Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ja logisch. welke modelbouwer/-vlieger zou dat niet willen!Brik wil de kist zelf graag nog een keer zien vliegen omdat hij er met 82 jaar zelf niet meer aan toe komt.
Weet je mijn Möwe nog in Stompetoren?... de kist heel mooi gebouwd. De kist weegt 3 kg maar voelt erg licht aan.
Bij vliegtuigen met struts worden de vleugels aan de vleugelwortel vaak simpelweg scharnierend opgehangen. Er is dus geen verbinding tussen beide vleugelhelften en er is niets dat enige buigkracht door kan geven. Dat hoeft ook niet. De strut leidt halverwege de vleugel namelijk heel veel vertikale krachten weg. Maar toch zal door de aanwezigheid van de struts de buigkracht in de vleugel ter plaatse van de wortel veel minder zijn dan bij een geheel vrijdragende vleugel. Een vleugelverbinder die in jouw ogen dus te mager is uitgevoerd hoeft dat niet te zijn. Ga gerust je gang en vervang ze als dat je gerust stelt, maar ik denk dat het niet hoeft. Denk ook aan het lage snelheidsbereik en manier van inzet (geen aerobatics) van deze kist. Uitgaan van een brekende strut lijkt me wat overdreven, tenzij de ophanging van de struts erg mager gedimensioneerd is.
..... Ik weet nog niet of ik er zondag ook ben. Ik wil vrijdag en zaterdag al gaan vliegen, dan kan ik de zondag erbij misschien niet helemaal maken thuis. Of kunnen er meer mensen op zondag ipv zaterdag? Dirk??