Hellingvliegen Langevelderslag

Ik kwam net aan toen Jacco en Patrick aan de chocolade zaten.
Toen de bui waar zij voor vluchtten net over was ben ik gaan vliegen.
Eerst een korte vlucht met mijn 1.5 m 720 gram kist.
Na een rak of vijf was de wind zover afgenomen dat ik haar halverwege de duin moest ophalen.
Daarna met de Alula die na trimmen lekker vloog. Toen ook daarvoor de wind te veel afnam met mijn 50 cm Nano de luxe (zie hlg-dlg forum) gevlogen en die ging heel goed. Stijgt strak na een halve draai en blijft lekker hangen.
Ook nog met de Nemo gevlogen, maar wat de wind afnam nam de regen toe.
Om 13.00 maar gestopt.
Toch wel lekker gevlogen maar alleen met de hele lichte kistjes.

Volgende keer hopelijk wat droger en meer spektakel.

Wij zijn uiteindelijk naar Hoek van Holland gegaan. Wat is het daar veranderd! Mooi parkeerterrein direct naast het duin, een stuk of 6 grote strandtenten met lekkers voor weinig, een speeltuin voor de kleine en een enorm strand.

Duin is vrij toegankelijk, maar niet al te hoog. Stond een flinke bries schuin op het duin. Het droeg enorm, maar ondanks wat lood toch te veel wind voor de Alula die ik had meegenomen. Je kent dat wel, als je maar net voor het begin van het duin vliegt gaat het goed, ga je over de grens, kun je je kist achter het duin gaan ophalen...

(Wel jammer, ik had Rick wel eens willen ontmoeten. Jij bent toch aardig gestudeerd op het gebied van aerodynamica, als ik het goed heb?)

Wij zijn uiteindelijk naar Hoek van Holland gegaan. Wat is het daar veranderd! Mooi parkeerterrein direct naast het duin, een stuk of 6 grote strandtenten met lekkers voor weinig, een speeltuin voor de kleine en een enorm strand.

Duin is vrij toegankelijk, maar niet al te hoog. Stond een flinke bries schuin op het duin. Het droeg enorm, maar ondanks wat lood toch te veel wind voor de Alula die ik had meegenomen. Je kent dat wel, als je maar net voor het begin van het duin vliegt gaat het goed, ga je over de grens, kun je je kist achter het duin gaan ophalen...

(Wel jammer, ik had Rick wel eens willen ontmoeten. Jij bent toch aardig gestudeerd op het gebied van aerodynamica, als ik het goed heb?)

Heb je een straatnaam van die locatie voor google maps?

De mensen die vandaag niet naar Langevelderslag zijn gekomen hebben allen gelijk gehad. Ik heb er even met de hond gelopen, en er stond een kleine windkracht 3 uit NO. Niet vliegbaar dus.
Het zicht was overigens fenomenaal. De skyline van Rotterdam stak prachtig scherp boven de horizon uit, dat is toch een aardig stukkie weg.

Hoek van Holland is voor mij ook heel goed te doen vanuit Gouda.
Gaat de Duin daar de hoek om zodat ook bij zuid-west te vliegen is?

Op LVS was tussen 11:00 en 13:00 te weinig wind om met de Alula lekker te vliegen. De wind was gisteren volgens mij erg locatie afhankelijk.

Wat betreft het ontmoeten kunnen we bij goede wind eens wat afspreken.

Nou...op windfinder geeft de superforecast 54 knopen, de gewone forecast slechts 48 knopen. Ik wil wel even zeker weten dat het écht lekker waait voor ik zo'n eind ga rijden :D

Windfinder en Guru zijn al dagen stellig in de voorspelling voor richting en de kracht van de wind voor vrijdag. Vrijdag ben ik van de partij :bday:
Ik kom in de ochtend en moet om 15:00 weg.
Jacco

:o
Je meent het....ik niet. Windkracht 7 (rond de 30 knopen) vond ik gaaf maar het was wel erg heftig.
Vrijdagochtend is het 8 Bft met vlagen tot 10 Bft......daar begin ik niet aan.

@Jacco: waar ga je mee vliegen?
Het lijkt mij wel boeiend om te zien hoe mijn Eraser het met een kilo ballast zal doen bij deze omstandigheden (ik kan maximaal ongeveer een kilo in de ballastbuizen in de romp toevoegen). Groeten, Maarten

Maarten, ik hoop de Typhoon (rcrcm, 2 mtr) in de lucht te krijgen/houden. Er kan ongeveer 600 gram ballast in AUW 2,1 kg. Ik mik op 11 uur. Heb je ook plannen?
Grt, Jacco

Leuke windsnelheid morgen.
Hoop dat de richting, W tot WZW goed genoeg.
Ik wens jullie niet te veel regen toe, afgelopen zaterdag heeft mijn MPX RoyalPro de regen overleefd, maar het display van mijn Spektrum DX6i is voor goed dood.
Rick

Back