Heli doet het niet.

Volgens mij is t gedeelte wat op de motor vastzit geen alu ??
Maar als die stuk is dan lijkt me dat de voering/clutchliner ook naar de maan is .
En een Rappie 50 is zoveel verkocht dat t toch wel ergens te koop moet zijn , vooral online .

Kijk s bij PV0359 Clutch - Rc-Helistore

PV0359 Clutch - Rc-Helistore

Voilla , in belgie en gewoon verkrijgbaar .
Succes met de opbouw en sla ons advies aub niet in de wind , je speelt met een legale moordmachine hè .
 
:confused::confused::confused:

Je hebt de clutch zélf naar de kloten geholpen??????

Die is overigens van (veren)staal, niet van aluminium.

Dat komt eerlijk gezegd zo weinig voor, dat ik er klakkeloos vanuit ging dat je de voering kapot had....

Nou.... dan is er wel wat meer gebeurd dan alleen de tien seconden volgas draaien je ons hier verteld hebt....

Misschien zeg ik dit wat cru, maar ik bedoel het niet zo: schaam je niet, en hou geen feiten achter. Daarmee kunnen we je minder goed helpen, en dat is in JOUW NADEEL (want ik zit hier veilig achter mijn laptopje, namelijk).

Want wat Eddie al zegt: RC helivliegen op zich kan 100% veilig zijn, maar in verkeerd handen zijn RC heli's inderdaad afschuwelijk gevaarlijke apparaten.

Groet, Bert
 
euhm, Bert: ik heb ook twee koppelingen aan gort geholpen door de tijd heen...

in mijn trex 600 zit ook een koppeling die in het metaal veert.
Probleem is alleen dat wanneer de motor verkeerdom aanslaat, de koppeling een opduvel de verkeerde kant op meekrijgt.

Misschien toeval. Maar door de tijd heen is mijn motor 2 keer verkeerd om aangeslagen, en 2 keer kwam na verloop van een paar vluchten de koppeling met mankementen..
1 keer was ik te laat, lag 1 deel netjes onder de klok..
1 keer was ik op tijd, zat er een goeie scheur in.

En ik ben toch echt vrij vlot met het spul uitzetten wanneer ik merk dat het niet goed gaat.. en dat merk je echt wanneer hij verkeerd om loopt..

Misschien dat de vorige eigenaar dit al aan de hand heeft gehad, misschien dat de ene keer dat hij liep verkeerd aansloeg.
bij mij was de scheur bijna niet zichtbaar, kwam erachter omdat de verende helft een beetje scheef zat tov de rest.
 
Net RC Helistore aan de lijn gehad, zo blijkt dat die clutch niet meer te koop is.

Belooft tof te worden met m'n net gekochte raptor die nog niet van de grond geweest is.
:D
 
Laatst bewerkt:
Stel gerust je vragen hier, uiteindelijk komt het goed. Het verbaast mij wel dat de onderdelen schaars zijn van de rap 50
 
Geloof er geen hout van, dat dat soort onderdelen niet meer te krijgen zijn.... Daarvoor vliegen er nog teveel....
Er zijn zo godsgruwelijk veel van verkocht.... als je zelfs nog onderdelen van Schlüters kunt kopen, een merk wat al 20 jaar (o.i.d.) geleden failliet ging, dan moet dit geen wezenlijk probleem zijn....

En anders heb ik het vage vermoeden, dat de brandstofheli's van HobbyKing voor een redelijk gedeelte Raptor compatible zijn, dus je kunt dit: TZ-V2 .50-TT - Clutch
vermoedelijk zo 1:1 uitwisselen

Dat weet ik niet zeker, maar ik meende ergens gelezen te hebben dat omgekeerd ook ging (raptor onderdelen in de HobbyKing heli) en wat linksom wil, zou rechtsom ook moeten willen...

Voor de kosten hoef je het in elk geval niet te laten....

Groet, Bert
 
Geloof er geen hout van, dat dat soort onderdelen niet meer te krijgen zijn.... Daarvoor vliegen er nog teveel....
Er zijn zo godsgruwelijk veel van verkocht.... als je zelfs nog onderdelen van Schlüters kunt kopen, een merk wat al 20 jaar (o.i.d.) geleden failliet ging, dan moet dit geen wezenlijk probleem zijn....

