Hellingvliegen maasvlakte

Dat sommetje is voor statische objecten (heuvels, bomen, gebouwen, ed..).
Een flink windmolen park zal zeker meer en een bredere (lees: langer traject) invloed hebben, maar het lijkt me sterk dat je dit nog na 10-18 Km merkt.

NO duin weg? En ook die kl*te windmolens?
Man..., wat ben ik lang niet op de MV geweest, het wordt weer eens tijd dat ik daar ga buurten (als de Ridge Runt af is kom ik weer eens een duintje pakken!)

We willen mogelijk vrijdag met een aantal piloten een dagje vliegen op de maasvlakte. Zijn er zaken waar we rekening mee moeten houden daar als onervaren hellingpiloten? We willen niemand in de weg zitten!

En hoe zijn de kansen vrijdag qua wind en richtingen daar?

Jaap

Voorlopige vooruitzicht voor vrijdag is licht weer maar vliegbaar. ZZW 5m/s is uitstekend voor 'gewone' thermiekzwevers. De Ninja zal het net doen (de mijne vloog al bij windkracht 3 en die woog 900 gram)

Weet je hoe laat jullie gaan? Ik weet nog niet hoe laat ik vrijdag klaar ben maar die wind is voor de Climaxx erg lekker en ik ben dan toch in de buurt

Voorlopige vooruitzicht voor vrijdag is licht weer maar vliegbaar. ZZW 5m/s is uitstekend voor 'gewone' thermiekzwevers. De Ninja zal het net doen (de mijne vloog al bij windkracht 3 en die woog 900 gram)

Weet je hoe laat jullie gaan? Ik weet nog niet hoe laat ik vrijdag klaar ben maar die wind is voor de Climaxx erg lekker en ik ben dan toch in de buurt

We zouden in sauerland gaan vliegen maar het weer is daar te slecht. Een dagje maasvlakte moet het een beetje goedmaken. Als je er ook kan zijn om ons van tips te voorzien..... Zou helemaal geweldig zijn! Als we komen zijn we er waarschijnlijk tegen half ochtend... 10/11 uur?

Ok....ik kan donderdagavond een kleine indicatie geven hoe laat ik klaar ben, ik ga mijn best doen er bij te zijn dan

Niet boven bebouwing (is er niet), niet boven mensenmenigtes (zijn er niet).....niet door het duin stampen (mag alleen om model te starten en te landen/ophalen)

Hier komt het minder mooi uit. Helaas moeten we ervan af zien om allerhande redenen. Binnenkort maar weer een nieuwe poging proberen te plannen. Jammer, het had zo mooi kunnen zijn [emoji22][emoji22]

Er stond vanmorgen vroeg nog iets te veel wind voor de Climaxx (en had verder niets te vliegen bij me) dus ik heb uiteindelijk ook niet meer gevlogen. Volgende keer beter!

Spijtig dat jullie niet konden: wij (3 man van de GMVC) hebben van 11.00 tot 14.00 prima gevlogen.
Typisch zo'n Maasvlakte dag: zonnetje, schuimkoppen, wind van bf5 tot bf4, weinig drukte van andere recreanten.
Perfecte dag, zou ook goed voor beginners geweest zijn!
Ook jammer Justus je niet getroffen te hebben.
Volgende keer beter!

Ik stond al om 6 uur op het duin om te kijken of het het wachten waard was. Toen stond er meer wind dan waar de Climaxx het leukst vliegt. Als ik tot jullie had gewacht was het beter maar na een week werken met mijn heerlijke vrouw in het bubbelbad heb ik geen spijt van!

Beter dan vandaag zal het niet gauw worden....dikke 20 knopen, zon, 19 graden....ik ga op weg :-)

Zo dat was lekker zeg. Het was echt een perfect dagje. Straf briesje, precies haaks op het duin, heerlijke temperatuur en goed gezelschap.
De F3F wedstrijd was ook erg fraai om eens van dichtbij te zien.

Justus heeft nog wel wat foto's gemaakt geloof ik, zelf ben ik daar niet aan toe gekomen :-)

Back