Hellingvliegen maasvlakte

Ik kan de bevindingen van Vincent over ons gesprek deze middag helemaal bevestigen.
Ook naar mijn mening was het een prima verkennend gesprek, uiteraard binnen de grenzen die het havenbedrijf aan mogelijkheden heeft.
Voorlopig wordt naar mijn mening gelogenstraft dat het havenbedrijf niet open zou staan voor konstruktief meedenken over onze problematiek.
Helaas, maar dat lag natuurlijk wel in de lijn der verwachting is er op korte termijn niet veel haalbaar; daartegenover staat dat het er voor de toekomst, zeker als er in details nog wat rekening met onze belangen kan worden gehouden, het een wonderschone lokatie kan worden.
Ik hoop dan ook dat we in september, mede met steun van de KNVvL, nog goede dingen kunnen bereiken.
Dus als het meezit nog even anderhalf seizoen de tanden op elkaar, maar dan hebben we ook wat.

Ik denk dat ik in dit geval ook wel mag zeggen: Bedankt namens de deltavliegers...

@ Bart, bedankt, we hebben inderdaad ook de zeil- en schermvliegers geprobeerd in beeld te brengen als een groep die tot op heden voor het havenbedrijf nog niet erg bekend was.
Ik vind wel dat er van die kant, maar dat lijkt mij vooral in september weer nuttig worden, ook wat activiteit mag komen.
Ik heb de KNVvL hiertoe al aangemoedigd.

Bij deze een abbo op dit draadje

'ben de ontwerpleider van de Infrabundel op de MV2 (PUMA is onze klant), dus volg graag jullie ervaringen

heren goed te horen dat er nog volop mogelijkheden zijn voor ons in de toekomst.
erg bedankt voor jullie inzet en ben erg benieuwd wat er uit het volgende overleg komt

groet john

We zijn door het havenbedrijf uitgenodigd om op donderdagochtend 30 september aanwezig te zijn bij een informatiebijeenkomst voor gebruikers van de Maasvlakte. Deze wordt afgesloten met een rondrit met de futureland express over het bouwterrein, en een lunch.

Het havenbedrijf heeft eerder aangegeven graag in contact te komen de KNVvL. Deze bijeenkomst leek ons daar heel geschikt voor.

Ondergetekende zal in ieder geval aanwezig ziin. Kan ik Peter en Arthur Werner aan de gastenlijst toevoegen?

Groeten,

Vincent

P.S.: in een eerder bericht sprak ik over openstelling van Maasvlakte 2 in 2011, dit moet echter 2012 zijn...

Aan de belangstellenden; we zijn inderdaad nog steeds in kontakt.
@Vincent: ik(Peter dus) heb me al opgegeven en Arthur ook heeft hij mij laten weten.
Ik ben benieuw wat er uit komt voor ons allen.
Hierna zullen we zeker hier berichten neem ik aan.
Groet
Peter.

Alweer een tijd geleden, maar er was niet zo veel te melden.
Vandaag echter zijn we: Arthur Werner, Frits Paymans van de KNVvL en ik (Vincent was helaas verhinderd), met andere recratie-belanghebbenden, op uitnodiging bij het Havenbedrijf te gast geweest.
Behoudens leuk en interessant denk ik dat het ook weer een nuttig contact geweest is.
Ik heb de indruk dat we naar behoren onze inbreng hebben kunnen geven en er blijkt toch meer te bespreken en over het voetlicht te brengen dan dat je zou verwachten voor zo’n simpele vraagstelling als: ”best Havenbedrijf, mogen we a.u.b. af en toe eens een vliegtuigje van de dijk afgooien?”.
De KNVvL heeft in ieder geval een vervolgafspraak voor meer verduidelijking m.b.t. onze en aanverwante sporten als paragliden en zeilvliegen.
Voorlopig ga ik er van uit dat de KNVvL dit in ieder geval ook goed opgepikt heeft en ondervind van hen alleen maar positieve inbreng.
Ook ikzelf blijf van plan het geheel zoveel mogelijk te volgen.
Aan de down side: de verwachtte openstelling lijkt te worden: april 2012 met voorlopig eerst toegang tot het ‘’oude’’ Slufterstrand-gebied.
Als alles goed gaat hopen we uiteindelijk een absoluut unieke locatie te krijgen met een vrije toegang tot zowel een ZW, W, NW oriëntatie (Noord lijkt helaas niet haalbaar, en Zuid blijft het wat marginale stukje naast het vogelgebied.)
In ieder geval hebben we nog steeds de indruk door het Havenbedrijf serieus genomen te worden.
Ik hoop dat de belangstelling hier op het forum ook levend blijft.

