Vandaag maar eens een oplossing bedacht tegen brekende jesus bolts... heb er eens een berekeningetje op losgelaten en die toonde uit dat je met de pieken output power van de motor al tegen het plastische vervormen van een 12.9 bout zit. dus idd zeer op het randje. loopt t boutje dan los en gaat het rammelen=probleem! helemaal omdat je bij de align hubs de jesus bolt 2 functies geeft. klemmen en het meenemen van de hub op de as. wil je het niet rammelend hebben staat de bout strak en begeeft ie het snel.. standaard gebruikt align maar 1 m3 boutje....
Dus, ff een custom hoofdassie gedraait,
2 oplossingen met dezelfde onderdelen
M4x7 boutje erin vanaf elke kant 1. Draad zit in de hoofdas
Voldraad bout erdoorheen met een M4 moer achterop.
Denk dat deze optie sterker is, maar de diameter opp van M4 is sowieso veel groter als een M3.
Voordeel van draad in de as en een vrij krappe passing van de bout in de hub is dat het geen kans krijgt te gaan rammelen en zo de bout gaat vervormen.
Me happy en confident in t materiaal
V2 zit na de crash van afgelopen zaterdag alweer in elkaar, heeft al gevlogen. V3 verwacht ik eind van de week te mogen vliegen. moet nog ea draaien.
Heb daarbij ook nog n mooie aanpassing in gedachten voor een antirotatiebeugel.
To be continued!