M
Manuel
Guest
Meer mensen die morgen gaan?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Meer mensen die morgen gaan?
Wat ik in het Volkskrant-artikel wel miste is dat er wel sprake was van communicatie met natuurbeschermingsorganisaties ed maar bv geen enkele opmerking over de belangen van modelvliegers en paragliders (KNVvl), kite, wind en golfsurfers en kayakkers.
wat betreffende de geruchten over een totaal vliegverbod vanwege terrorisme paranoia, wat voor soort zeewering(helling) komt er?
Peter, dat heb ik niet geschreven.
Wat ik ook bedoelde is dat het hellingvliegen e.d. zoals dat nu plaatsvindt geen enkele status heeft (eigenlijk illegaal is) en dat we dus, op grond daarvan, geen rechten hebben op een vervangende locatie in de nieuwe plannen.
@WV: ik ben blij dat je het in dit verband over ''we'' hebt.
Laten we er echter voor waken ons bij voorbaat klein te maken en te zeggen dat het ook nog wel eens illegaal zou kunnen zijn (wat eenvoudigweg niet zo is) want elke willekeurige azijnzeiker kan dan nog wel een nieuw regeltje vinden of verzinnen waarom dat dan nog eens waar wordt ook. (zie ook de volstrekt willekeurige veiligheids/terrorisme-paniek).
Maar je legt inderdaad de vinger op een zere plek: nl het hellingvliegen heeft in Nederland in tegenstelling tot bv in Duitsland en Frankrijk geen enkele status.
Daar komt nog bij dat als er een algemene modelvlieglocatie in de buurt komt je er donder op kunt zeggen dat er dan weer kommentaar komt dat de ''wilde'' hellingvliegers de ''georganiseerde'' vliegers zouden kunnen storen.
Of er iets te bereiken zou zijn als de hellingvliegers zich meer als een eenheid zouden manifesteren is twijfelachtig en zal moeilijk te organiseren zijn maar is wellicht in een of andere vorm toch de weg.
Het mag duidelijk zijn dat ik met mijn schrijfseltje ook de KNVvl uit zijn tent probeer te lokken, en hoewel ik weet dat zij deze postings gelezen hebben lukt dat in ieder geval niet zo erg.
Misschien is het terechter dat ik dat stukje van de discussie maar eens naar de KNVvl rubriek overhevel.
Wat mij betreft: ik vind hellingvliegen een van de interessantste manieren van modelvliegen beoefenen welke qua mogelijkheden veel potentie in westelijk Nederland heeft en als je de postings dien aangaande hier leest merk je ook een verfrissend enthousiasme van nieuw ontdekkers van deze mogelijkheid.
Aan de andere kant; de terreinmogelijkheden zoals ze er nu zijn, zijn erg kwetsbaar en ik denk dat we als hellingvliegers daar waakzaam mee om moeten gaan.