Helling Vliegen Zoutelande

zoutelande

nog even onder de aandacht ;)
wie heeft er gelegenheid van de week sávonds te
hellingen aan de mooiste duinen van ons landje.......
van de week prima windje z-zw ,was vanavond ook weer
prima te doen.

Zo zeg, vanavond was het heftig op die bult. Was zeker windkracht 6 met uitschieters omhoog. 2x de Zagi weggegooid en 2 x achter in de pikkers gekomen. Was even te heftig. Wie weet morgen meer geluk.
Ben je er dan weer Jan Willem?

helling

wat is het toch vervelend om hier te wonen
he Frank,leuk je hier weer tegen te komen.
Ik durf s'morgens ook wel te gaan,als't een beetje waait
ligt er toch geen mens op 't strand.
misch. morgen wel, ik stuur je pb met 06. oke?
heb jou nummer ook niet meer.

groetjes

:evil: zit ik hier in denemarken en nou zijn die " duinen " hier maar 5 meter hoog, wel windkracht 5 a 6 en mooi haaks op de kust, volgend jaar toch maar eens 3 weken zoutelande boeken.

mag officieel niet, pas s'avonds, na 18.00 uur.
Wat dat betreft wordt modelvliegen gelijk getrokken met bestuurde vliegers.
pas na 1 september is het weer toegestaan om overdag te vliegen.
Zie;
MODEL VLIEGCLUB DELTA - Home onder de knop "helling"
Deze regels gelden ook op de startplek van de hanggliders aan de andere kant van Zoutelande.

gr, Nico

Ik weet niet of ik dit berichtje hier moet plaatsen of in het cafe bij de grootste blunders..;-)
Gisteravond stond er een geweldige ZW5 op het duin.
Met 2 Zagi's hebben Milan en ik geweldig leuk geragt (schrijf je dat zo?)
We hadden elkaar al verschillende keren geraakt en dat hoort ook zo bij een combat.
Tot het moment dat we vrij ver rechtsuit vlogen en op een lijn kwamen te zitten. (Vanuit mijn oogpunt bekeken)
Ik moet de verkeerde zagi in het oog hebben gekregen, want hij reageerde niet meer zoals ik wilde. En jawel, m'n eigen zagi hing al over het duin en was op dat moment al reddeloos verloren. Ik heb nog geprobeerd om 'm nog wat dichterbij te halen, maar het mocht niet meer baten: in de pikkers!
We hebben nog even gezocht, maar je komt er daar simpelweg niet doorheen.
Hij ligt er dus nog steeds en diegene die 'm vindt mag 'm houden..
Gelukkig heb ik er nog een bij, dus wellicht kunnen we vanavond weer de lucht in.
Stomstomstom..
Grt Frank

En jawel, m'n eigen zagi hing al over het duin en was op dat moment al reddeloos verloren. Ik heb nog geprobeerd om 'm nog wat dichterbij te halen, maar het mocht niet meer baten: in de pikkers! ....Stomstomstom..
Grt Frank

Hoi Frank,

Je bent vooral niet de eerste en zeker niet de laatste die zijn model achter het duin, in de prikkers ziet landen... Nog vaker voorkomend: bij het landen bovenop het pad gaat het net fout... met gelijk resultaat. Dus als dit verhaal in het cafe moet wordt het daar erg vol...;)

Voor vakantiegangers nog een paar suggesties om verlies van je vliegtuig op de (geweldige :thumbsup:) helling van Zoutelande te voorkomen:
  • Vlieg een model met elektromotor. Op de helling met stevige wind kun je wel extra gewicht gebruiken en het heeft mij al een paar keer "gered".:p
  • Ben je een beginnende hellingvlieger of start je met invliegen van een nieuw model op de helling, start dan op de duinenrij rechts van strandtent de "Zeeuwse Riviera". De duinen daar zijn minder hoog, maar je hebt een tweede rij hogere duinen achter je voor het geval dat...(zonder prikkers ;)).
  • Vertrouw je het landen op het smalle pad boven op de duienen niet, loop de trap af en zet hem neer op het strand.
  • Als verzekeringspremie kun je overwegen om:
PS: Ik was er zelf gisterenavond ook nog vanaf 20.30 totdat het donker werd :-D, maar blijkbaar waren jullie al eerder vertrokken.

m.vr.groet,

Evert.

Aha Evert, kennelijk heb ik jou vanavond ontmoet op de bult. Alweer een gezicht bij een MBF naam.
Vanavond was het echt perfect, een ZW 5. Te sterke wind voor de parapenters, dus vrij baan voor ons... :mrgreen:

Hopelijk kunnen we komende week nog eens vliegen. Volgens windguru is het donderdagavond weer goed..

Grtz Frank

Aha Evert, kennelijk heb ik jou vanavond ontmoet op de bult. Alweer een gezicht bij een MBF naam.
Vanavond was het echt perfect, een ZW 5. Te sterke wind voor de parapenters, dus vrij baan voor ons... :mrgreen:

Hopelijk kunnen we komende week nog eens vliegen. Volgens windguru is het donderdagavond weer goed..

Grtz Frank

Hoi Frank,

Leuk met meerdere mensen op de bult om ervaring uit te wisselen ! Aangezien ik vlakbij zit kom ik met enige regelmaat sávonds eens een uurtje langs om even te vliegen (tussen alle andere werkzaamheden door:( )

Voor de windvoorspelling is mijn ervaring dat op de windguru pagina het 2e model, WRF 9km, voor Zoutelande een betere en een nauwkeuriger voorspellingen geeft dan het eerste model. (Locatie Vlissingen intikken en niet de bovenste weergave pakken, maar wat verder naar beneden scrollen).

PS; Volgens dat rekenmodel mag je vanavond al weer :-D !

gr. Evert.

Zo, net weer terug van de bult. We waren met zijn vijfen en het was heel gezellig.
Toch weer een kleine 2 uur in de lucht gehangen.
Wat hebben Milan en ik (en de rest van het gezin ook) een geweldige vakantie hier. :mrgreen:
Doen we deze week nog eens dunnekes over.

Frank

Verdorie Frank, wat ben ik jaloers op je nu. Zit ik thuis en jij daar bij die mooie bult.

Ja Theo, het is afzien hier. Maar ik heb me voor het gezin opgeofferd, want zij wilden een leuke strandvakantie.. ;-)
Maar Theo, kom donderdag toch naar hier gereden. Voor jou in twee uurkes te doen..
Dat geldt dus ook voor Arjan en wie dan ook wil komen.
Hoe meer zielen hoe meer vreugd.

Frank

Waar zit je dan precies..........
Mijn partner is bang om te verbranden op het strand, dus die moet ik dan iets anders kunnen aanbieden.
Eigenlijk staat Burgers Zoo op de planning met mijn gezin, maar laat me graag overhalen...........:cool: Hans kan wel een weekje wachten op zijn nieuwe modellen...................;)

Back