Bedankt voor de foto's, Dennis!
Tjonge, jonge, wat was dat weer even ouderwets genieten. Eindelijk weer 'ns lekker over de duinen geboenderd.
't Windje was erg aangenaam, en nam gedurende de middag in kracht toe. Er stond voor de Red Herring net iets te veel. De Easy Glider vloog lekker met een bonkje RVS in de romp.
Het Foxje was echt een dikke hit. Ik heb nog nooit zoveel lol van een kistje gehad. Vliegt echt superstrak, lekker snel, goed behoud van snelheid in de bochten, inverted, loopings, etc. Daar ga ik me niet snel mee vervelen.
Er staat alleen nog een kleine modificatie gepland. Door het pitcheron mechanisme iets meer uitslag te geven hoop ik de rolsnelheid wat op te kunnen voeren. Dat moet namelijk beter kunnen. Een ongeplande duinlanding het rompje niet veel goed gedaan, dus ik mag weer met epoxy aan de slag.
De Mid-air van de MiMi met de Furio was natuurlijk niet leuk. Gelukkig geen krasje te zien op de vleugel van de Furio, die de MiMi echt met huid en haar opvrat. Jammer van de Mimi, want dat vloog echt heel mooi, zelfs met deze hardere wind. (Aan het vliegen was niet eens te zien dat dit kistje geen ailerons heeft, en da's knap)
Toen ik even op 't strand stond voor een landing, vloog de Furio een paar keer over me heen. Het gehuil van de vleugel bezorgt me elke keer weer kippenvel (nieuwe spelling, 't blijft vreemd). De kist had net zo goed "Demon" kunnen heten.
Ik was helaas mijn camera's vergeten, dus geen filmpjes. Berrie heeft de Furio niet gespaard, en was ook lekker aan 't raggen! Toch jammer dat het niet op film staat.
't Gebak houden jullie tegoed...
Discus2CT hebben we niet gezien. Ben je wel op de Maasvlakte geweest?