En anders heb ik het vage vermoeden, dat de brandstofheli's van HobbyKing voor een redelijk gedeelte Raptor compatible zijn, dus je kunt dit: TZ-V2 .50-TT - Clutch
vermoedelijk zo 1:1 uitwisselen

Dat weet ik niet zeker, maar ik meende ergens gelezen te hebben dat omgekeerd ook ging (raptor onderdelen in de HobbyKing heli) en wat linksom wil, zou rechtsom ook moeten willen...

Voor de kosten hoef je het in elk geval niet te laten....

Groet, Bert
Net een mailtje van duitsland; 'this item not available anymore'.
 
Net een mailtje van duitsland; 'this item not available anymore'.

Ik wéét dat iemand een Raptor clutch in zijn hobbyking heli gebruikte, dus andersom moet ook kunnen.

Nogmaals:

TZ-V2 .50-TT - Clutch

Alternatief moeten er wel zo ontzettend veel ongebruikte raptors, gecrashte raptors, en andere restanten en losse onderdelen te vinden zijn, dat ik me echt nog geen zorgen zou maken, en gewoon door blijven zoeken.
E-bay, gevraagd-rubrieken op marktplaats en hier op het forum, plenty mogelijkheden nog....

Groet, Bert
 
Ik wéét dat iemand een Raptor clutch in zijn hobbyking heli gebruikte, dus andersom moet ook kunnen.

Nogmaals:

TZ-V2 .50-TT - Clutch

Alternatief moeten er wel zo ontzettend veel ongebruikte raptors, gecrashte raptors, en andere restanten en losse onderdelen te vinden zijn, dat ik me echt nog geen zorgen zou maken, en gewoon door blijven zoeken.
E-bay, gevraagd-rubrieken op marktplaats en hier op het forum, plenty mogelijkheden nog....

Groet, Bert
Zal ik proberen :)

Thanx
 
Hier even een foto'tje van de heli.

Ik heb hem alvast in het groen gespoten.

10924705_770166233070505_8945581718948184292_n_zps7dfebeeb.jpg
 
Ziet er knap en stoer uit!

(Alleen zou ik als beginner kiezen voor felle kleuren. Het heli vliegen is al moeilijk genoeg, je wil niet ook nog es gaan zoeken waar die neus ook weer naar wijst.)

Maar ik vind em wel erg knap zo!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oei....

Mooi kleurtje, daar niet van, maar je moet er héééél erg mee oppassen, met die effen, matte camo kleuren...

Ik heb een heli in camo-kleuren en die is bij tijd en wijle verschrikkelijk moeilijk goed in te schatten, zeker tegen een groene achtergrond zoals een bomenrij in de zomer....

Ik zou zeker in het begin, minimaal her en der wat gekleurde accenten plaatsen, al doe je het maar "tijdelijk" met stickers o.i.d. want helivliegen is al moeilijk genoeg als je WEL kunt zien wat de heli doet, maar word heel erg lastig, als je kleine en subtiele bewegingen van de heli niet waarneemt vanwege de schutkleur....

Is niet om flauw te doen: ik heb mijn Cobra er al een keer bijna mee de grond in geboord omdat ik de landingsaanvlucht totaal niet meer kon inschatten tegen de achtergrond....

Groet, Bert
 
zeker in het begin zou je inderdaad eigenlijk beter een fel oranje kap kunnen pakken..
schutkleuren zijn leuk, maar wanneer de achtergrond wat donkerder wordt of de heli gaat wat verder weg ben je heel snel kwijt wat voor en achter is..

je denkt dat het stokje in de achterkant dat wel aardig aangeeft, maar dat zie je dus echt niet..
Zeker met een beetje groen in de achtergrond, (bomen) ben je hem zo kwijt..
 
voor mij was deze Fusono goed:

de nose is boven geel en veer te zien,
ik weet waar voren is en ook waar boven is,
heeft de heli tenminste 2 of 3 keer zijn leven gered, ha ha

full


(Gaui X7 en T Rex 700)

Groet
Uwe
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top