ron van sommeren
Forum veteraan
Niet goed opgelet tijdens kansberekening heren
?: kans = risico.
Beter 'formule' ?
gevaar = kans * effect

Beter 'formule' ?
gevaar = kans * effect
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
ron van sommeren zei:Niet goed opgelet tijdens kansberekening heren?: kans = risico.
Beter 'formule' ?
gevaar = kans * effect
bdoets zei:Vandaag wezen zeilvliegen bij Langevelderslag, en wat ik nog nooit eerder had meegemaakt in 31 jaar zeilvliegen: stond er opeens een hele club modelvliegers te vliegen.
Nou moet ik zeggen dat die jongens het prima oplosten. Ze stonden aanvankelijk in het zeilvlieg-startgebied (dat mag striktgenomen niet maar dat zal mij worst zijn als er geen zeilvliegers zijn) en toen het aantal zeilvliegers wat toenam verhuisden ze een paar honderd meter naar het noorden. (Mag ook niet, en zal me nog steeds worst zijn.)
Nou is het natuurlijk wel zo dat zeilvliegers niet, zoals modelzwevers, in zichtafstand van de startplek blijven; de meeste zeilvliegers kwamen van tijd tot tijd bij de modelvliegers langs. Die zaten veelal veel hoger (hebben gunstiger daalsnelheden) en anders weken ze even uit richting zee. Een zilverkleurig straaljager-achtig geval vloog op een gegeven moment een meter of acht naast me, en leek heel even naar mij toe te gaan draaien - maar toen had de piloot het kennelijk ook in de gaten en stuurde hem bij mij vandaan.
Onderling waren de zeilvliegers het er over eens dat de modelvliegers goed anticipeerden. Hulde!
Bart Doets
Waarmee mijn stelling bewezen is Bart, het kan en mag niet samen.bdoets zei:... Een zilverkleurig straaljager-achtig geval vloog op een gegeven moment een meter of acht naast me ...
O, vast nog wel eens, maar zoals ik al eerder schreef - het is een takke eind rijden van Hilversum, en dan moet je nog maar hopen dat de wind en het tij kloppen als je aankomt...MrSat zei:Dat dit uitgerekend jouw moet overkomen BART ;-) Wanneer zien we je in Zoutelande???
ron van sommeren zei:Waarmee mijn stelling bewezen is Bart, het kan en mag niet samen.
bdoets zei:O, vast nog wel eens, maar zoals ik al eerder schreef - het is een takke eind rijden van Hilversum, en dan moet je nog maar hopen dat de wind en het tij kloppen als je aankomt...MrSat zei:Dat dit uitgerekend jouw moet overkomen BART ;-) Wanneer zien we je in Zoutelande???
Of bedoelde je op de modelvliegplek?![]()
Ja, ik ook!Hans N. zei:Tussen twee haakjes: ik heb heerlijk gevlogen vandaag.
Graag zulke mensen, indien mogelijk, permanent op IP blokken, te zakkerig voor woorden gewoon zo'n figuur.Hans N. zei:... Beste Moderators, willen jullie hier ingrijpen? Er wordt hier duidelijk op de man gespeeld, mensen worden aangevallen.Ook omdat dit het eerste bericht van deze persoon is en dus verder niet bekend bij de andere lezers van het forum. Deze persoon verschuilt zich achter zijn anonimiteit. Een zeer laffe houding...
Misschien nog betere suggestie Hans? Graag, indien mogelijk, blokken op IP zulke lafaardsHans N. zei:... Bij deze verzoek ik jullie dan ook om deze post te verwijderen....
Alhoewel het hier om een 6meter zwever gaat, behoorlijk groot dus, I rest my case:ron van sommeren zei:Ik gooi er even een stevig opmerking in (het is al weer veel te lang rustig op het forumclassicracer zei:... Ik heb al op verschillende plaatsen tussen de parapenters gevlogen en als men eens naar Pyla gaat kan men zien hoe druk het daar in de lucht kan zijn met deltavliegers, parapents en modelvliegtuigen.): waanzin en onverantwoord. Het is in Engeland reeds bewezen, zie mijn vorige bericht. Parapenters/zeilvliegers maken geen bezwaar omdat ze modelvliegtuigen als speelgoed zien, ze hebben geen besef wat zo'n ding kan aanrichten. Nog een voorbeeld, al weer even geleden, Terlet. Modelvliegtuig vliegt in twee-zitter. Eén van de piloten moet een oog missen. Zou het een éénzitter zijn geweest dan was de kans groot dat deze niet fatsoenlijk aan de grond was gekomen.