Hellingvliegen Langevelderslag

Zo, weer thuis na een heerlijk dagje vliegen. Behoorlijk wat 'deelnemers', volgens mij stonden we op een gegeven moment met 9-10 man op het duin.

Wind was goed, volgens de kenners had het ietsje meer gemogen. Ik vond het prima, heb de ASW heerlijk uit kunnen laten.

Mannen bedankt, was gezellig en dus voor herhaling vatbaar!

Jacob Bos

Inderdaad heerlijk gevolgen vanmiddag! Beetje fris maar droog. Eerst met de Eraser en later ook met de Kult Mini. Om 1200 uur stond er een stijve bries die in de loop van de middag geleidelijk afnam. Prima vliegbaar overigens. Leuk dat er zoveel vliegers zijn komen opdagen. Het is dan wel uitkijken geblazen met een dergelijk gevuld luchtruim. De warme chocomel was tussendoor wel handig om op te warmen. In ieder geval was dit een aardig alternatief voor het sleeptreffen. Leuk om ook eens kennis te maken met forumleden die ik van naam van het forum kende maar nog niet eerder had ontmoet zoals Loet Wakkerman. Iedereen bedankt voor jullie komst!!

We hebben met 9 man gestaan, waarvan Jacob, Loet, Peter en Arjan voor het eerst op deze stek waren. De choco bij de haard was inderdaad een welkome afwisseling. Af en toe duk in de lucht, maar alleen modellen. Ik had ook wel scherm- of zeilvliegers verwacht, maar het was zo lastig genoeg.

Ha lui,

Het was een puik vliegmiddagje met prima omstandigheden. Ook het restaurant op 50 mtr afstand is een uitkomst (volgende keer toch handschoenen meenemen). Leuk hier geweest te zijn en kennis gemaakt te hebben met weer een enthousiast clubje vliegers.
We komen terug!!!

Groet, Arjen

Helaas kon ik alsnog niet komen zaterdag. Had het wel willen zien die drukte in de lucht! De eerst volgende zaterdag met wind en animo is hier nu de auto gereserveerd! :)

Leuk dat er zo velen waren.
Ik mocht genieten van de inkomst van Sinterklaas in Gouda met de kleinkinderen. Daar was het weer ook goed voor.

Beste duinvliegers,

Hier nog een filmpje van een week geleden. De keychaincam was een beetje beslagen a/h einde van de vlucht. Net als mijn ogen trouwens. Ik moet bekennen dat ik even een trillende duimen had.
Grt, Jacco

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi filmpje Jacco! Het feit dat deze tweemeter kist het doet bij deze omstandigheden geeft aan dat het een goed ontwerp is. Ik hoop dit najaar bij vergelijkbare omstandigheden ook nog een keer van de partij te zijn. Groeten, Maarten

Tja, maar zondag heeft de sint ook andere dingen in petto voor de in mijn huis verzamelde familie......

Vanaf donderdag geven de voorspellingen nu een paar dagen hellingweer aan, mogelijk ook in het weekend.
Zelf ben ik donderdag t/m zondag vrij.

Donderdag zit ik wat krap in mijn tijd, als het vrijdag waait ben ik er. In het weekend heb ik overigens ook mogelijkheden.

@prop-er, hi Vincent: daar stond ik dus gisterenmiddag 15.00u: 5BF 4graden: koud en eenzaam.:(
Ik heb het een kwartier volgehouden met mijn 'Brik"'.
Sinterklaas kwam ook al niet langs.
Volgends mij is er verder ook niemand geweest.
Wind en winrichting waren perfect overigens, maar voor de rest vond ik het niet te doen.

Haha, Bikkel! Nou, heb wel overwogen om te gaan, maar windfinder gaf regen op, en dat zag ik toch echt niet zitten, ook gezien ons laatste waterballet op LVS.

Ik hoop dat het A.S. zaterdag weer eens wat wordt...

Vrijdag geeft Windfinder in de normale forecast 20 knopen uit 300 bij een temp van 8 graden, de superforecast houdt het op 1 tot 3 knopen uit 140 bij een magere 4 graden :confused:
Als het vliegbaar is en er komt niks tussen kan ik misschien eind vd ochtend, begin vd middag. Heb dan wel iemand nodig om de Ka-8 in te gooien :-)

Ik begrijp ook nog steeds niet waarom er soms zulke grote verschillen zitten tussen de 'normale' en de 'super' forecast. Blijkbaar verschillen de modellen hierachter nogal fors.
Het KNMI geeft voor vrijdag toch NW4 op, dus ik heb goede hoop. Morgenmiddag nog maar eens kijken, de voorspellingen worden wel steeds betrouwbaarder. Ik gooi je Ka-8 wel in!

Zaterdag mensen vrij? Ook dan zijn de voorspellingen goed. Arjan, zou jij evt ook zaterdag kunnen? Dan zijn er wellicht meer mensen vrij en kan het echt gezellig worden. Wel meer kans op hanggliders of parapentes (afhankelijk van de windsnelheid).
Afhankelijk van de buienradar en de actuele wind op de dag zelf neem ik misschien de Elefant weer een keer mee op vrijdag of zaterdag.

Eventueel mogen bekenden na het vliegen mijn nieuwe bouwhok komen inwijden met warme chocomel of een stevige avondmaaltijd. Alles mag, niets moet.

Back