Ik ken Maarten ook (een klein beetje) en ben ervan overtuigd dat hij een uitstekend modelvlieger is. Je hebt mij dan ook geen woord horen zeggen over zijn capaciteiten of karakter. Net zo min heb ik een tijdsspanne genoemd die nodig zou zijn om je ervan te overuigen dat er geen kruisend verkeer is - maar 1/2 seconde lijkt me eigenlijk niet genoeg.@de anderen. Ik vindt het knap dat mensen na 2 stukjes tekst het ego en gebrek aan kennis weten in te schatten van een mede-modelvlieger.
Maar daar gaat het allemaal niet om. Het is net als in het verkeer: regels worden gemaakt op basis van de minst getalenteerde deelnemers. Het is best mogelijk dat jij in staat bent zelf te beoordelen wat een veilige snelheid is, op de snelweg of in de bebouwde kom. Maar toch zijn er duizenden Nederlandse automobilisten aan wie ik dat niet zo graag zou toevertrouwen (en jij misschien ook niet...). Dus zijn er regels, die voor sommigen misschien overdreven lijken. En toch gelden ze voor ons allemaal, want je hebt ten allen tijde ook een voorbeeldfunctie: als jij door rood fietst, kan dat reden zijn voor anderen (kinderen, stomkoppen, idioten, wie dan ook) om het ook maar te doen; en dan heb je dus tóch een onveilige situatie veroorzaakt.
And so the masters,
make the rules
for the wise men
and the fools
I got nothing Ma
to live up to...
(Bob Dylan, It's alright Ma I'm only bleeding)