Beste Peter,

Graag zou ik je willen bedanken voor je inspanningen zover :thumbsup::thumbsup:. Dit wordt zeker gewaardeerd, ik begrijp dat dit soort afpraken aardig wat tijd kosten. Het feit dat er op de Slufter niet gevlogen kan worden betekent voor mij een forse beperking van mijn vliegmogelijkheden omdat ik daar voorheen door de week regelmatig te vinden was (dat geld ook voor Justus). Ik merk dat ik nu duidelijk minder vlieguren maak, te meer omdat de overige mogelijkheden (LVS, Zoutelande - ver weg - ) beperkingen hebben ten aanzien van de windrichting.
Concrete vraag: is er kans dat er gevlogen kan worden voor de officiële openstelling of moeten we echt wachten tot 2012?

Groeten en tot ziens, Maarten

Ha Maarten, bedankt voor de aanmoedigingen, maar je begrijpt: het is ook vooral eigenbelang (om dezelfde redenen die jij al noemt).
Het uitzicht op voortijdige openstelling van een gedeelte lijkt er vooralsnog niet in te zitten: hebben we wel vrij expliciet over doorgezeurd.
Begrijpelijk wil het havenbedrijf dit niet op voorhand weggeven en ik zou er dan ook maar niet op rekenen, (maar je weet maar nooit of er toch op den duur wat mogelijk wordt.)
Voor het Havenbedrijf spelen vooral veiligheids-aspecten en beheersmogelijkheid tijden de werken (begrijpelijk) een grote rol.

Ik blijf dit draadje ook volgen, mijn vlieguren lijken nergens op sinds "mijn" vliegveld dicht is.
In de persberichten die "ons" (bij het loodswezen) af en toe bereiken werd in ieder geval gesproken over een gedeelte dat ingericht wordt voor de actieve strandactiviteiten als kitesurfen, parapenten e.a. Daar horen wij door het goede werk van bovenstaande mensen ook bij en daar wordt ik erg gelukkig van.

Ga zo door mannen!!

Justus

Regelmatig hoor je opmerkingen in de trand van "de KNVvL, wat heb je daar aan?".

Jullie bewijzen het tegendeel. Ga zo door! Er zijn mensen die wel inzien wat ze aan de KNVvL (jullie dus!) hebben.

Dirk.

Peter weer hartelijk bedankt voor je inzet.

Ik vraag me alleen af, Is het straks als het allemaal doorgaat ook voor de gewone vlieger toegangkelijk?
Of kunnen straks alleen de knvvl leden daar vliegen?

Ik vraag me alleen af, Is het straks als het allemaal doorgaat ook voor de gewone vlieger toegangkelijk?
Of kunnen straks alleen de KNVvl leden daar vliegen?
Los van de vraag of je door KNVvL lid te worden transformeerd van "gewone" vlieger naar "bijzonder"vlieger,;) even voor de duidelijkheid:
Mijn insteek is altijd dat zoveel mogelijk ieder plek zo vrij mogelijk toegankelijk moet zijn voor iedereen.
Ik heb geen enkele indicatie dat er bij de KNVvL op het ogenblik anders over gedacht wordt en ik zou mij daar, indien dat wel zo was, persoonlijk van distantieren.
Ik hoop dan ook dat we verstoken blijven van de soms onfrisse discussie die destijds over Zoutelande is gevoerd, maar denk dat die mentaliteit ook bij de KNVvL achter ons ligt.
Voor alle duidelijkheid: ik ben geen zetbaas van de KNVvL, eerder een kritisch volger, maar vind dat de inzet van de KNVvL bijzonder konstruktief kan werken en steeds op zijn merites beoordeeld dient te worden.
In dit geval heb ik alleen maar positiefs te melden wat betreft de inzet van de KNVvL.
Wat betreft de openstelling:
Eerst zal het bekende "oude" Slufterdeel in ge-upgrade toestand opengaan met als inzet: een intensief strand met uitgebreidere parkeergelegenheid en jawel:luxe, een patat-tent. Hier zal het stukje NW wegvallen maar verder denk ik dat het oude gebruik hier grotendeels mogelijk blijft.
Dit zal wel een grotere toeloop op top-stranddagen geven, maar dat lijkt meestal voor ons niet zo relevant.
De hierop volgende buitencontoer van MV2 sluit hier op aan met een ongeveer even groot tot groter stuk ZW duinhelling, een bocht op W (groot genoeg om ook op te vliegen verwacht ik) en weer zo'n stuk NW.

Hier spreekt men over het extensief strand, maar met als nadeel dat hier nauwelijks parkeervoorziening geplanned zijn: de discussie is hierover nog wel gaande.
Veel hangt hier af of de vroegere gedoogmentalitieit die de Maasvlakte mede zo aantrekkelijk maakte blijft.
Tot slot: de Noord-bocht wordt met harde wering uitgerust en lijkt mij, ook omdat daar weer meer havenbedrijfdingetjes gebeuren niet bruikbaar worden.
De inzet van de KNVvL is met name om tot meerdere top-startplekken te komen, liefst dusdanig dat paragliders, deltavliegers en modelvliegers uit elkaar kunnenblijven en we buiten conflikten wat betreft beloping van het duin kunnen blijven.
Hoop hiermee een beetje inzicht te hebben gegeven.

Back