Helling Vliegen Zoutelande

Hans! Je hebt gelijk, zaterdag was het ZW 7 bijna 8! Ik gaf er echter de voorkeur aan op de surfplank te gaan staan, het weer was zo twijfelachtig. Ik had niet verwacht dat er mensen zouden gaan vliegen! Als het zaterdagmiddag nog te doen is ga ik dan misschien ook even kijken.

4stroke schreef:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Coenen
Let wel, volgens mij is modelvliegen rond Haamstede niet echt toegestaan, tenminste dat is wat mij al enkele keren in de oren gefluisterd is...................

Het is nergens toegestaan, behalve bij Zuiderduin.........

Jan.

Het is een hele oude koe maar geld nog steeds.
zie:hellingvliegen-zeeland

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had niet verwacht dat er mensen zouden gaan vliegen! Als het zaterdagmiddag nog te doen is ga ik dan misschien ook even kijken.

Tja, ik moet er wel eerlijk bij vertellen dat er enkele momenten zijn geweest dat we wel getwijfeld hebben aan onze eigen verstandelijke vermogens.... Een normaal mens zit inderdaad thuis bij die omstandigheden! Maar we zijn nu wel de wetenschap rijker dat het met een Floh mogelijk is om bij zulke omstandigheden gewoon te kunnen vliegen. En dat een 2 m Swift (RG15) meer dan 350 gram extra lood nodig heeft. 500 gram extra lood op het zwaartepunt zou beter zijn geweest.

(BTW surfen is ook cool. Aldus een ex-surfer!)

We hebben toch even een wandelingetje op het strand gemaakt. Kon ik direct kijken waar het nu precies is. Wind stond een schuin op helling, nagenoeg parallel. Een getrainde meeuw kon er nog een beetjes gebruik van maken :)
Als ik het goed heb is het één overgang verder dan Deep Dean. Er is ook een vetrekplaats voor delta's en schermvliegers. Is dat juist?

Hoi Hannes,

Ja dat is waar de meeste vliegers elkaar ontmoeten, de hele kust is prima en er is ook een speciaal stukje voor de modelvliegers gereserveerd.

Dus je kan alle kanten op, maar je hebt Zuid - Westen wind nodig en dat is een samenspel, als de juiste wind er is en jij hebt tijd is het feest !

Er komen nog kansen genoeg ;)

Groeten Martin

Op dit moment windkracht 8.........
Is denk ik een beetje veel van het goede, in januari gevlogen met 7 en dat was egenlijk gekkenwerk(hoewel het wel goed ging..)
Wind is denk ik ook te westelijk.

Ik ben vandaag maar wezen kitesurfen op Neeltje Jans, de wind was heel heftig. Vliegen had wel gekund, maar landen was denk ik niet meer mogelijk :p.

Back