Hellingvliegen Langevelderslag

Maarten, ik hoop de Typhoon (rcrcm, 2 mtr) in de lucht te krijgen/houden. Er kan ongeveer 600 gram ballast in AUW 2,1 kg. Ik mik op 11 uur. Heb je ook plannen?
Grt, Jacco

Yes, de wind moet dan wel meer naar West draaien. Nauticlink geeft nu een te zuidelijke wind op, dat is met deze windkracht niet lekker vliegen (ik ben bang dat je in de rakken naar het zuiden doortrek te kort gaat komen). Ik houdt het in de gaten. De Eraser ligt klaar. Met ballast 3,5 kg

@Jacco: windrichting de hele dag W-ZW, dat is dus behoorlijk cross....
Ik stuur je even een pb met mijn GSM nummer, wellicht kunnen we nog even overleggen. Maarten

Jacco en ik hebben gevlogen.
Wij hadden gelijk maar de meeste thuisblijvers misschien ook.
Het waaide flink, tijdens het vliegen werd je gezandstraald, de wind was West, net OK en zolang je voor je bleef vliegen ging het goed.
Jacco met z'n 2 meter RCRCM Typhoon tot over de 2 kg geballast leek het heel gemakkelijk te hebben, mijn 1.5 m Micro met lood tot 820 gram deed het ook goed. Mijn vleugel was eerder dit jaar flink beschadigd en eigenlijk helemaal 'op', daardoor overleefde deze het volgens verwachting dan ook niet. Heb nu gedeelde vleugels mee naar huis kunnen nemen, ook comfortabel.
Jacco zal wel wat foto's en filmpjes online zetten.
Rick

Het was erg heftig in de zandstraler. Bijna gekkenwerk, maar toch blij dat ik ben gegaan. Het vliegen was te doen en erg spannend. Mijn eerste vlucht had mijn re duim een hardnekkige tremor. Deze verdween gelukkig snel:)
Ik heb een lang weekend Ardennen voor de boeg, maar hier alvast een filmpje van de razendsnelle Micro van Rick.

Laatst bewerkt door een moderator:
Plannen?

Zijn er nog mensen die plannen hebben om morgen te gaan? Zelf wil ik het heel graag een keer proberen en ik heb een extra reden om te gaan. In de buurt ligt een zwever op met te wachten die ik heb overgenomen!

Ik zou dan wel willen vliegen met iemand die wat ervaring heeft met hellingvliegen op deze helling. Is voor mij de 2e keer dat ik dan op de helling ga vliegen.

Lees het hier wel . .

Jacob Bos

Jacob, als ik naar windfinder kijk is de wind nogal zuidelijk. Misschien kan het net, maar echt gaaf hellingvliegen is het dan niet, het is dan meer 2 minuten tegen de wind in strubbelen zuidwaarts, dan in 10 seconden terug noordwaarts en weer opnieuw beginnen. Maar misschien valt het mee. Mocht het morgen toch goed zijn ga ik misschien wel vliegen, even eruit tussen al het klussen door (ben aan het verhuizen). Ik zal morgenochtend nog even kijken naar het actuele weer en hier melden als ik ga. Het lijkt me wel gezellig als je een keer hierheen komt.

Ja zeker!
Maar ik kan pas om 14:00 uur op LVS zijn.
De wind zal wel minder worden.
Hoe laat sta jij op de helling?

Johannes

Jacob, als ik naar windfinder kijk is de wind nogal zuidelijk. Misschien kan het net, maar echt gaaf hellingvliegen is het dan niet, het is dan meer 2 minuten tegen de wind in strubbelen zuidwaarts, dan in 10 seconden terug noordwaarts en weer opnieuw beginnen. Maar misschien valt het mee. Mocht het morgen toch goed zijn ga ik misschien wel vliegen, even eruit tussen al het klussen door (ben aan het verhuizen). Ik zal morgenochtend nog even kijken naar het actuele weer en hier melden als ik ga. Het lijkt me wel gezellig als je een keer hierheen komt.

Ja zeker!
Maar ik kan pas om 14:00 uur op LVS zijn.
De wind zal wel minder worden.
Hoe laat sta jij op de helling?

Johannes

Prima, we wachten morgenvroeg even af hoe de wind waait door de bomen . . . Het is 2 uur rijden voor mij, geen probleem, maar liever niet voor niks.

We wachten af.

Jacob

Het wordt inderdaad afwachten of de windrichting en sterkte geschikt zijn om de vliegen. Maar ik ga evengoed naar LVS.
Lekker tussenuit, ook is het maar om de wandelen langs het strand. :D

Johannes

Het wordt inderdaad afwachten of de windrichting en sterkte geschikt zijn om de vliegen. Maar ik ga evengoed naar LVS.
Lekker tussenuit, ook is het maar om de wandelen langs het strand. :D

Johannes

Hmmm, ook een idee, neem ik mijn laagvlieger voor het strand mee:

joop.JPG

Sorry, beetje off-topic.

Jouw laagvlieger heeft zo te zien pret op het strand.
Volgens mij wil hij of zij graag mee! :banana:

Johannes

Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik vanmiddag ook wel even kom, het ziet er inderdaad heel aardig uit. Even Sinterklaas hier binnenzwaaien (komt hier altijd eerder aan dan in 'het land'), dan na de middag ben ik er ook, tot max een uur of 4.

Back