Peter Den
PH-SAM
Hi Bart: In zijn algemeenheid bedoel ik dat ik vind dat de KNVvl zich in zou moeten zetten voor openbare!, dit met nadruk, openbare vliegterreinen. Alhoewel er in principe hier in het Westen legio mogelijkheden zouden kunnen zijn voor sucsesvol hellingvliegen zijn die in de praktijk beperkt en daardoor ook nog eens beperkt door het dubbelgebruik door de zeil en schermvliegers.
Ik luid hier een beetje de alarmklok omdat de lokatie Maasvlakte/Slufter net zo makkelijk teloor kan gaan door de ontwikkelprocessen die hier gaande zijn,
maar ook zou de Maasvlakte/Slufter een toplokatie kunnen worden als er maar een beetje rekening zou worden gehouden met de belangen van model-hellingvliegers en zeil en schermvliegers.
Nu is juist de Maasvlakte zo ruim dat hier het samengaan van alle diciplines over het algemeen heel goed gaat mits ieder zijn verstand gebruikt.
Mijn zwaartepunt ligt vooral in toegankelijkheid voor iedereen en jij brengt hier het element veiligheid voor zeil en schermvliegers sterker naar voren.
Zoals Justus al aangeeft is nu juist de Maasvlakte een lokatie waar dit allemaal wat minder klemt en er in het algemeen een zeer goede omgang is tussen schermvliegers en modelvliegers.
(Overigens ook op het in potentie wat dit betreft veel problematischer LVS)
Vergis je niet, ook schermvliegen gaat mij (als ex schermvlieger) zeer ter harte en ik vind dat we het ontsluiten en openhouden van hellingen als gezamelijk belang moeten zien.
Een gedragscode of welbegrepen consensus en begrip (voorichting>KNVvl) zou bv kunnen zijn dat bij gelijktijdig voorkomen van modelvliegers en schermvliegers de modelvliegers een beperkt startgebied en vlieggebied hanteren en de schermvliegers dit mijden cq snel passeren (geld overigens ook voor schermvliegers onderling).
Bij een wat grotere dichtheid aan gebruikers van een helling zouden de modelvliegers bv af kunnen zien van het vliegen met grote en zware modellen.
Het ontbreekt mij nu en de komende dagen even de tijd om verder uit te weiden maar bij interesse ga ik hier graag over verder.
Ik luid hier een beetje de alarmklok omdat de lokatie Maasvlakte/Slufter net zo makkelijk teloor kan gaan door de ontwikkelprocessen die hier gaande zijn,
maar ook zou de Maasvlakte/Slufter een toplokatie kunnen worden als er maar een beetje rekening zou worden gehouden met de belangen van model-hellingvliegers en zeil en schermvliegers.
Nu is juist de Maasvlakte zo ruim dat hier het samengaan van alle diciplines over het algemeen heel goed gaat mits ieder zijn verstand gebruikt.
Mijn zwaartepunt ligt vooral in toegankelijkheid voor iedereen en jij brengt hier het element veiligheid voor zeil en schermvliegers sterker naar voren.
Zoals Justus al aangeeft is nu juist de Maasvlakte een lokatie waar dit allemaal wat minder klemt en er in het algemeen een zeer goede omgang is tussen schermvliegers en modelvliegers.
(Overigens ook op het in potentie wat dit betreft veel problematischer LVS)
Vergis je niet, ook schermvliegen gaat mij (als ex schermvlieger) zeer ter harte en ik vind dat we het ontsluiten en openhouden van hellingen als gezamelijk belang moeten zien.
Een gedragscode of welbegrepen consensus en begrip (voorichting>KNVvl) zou bv kunnen zijn dat bij gelijktijdig voorkomen van modelvliegers en schermvliegers de modelvliegers een beperkt startgebied en vlieggebied hanteren en de schermvliegers dit mijden cq snel passeren (geld overigens ook voor schermvliegers onderling).
Bij een wat grotere dichtheid aan gebruikers van een helling zouden de modelvliegers bv af kunnen zien van het vliegen met grote en zware modellen.
Het ontbreekt mij nu en de komende dagen even de tijd om verder uit te weiden maar bij interesse ga ik hier graag over verder.