt!
Ik ga ervan uit dat Didier een zenderset inclusief ontvanger gaat aanschaffen.
De zender/ontvanger zou ik inderdaad als kit willen kopen en kun je wel terugvinden op mijn site. Inderdaad, hiervoor wil ik nog steeds tweedehands proberen te gaan als het enigszinds mogelijk is.

Ook nog bedankt voor de twee nieuwe shops Michel en Winkje, ze zijn verwerkt in mijn lijst! Mss nog een dagje wachten zodat de meesten de kans kregen om hier te reageren en dan probeer ik keuzes te maken en een "verslag" te schrijven hoe ik tot het resultaat kwam.

Didier,

De volgende opmerking over je site/lijstje

Logo 10, vooral EU-versie is standaard niet geschikt voor 3D. Aangezien er geen druklagers in de kop zitten. Mikado bevelt dan ook aan om bij 1500 toeren of GFK/CFK bladen een druklager set te monteren.

Maar dit kun je, als je snel wilt beslissen oplossen door gebruik te maken van de volgende aanbieding.

WeihNachtsAngebot heb je ook meteen een setje CFK-bladen evt. voor later, voor minder dan de prijzen op jouw site.

Volgens mij heeft de Schulze 330 iets minder laadvermogen, dacht ergens in de buurt van 130W.

Zeer positief punt vindt ik het 'kopje': "Logboek Crashes" dit geeft al aan dat je bewust bent dat het een keer fout gaat. Zie je maar weinig bij fanatieke beginners.

Rick

Wauw!!! bedankt voor je TIP Rick!!! 300€ inc CFK bladen en druklagers. Misschien is het toch voordeliger een nieuwe logo aan te schaffen.

meteen op die site:
Zubehör => LOGO10 => Ritzel => dan heb hij de 13 zähne nodig Didier.
de 14 kan je ook meteen mee bestellen. Die is voor als je wat meer pit in je logo wilt hebben. (dus al wat vordert)
Voor een beginner is 13 zat.

Wow! Inderdaad héél goedkoop!!
De bestelling is geplaatst 8) (inclusief die twee tandwielen, Michel).
Nog ff snel een mail gestuurd omdat die webshop me blijft pushen om Duitser te worden en omdat ik hun IBAN/BIC-en-wat-is-het-daar-allemaal nog tekort heb...

Dear Didier,
Our Online-Shop works for orders from within Germany only. To order in
Belgium, I can give you the names of shops in Belgium:
Update sprl
grand Route 194
1428 Lillois
manufacturers@updaterc.com
+32 23845222
Antwerp Heli Center
Roose
Elisabethlaan 214
B 2600 Berchem
Telefon: +32 3 2185693

-- edit
Antwerp Heli Center gemaild of ze meedoen met die actie...
-- edit2
daarnet de prijzen binnengekregen van Albatros, een Belgische winkel met blijkbaar ook sterke prijzen! Soms zelfs goedkoper dan Duitsland!

+ zwaardere motor + zwaardere batterijen + ... + ... + ...

nah, hou het maar bij een Logo 10 dus!

Michel, is het jouw gelukt via die site? wss ook niet zeker?
Ik doe nu nog een ultieme poging via een Duitse oom van me, maar ik vrees dat die maar met Pasen naar Vlaanderen komt en das me toch te lang :cry:

op een lijntje.

Je hebt ook nog de zogenaamde "Hump packs":
s_humpPacks3300.jpg

Deze passen nog beter in de logo omdat ze dan niet zo ver naar voren hoeven.

Satoer zei:
Je hebt ook nog de zogenaamde "Hump packs"
Deze passen nog beter in de logo omdat ze dan niet zo ver naar voren hoeven.
Bedankt! Die hebben ze echter niet bij Hopf zie ik. Nu ja, das dan voor de lipo's volgend jaar :wink:.
Ondertussen ben ik mijn site aan het updaten met tekst in plaats van gewoon een opsomming van prijzen. Commentaar blijft welkom natuurlijk want ik hoop dat dit later als hulp kan dienen voor andere newbies.

Wat ik helemaal over het hoofd gezien had is een BEC. (al via PM besproken) Ik heb nu de specs van de gebruikelijke controllers doorgelezen en allen bieden niet genoeg Amps om 4 servo's een gyro en een ontvanger te voeden bij 12 cellen.

De phoenix 60 heeft de krachtigste van 3A maar die mag volgens de Specs maar 2 high torque of 3 standaard servo's voeden.

De Kontronik Jazz 40/6/18 ( die standaard bij de Easy set van eheli zit) heeft maar een BEC van 1,5 A

De Master 48-0-heli en de Schulze Futures hebben helemaal geen BEC vanwege de optocoupler

Hoe doe je dat Hans? lever je de totaalpakket logo met apparte ontvanger accu?

Ik zelf gebruik met veel tevredenheid een geschakelde Ubec. ( www.koolflightsystems.com )

Satoer zei:
de Schulze Futures hebben helemaal geen BEC vanwege de optocoupler

De Schulze future universal zijn er in verschillende uitvoeringen met BEC en zonder BEC.
Bij de 12.36e, 12.46e, 12.46WE, 12.97 Fe en de 12.07 FWe is er zelfs een keuzen te maken: deze regelaars hebben en BEC en optokoppler.
De BEC bij Schulze gaan tot en met 10 cellen.

Bij de Kontronik regelaars met BEc mag je zo een ontvangerakku in de ontvanger prikken voor extra ondersteuning. Bij de Schulze regelaars NIET, daarvoor heb je een scotchkey-diode nodig (ik hoop dat ik dat woord goed geschreven heb) :oops:

Ik vlieg de Logo 10 met 12 cellen en een Jazz regelaar met interne BEC tot 18 cellen. Heb tot nu toe geen enkel probleem gehad daarmee.

Er zijn ook externe BEC tot 7,5A.
De info daarvan staat op mijn site.

vr.gr.

Henk-Joyce

Ha-eM Helifun zei:
De phoenix 60 heeft de krachtigste van 3A maar die mag volgens de Specs maar 2 high torque of 3 standaard servo's voeden.
Ff kort rekenen:
GY401: stroomverbruik vind ik niet terug op de site
S9254: 1,6A
HS85: 3 x 500mA (iets meer genomen dan de S3101).
Dan hoef ik zelfs die GY401 niet te weten, we zitten al over de 3A :?.
Dus kan ik met gerust gemoed een regelaar zonder ingebouwde BEC nemen, er is toch geen enkele die voldoet!
Ha-eM Helifun zei:
Ik vlieg de Logo 10 met 12 cellen en een Jazz regelaar met interne BEC tot 18 cellen. Heb tot nu toe geen enkel probleem gehad daarmee.
Brrr, als die 1,5A van Michel klopt, speel jij toch wel met vuur?
Ha-eM Helifun zei:
Er zijn ook externe BEC tot 7,5A.
De info daarvan staat op mijn site.
Schitterende info, maar je zegt het er zelf al: je verstookt zomaar eventjes 30 a 40W in warmte, die energie zou ik liever gebruiken om een minuutje langer te vliegen... dat wordt dus nog ff doorzoeken naar een geschakelde BEC zoals die dat Michel zou willen zeggen als hij zijn .nl veranderd door .com :wink:
Alhoewel die ook maar 3A continue geeft, toch?

Back