Hellingvliegen maasvlakte

ASH-26, Cirrus, Multiplex Flamingo Contest, Junior Sport, Kult Mini, Dandy, Fuego, PYM ME-109, Eisvogel. ###Endless lift to you###

Hey Maarten, wat lees ik nu in je handtekening? Heb jij nu ook een Fuego? :rolleyes:;)

Bedankt voor de service gisteren. Vandaag even meegenomen naar mijn ouders. Hij valt in de smaak. Mijn pa wil er ook graag eens mee vliegen.

Ik was iig diep teleurgesteld. ik was er een van die zei dat het altijd waait daar :-(

Volgende keer beter!

net 5 min terug van een lekker dagje helingvliegen
was er rond 11:15 stond een windje van ongeveer 4 tegen 15:00 was dit aangewakert tot 5a6 en werd het mij toch iets te veel vooral het landen zonder remkleppen of ailerond word dan knap lastig
maar alles bij alles heerlijk gevlogen en staat er toch weer bijna 3 uur airtime op de teller vandaag,

gr,john

ps 30 gram lood in de kop deed het hem :mrgreen:

Dit weekend toch echt helling gevlogen!

@heligek, bedankt voor je filmpje! Ik vindt het een supergezicht om m'n Supra voor de nieuwe Maasvlakte in aanbouw heen en weer te zien vliegen. Historisch beeldmateriaal wordt dat!

Ik had de familie zo ver gekregen dat we gingen "strandwandelen" op de Maasvlakte. Ik was nog een beetje zuur van het feit dat we zaterdag geen wind hadden, en voor het traditioneel gezamelijke uitje op tweede Paasdag opperde ik dan ook dat de Maasvlakte wel leuk is voor de kinderen. :mrgreen: Ze trapten erin, dus kon ik nog even een halfuurtje vliegen!

Het schuurpapier werkt prima, de grip op de romp van de Furio is nu voldoende. Ik had wat nieuwe instellingen geprogrammeerd die uitgeprobeerd konden worden. Zo sturen de flaps mee met de ailerons en zorgt 'snapflap' voor net dat beetje extra in de bochten. Lekker! Er kon gevlogen worden op de zuidwest helling. Ik durf (nog) niet te rollen met de Furio. Daar moet ik eerst wat meer vlieguren voor maken met de Furio.

Laatst bewerkt:
Waar was iedereen: op de woonboulevard?
Zaterdag begreep ik, heeft iedereen bij te weining wind gestaan, vandaag net geen 5bf, lekker gevlogen, mijn nieuwe plankje in kunnen vliegen, nog even bij Berrie gekeken, maar verder niemand?
Af en toe wat somber weer maar heel goed te vliegen.Mijn nieuwe plankje vloog zo lekker dat ie zich hier even voor mag stellen.
En we noemen hem; QBoot
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Berrie,

Ik hoop voor jou dat de familie niet meeleest op het forum, want dan was dit het laatste familie-uitje richting de Maasvlakte....:p
Het is wellicht slimmer om je kinderen aan het vliegen te krijgen.
Dan kan er democratisch worden beslist en wordt het zeker vliegen..:cool:

De wind heeft het wel een beetje goed gemaakt voor afgelopen zaterdag.
Ik heb toch weer een paar vlieguren kunnen bijschrijven.:thumbsup:

Gr.
Peet

Dat recept van Peter werkt bij mij prima. Vrouw en dochter afgezet in Oostvoorne bij familie en met zoon doorgereden naar de Slufter. Voor de oer Schuimpjes (zie Hobby Bulletin van vroeger) stond er maar net genoeg wind. Voor de moderne schuimpjes: 2x Swift en een Easy Star woei het prima.
Samen wel een goede combi. Bij wat lichtere wind blijven de Swifts goed boven. Die kunnen nog wat geballast worden. Als het dan nog harder waait, een ruime 5 Bf (liever 6) dan gaan de oer Schuimpjes. Bij de ES miste ik voor het eerst ailerons. Maar die komen er niet op.
Voor Bowe (mijn zoon) was het zijn hellingvlieg doop. "Ik dacht dat het moeilijker was" was zijn reactie!

groet,

Erik

Zit wel in de planning maar is een beetje afhankelijk van drukte op het werk.
Kan morgen rond het middaguur even vliegen denk ik

even opgezocht en het is niet zo mooi zie bericht:

ROTTERDAM – Zonnen op het Slufterstrand zit er de komende twee zomers niet meer in. Het strand, gelegen aan de rand van de Maasvlakte, moet wijken voor de Tweede Maasvlakte. Dit tot droefenis van veel vaste bezoekers.
Ten westen van de drukke havens en de rokende schoorstenen van industriegebied Europoort ligt aan de rand van de Maasvlakte een klein juweeltje verscholen. Het Slufterstrand is een van de weinige stranden in Zuid- Holland waar het nog rustig is. Niet veel mensen kennen het en de plek is onmogelijk met openbaar vervoer te bereiken. Resultaat: een gemoedelijk strand met veel vaste bezoekers.
Komende maandag wordt begonnen met het doortrekken van elektriciteitskabels richting Engeland. Het is het officiële begin van de bouw aan de nieuwe Maasvlakte. Daarmee het einde van de op het Slufterstrand heersende rust.
Bron: AD.NL

en nog 1

Nieuws

Het Slufterstrand op de Maasvlakte tot 2012 gesloten
09-03-2010
In tegenstelling tot eerdere berichten wordt het Slufterstrand op de Maasvlakte nabij Rotterdam komend seizoen voor recreatie geheel gesloten. Tijdens de bouw van Maasvlakte 2 zou het strand gedeeltelijk open blijven, maar vanwege veiligheidsredenen en de omvang van het werk, is in nauw overleg met de betrokken instanties, waaronder de zeehavenpolitie, besloten tot totale aflsuiting van het strand, inclusief het naturistische gedeelte.

Naar verwachting zal het Slufterstrand in 2012 weer geopend zijn voor publiek.
Het vernieuwde strand zal naar alle waarschijnlijkheid dezelfde lengte behouden.
Projectbureau Maasvlakte 2 en NFN hebben hier in overleg al een locatie voor bepaald.
Mocht je de ontwikkelingen van het project Maasvlakte 2 willen volgen, raadpleeg dan regelmatig www.maasvlakte2.com

Laatst bewerkt:
WAT ?????

Dit is echt slecht nieuws. Nooit kunnen dromen dat ons bezoekje van een paar weken terug de laatste keer zou zijn...

Zal wel druk worden op LVS komende 2 jaar.

NEEEE!!!!

80% van mijn vlieguren sta ik op de slufter!....dat is alles behalve goed nieuws!!
?
Dan blijft alleen zoutelande over voor ZW-wind...dikke sh*t zeg! :-(

Justus

Dit is echt ontzettend balen.
Heb ik net het hellingvliegen ontdekt op de Maasvlakte, gooien ze het strand dicht. :hammer:
Het worden twee lange jaren................:(

Back