Hellingvliegen maasvlakte

Bij beide sites zie ik bij zaterdag echt staan ZZO draaiend naar ZO :confused:

E=east, oost dus.

Ja, duidelijk te zien. Ik denk dat ik echter toch even ga. Ondanks de meer oostelijke stroming zal het wel gaan met mijn lichte discus denk ik. Drukke week achter de rug, dus even uitwaaien is wel lekker :).

We hadden geen ZO wind hoor. We hadden helemaal geen wind. Bij aankomst om 12.15 goot het van de regen. Ik ben met mijn metgezel wat gaan eten. Bij terugkomst om 13.15 was het net droog en droeg het licht tot soms redelijk bij zuidenwind. De wind verdween echter spoedig en is niet meer goed teruggekomen. Rond een fikse bui is er nog even wat W wind gekomen, maar ook toen hebben we niet veel meer dan een kwartier goed kunnen vliegen. De dlg's die mee waren hebben nog het best gevlogen. Helaas geen Elefant start dus.

Ik was er rond 12:45 en het regende inderdaad erg hard. De wind was toen nog goed en ik ben tussen twee buien door alvast gaan vliegen. Het ging prima tot ik een kleine inschattingsfout maakte met een looping en de linker vleugel tot de helft inscheurde. Vervolgens met de volgende bui de auto ingedoken en met ca (raampje op een kier voor de dampen pffff) de vleugel gelijmd. Half uurtje gewacht en alles was weer ok!

Tegen die tijd kwamen ook alle andere vliegers aan en hebben we toch nog een uurtje kunnen vliegen. Vervolgens, zoals je hebt kunnen lezen, viel de wind helemaal weg en kregen we een mooi zonnetje. Later kwam de wind door een regenbui nog even terug en hebben we iets meer aan de westkant nog zo'n 15 minuten kunnen vliegen.

Al met al een gezellige dag met veel zon en veel vliegers en helaas weinig wind!

Hieronder nog een sfeerfoto:

Ik was er rond 12:45 en het regende inderdaad erg hard. De wind was toen nog goed en ik ben tussen twee buien door alvast gaan vliegen. Het ging prima tot ik een kleine inschattingsfout maakte met een looping en de linker vleugel tot de helft inscheurde. Vervolgens met de volgende bui de auto ingedoken en met ca (raampje op een kier voor de dampen pffff) de vleugel gelijmd. Half uurtje gewacht en alles was weer ok!

Tegen die tijd kwamen ook alle andere vliegers aan en hebben we toch nog een uurtje kunnen vliegen. Vervolgens, zoals je hebt kunnen lezen, viel de wind helemaal weg en kregen we een mooi zonnetje. Later kwam de wind door een regenbui nog even terug en hebben we iets meer aan de westkant nog zo'n 15 minuten kunnen vliegen.

Al met al een gezellige dag met veel zon en veel vliegers en helaas weinig wind!

Oh ja, sinds vandaag ook de bezitter van een Protech Fuego 1,6 m acro/hellingzwever die ik overgenomen heb van Maarten. Snel servo's inbouwen en als het even kan snel een keertje naar LVS de komende twee weken als het weer en studie het toelaat.

nou ik had dus mijn camera bij me dus hier een klein verslag
had niet echt zin om alles na te kijken en de slechte stukken er uit te halen (vergeef me:rolleyes:)

veel plezier :mrgreen:

Laatst bewerkt door een moderator:
Het was vandaag niet wat ik hoopte dat het zou worden. Ik was wel wat teleurgesteld toen we naar huis reden. Maar als ik de foto's en het filmpje zie heeft iedereen wel wat kunnen spelen.

Ik hoor mensen wel eens zeggen dat het altijd waait op de Maasvlakte, wij weten nu wel beter.......

Jullie hadden in ieder geval beter weer dan de rest van Nederland.....hier was het de hele dag grijs en grauw.
Morgen weer een dag! (niet voor mij als het om hellingzweven gaat helaas)

Heligek,

Mooie video, zeg. Nu heb ik ook wat video van mijn eigen kist, bedankt. Ondertussen was ik ook ook al druk bezig met een filpje over vandaag. Kijk of je jezelf of je vliegtuig voorbij ziet komen...

Maasvlakte 3-4-2010 on Vimeo

Groet,
GliderUAV

Laatst bewerkt door een moderator:
helaas heb alleen in het begin toen het nog regende gevlogen met mijn spectra toen hadden we ook nog wind en heb ik lekker aan de helling kunnen hangen.dit was weer een hele nieuwe ervaring voor me wat het vliegen betreft en heb er zeker erg van genoten.
helaas bleek toen we naar een andere plek gingen dat hij toch nog wat staart lastig was en heb hem aan de andere kant van de weg in het hek gezet (zonder echte schade)
dus wat lood er bij denk ik :mrgreen:
omdat de wind geheel weggevallen was en ik heel toevallig 1 van mijn heli's bij me had deze ook nog maar gevlogen.
heb me erg vermaakt deze dag was erg gezellig
maar toch moet ik zeggen dat er 1 groot nadeel aan dat hellingvliegen kleeft
eenmaal op het strand geland moet je dat hele rot stuk weer omhoog (echt niet goed voor iemand zonder enige conditie

iedereen bedankt voor de gezelige dag

gr.john

Foto's en filmpjes geven een goede impressie van deze vliegdag.
Vooral het vlakke water en de niet-draaiende windmolens zijn goed te zien....:hammer:
Voor mij was het toch een gezellige dag. Ik heb me prima vermaakt met die Multiplex schuimpies.
En wat betreft die wind, het jaar is nog jong.......:p

Gr.
Peet

Foto's en filmpjes geven een goede impressie van deze vliegdag.
Vooral het vlakke water en de niet-draaiende windmolens zijn goed te zien....:hammer:

Deze foto spreekt boekdelen... zo kan je een model niet vasthouden als er wél genoeg wind is:

slufter2.jpg

Gelukkig was ik vroeg genoeg om nog met de Flamingo Contest te kunnen vliegen. Met het mooie weer was het een gezellige middag, ik had mijn kids meegenomen en die vonden het in ieder geval geweldig en hebben zich prima gemaakt. Leuk dat er zoveel mensen zijn gekomen. Volgende keer met meer wind. In ieder geval iedereen beankt voor jullie komst!!
Maarten

Back