Tja, dat mocht je vroeger ook niet dus feitelijk is er niks veranderd.kort gezegd we mogen er niet meer vliegen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Tja, dat mocht je vroeger ook niet dus feitelijk is er niks veranderd.kort gezegd we mogen er niet meer vliegen.
Tja, dat mocht je vroeger ook niet dus feitelijk is er niks veranderd.
Je kunt het ook anders zeggen: je moest al heel blij en voorzichtig zijn met een plekje als LVS, wees er nu nóg zuiniger op......s vroeger mocht het niet nu helemaal niet meer punt.![]()
Vraag;
Onder welke omstandigheden zal de kans op zeilvliegers het kleinst zijn??
De meeste zeilvliegers en schermvliegers zijn er in het weekend. Doordeweeks zijn er zelden anderen, en als ze er zijn is het niet in grote getalen en heb je niet direct last van elkaar. Gewoon even een babbeltje doen en naar elkaars intenties vragen, gaat altijd goed. Als jij aangeeft dat een zeilvlieger alle ruimte van je krijgt krijg je zelf ook alle ruimte terug om je ding te doen.Het is mij volkomen duidelijk de gedoogsituatie gaat door met die beperking dat met ca 3 man modelvliegers de grens wel berijkt is.
Vraag;
Onder welke omstandigheden zal de kans op zeilvliegers het kleinst zijn??
Waarschijnlijk is het dan voor modelvliegers nog goed vliegen...?
Hele lichte dan wel hele zware omstandigheden????
Nou ja, dat geldt natuurlijk ook voor modelvliegers...De meeste zeilvliegers en schermvliegers zijn er in het weekend.
Nee hoor, die beperking was er óók altijd al, en gold net zo hard voor de zeil- en schermvliegers. Ik denk overigens dat er in de praktijk net zo weinig op zal worden toegezien als vroeger of de modelvliegers wel binnen het hek staan (wat de zeilvliegers betreft hadden die óók liever gehad dat de modelvliegers op de oude plek buiten het hek zouden staan). Maar de beheerder zou nog liever alles verbieden dan de toestemming te verruimen.De enige beperking die erbij is gekomen is dat je niet buiten de hekken mag komen.
Justus, het feit dat je hier minder vaak een wazig beeld had ligt niet zozeer aan jouw toegenomen filmkwaliteiten (sorry...). Er zijn 2 redenen dat je minder vaak wazig beeld had:Mijn filmen gaat vooruit (vind ik zelf), dit is mijn 2de modelvliegfilmpje en ik heb de camera al veel minder vaak zo in de stress geholpen dat het beeld helemaal vaag werd. (Bij mijn eerste keer filmen was Raymonds typhoon de helft van de tijd een vage vlek haha)
Hier spreekt een (ex) prof ...Ja dat laatste advies kwam bij mij ook al op, maar er zijn niet zo gek veel camera's meer waarmee je nog iets kan beïnvloeden qua focus...
Als je de moed hebt om ermee te sjouwen, helpt een statief ook een boel. Je kan dan desgewenst ook weer iets meer inzoomen zonder dat de zwever alle kanten op zwiept.
Overigens vind ik in veel gevallen een ruimer plaatje mét horizon te prefereren. In het mooiste geval houdt de piloot rekening met de camera en zorgt hij er voor dat het toestel afwisselend close en ruim in beeld is, door af en toe dicht langs de camera te vliegen.
Zoomen op een bewegend object verdient nooit een schoonheidsprijs. Als je monteert kan je de in- en uitzoomers snel (shotwissel) maken en er later uit monteren.