Was prima vliegen vanmiddag, samen met Hans en Henk.
De biertjes na afloop bij Neptunus smaakten ook prima.... ;-)
De biertjes na afloop bij Neptunus smaakten ook prima.... ;-)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
hmmmik had ook willen komen, maar om even 1.5u te rijden om dan geen juiste windrichting te hebben.... balen toch
PS: Het gekke is dat de helft van de Belgische parapenters blijkbaar wel een betrouwbare windvoorspellingvoor Zoutelande kennen, want het zag rood van de wit rode kentekenplaten onderaan de bult .....,ze arriveerden op het juiste (vliegbare) moment..., en verdwenen met zonsondergang.....
gr.Evert.
hmmmik had ook willen komen, maar om even 1.5u te rijden om dan geen juiste windrichting te hebben.... balen toch
vanmiddag op de andere helling ook prima naar mijn zin gehad. Ook de parapenters waren volop aanwezig (>20)
Dan stond je precies waar je niet moest zijn zondag!
Henk
Blijft me toch een beetje storen hè...We hebben afgelopen woensdag heerlijk gevlogen op de helling van parapenters
En van de deltavliegersBlijft me toch een beetje storen hè...
30 jaar geleden vlogen daar al deltavliegers en bestonden parapentes nog helemaal niet...
Het filmpje: gefilmd van onder de vleugel van een MPX Cularis
Het was vliegen was super de wind was perfect
(alleen het landen boven viel niet mee)
filmpje is net geupload en is binnenkort online
Ik wel...Waarom kan ik eigenlijk niet meer quoten in deze topic???? Strange....
Ik ken allerlei plekken die een naam dragen die afkomstig is uit de grijze oudheid, zonder dat iemand het ooit nodig heeft gevonden die aan te passen aan moderne tijden. Maar, ik geef toe, mijn frustratie is van nostalgische aard, die zal verdwijnen, met mij en de hele zeilvliegsport; met tegelijkertijd een verdere toename van het aantal wervelbeschadigingen in de vrije vluchtwereld...Bart, waarom stoort het jou dat dit de "parapentehelling" is? Je kan het toch zeker geen deltahelling noemen want hoeveel vliegende patytenten zie je dar tegenwoordig nog?
Toch zijn er enkele vervelende ongevallen bekend van botsingen tussen modellen en zweef- zeil- en schermvliegers. Meestal heeft daarbij het model de meeste schade, maar zo is er ooit in Nederland een modelzwever de cockpit van een 1:1 zwever binnengekomen en dat heeft een leven gekost. Een parapente met een model klem tussen z'n lijnen lijkt me ook niet helemaal betrouwbaar meer.En als modelzweefpiloot (hellingzweven) en parapentist maakt het mij totaal niets uit als er een goede piloot zijn modelzwever vliegt op dezelfde helling waar ik aan soaren met mijn scherm. En omgekeerd zwier ik mijn cularis ook wel eens tussen de schermen de helling af.
Maar hoe weet je of het een goede piloot is? Het kan wel een volslagen beginner zijn. Vind je het dan ook okee?...als er een goede piloot zijn modelzwever vliegt op dezelfde helling waar ik aan soaren met mijn scherm.
Enne...:
Maar hoe weet je of het een goede piloot is? Het kan wel een volslagen beginner zijn. Vind je het dan ook okee?
Overigens, ik zie dat je in Genk woont - eind jaren 70 vlogen wij Nederlandse deltisten (om maar eens een Vlaamse aanduiding te gebruiken) regelmatig op een terril bij Genk in de buurt; er is daar zelfs, in '77, een Nederlands Kampioenschap gehouden...
Is die bult er nog?