Hellingvliegen maasvlakte

Discussie in 'Hellingzweven' gestart door Berrie, 27 jul 2007.

  1. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.845
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Het is daar een mooi stekkie je kan bij wijze van spreken van uit je auto vliegen.
     
  2. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Zo heel bijzonder is het allemaal nog niet hoor, al zijn het wel de eerste beetje goede beelden van de kist. Maar ik wil de filmpjes ook leuk in elkaar klikken en de eerste klopte echt niet. Ik was denk ik een beetje te gehaast en toen ik hem vannacht terug keek was ik er gewoon niet tevreden mee.

    Maar komt goed......nu eerst slapen en dan hopen dat hij vanavond weer online staat!
     
  3. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.416
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Deze er ook maar even op gezet met de Diamond. Op 16:45 zie je Justus nog net een catch maken :thumbsup:.

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  4. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Moest ff grinniken vanaf 6 minuten haha!
     
  5. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  6. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.416
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Gaaf hoor, die smile op het einde zegt het helemaal :D.
     
  7. bobt

    bobt

    Lid geworden:
    15 jun 2010
    Berichten:
    1.256
    Locatie:
    Dordrecht
    Een (heul heul HEUL) blij man ... dat vat het denk ik wel treffend samen :D
     
  8. Berrie

    Berrie Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    9 feb 2004
    Berichten:
    4.483
    Locatie:
    Schoonhoven
    Knap dat je hem daar, zo vlak voor de rotor, durft te vangen.

    Jááren geleden crashte ik een 2-asser houtbouw op de parkeerplaats, en sindsdien vlieg ik niet meer zo vlak langs de rotor op dat stukje duin.
     
  9. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Dit is ook een goede reclame voor de kist: Bij de 3de keer vliegen vertrouwen genoeg hebben om dit soort streken uit te halen!

    Met een 2 -asser is dit overigens veel moeilijker hoor! Het lukt me met de Callistic ook wel maar moet dan echt wel een keer of 3 aanvliegen voor ik hem heb en daar moet je het inderdaad niet mee in je hoofd halen zo ver naar achteren te laten zakken.

    Ik zat nu hoog genoeg, die rotor zit daar wat lager en verder boven de weg, en bij de minste of geringste hint van naar achteren zakken gingen de kleppen in en een tikje down.

    jve maakte m.i. een minstens net zo mooie landing met zijn Diamond. Door van de overkant van de weg nog terug te komen en voor zijn voeten op het stukje gras naast het voetpad te landen......dat wordt een goede voor de f5j!!
    (Maar dat vond ik er wel spannend uit zien en hij misschien zelf ook wel haha)
     
  10. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.016
    Locatie:
    Moordrecht
    Onder zulke omstandigheden is de rotor ook wat vriendelijker natuurlijk.

    Maar evenzogoed: ik doe je het (nog) niet na!
    En bedankt voor de mooie filmpjes!
     
  11. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Tot een bepaalde grens wordt het met meer wind makkelijker, dan hang je hem voor je neus stil en kom je nooit in de buurt van de probleemzone.

    Bedankt voor het compliment!
     
  12. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.416
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Ja, met die Diamond durf ik dat wel, goed doseren met de flaps maakt het landen dan iets makkelijker en gelukkig kwam ik met genoeg hoogte aan.
    Met de Pilatus heb ik ook gemerkt dat het ook minder kan gaan. Door iets te ver en te laag naar achter te vliegen maakte deze een iets hardere landing op de weg.
    Gelukkig geen schade maar dan merk je wel wat er gebeurt waar je dan geen invloed meer op hebt.

    Een wijze les om aan de rand van het duin/weg te blijven en daar je landing in te zetten.
    En bij twijfel, doorvliegen!
     
  13. Berrie

    Berrie Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    9 feb 2004
    Berichten:
    4.483
    Locatie:
    Schoonhoven
    Volgens mij is het morgenmiddag wel aardig weer om aan de Maasvlakte te vliegen. Westenwind, circa 7 m/s. Niet zo veel, maar dat is ook wel eens lekker. Misschien dat ik ga als het schilderwerk thuis op tijd af is.
     
  14. Peter Den

    Peter Den PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2005
    Berichten:
    1.679
    Locatie:
    Voorburg
    Er zijn de laatste tijd hier wat meer meldingen van wrijfpunten tussen modelvliegen en paragliders (en ook deltavliegers).
    Daarom toch maar even gemeld: vorige week woensdag hebben ik en een vliegmaat aan de Maasvlakte (oude duin) gevlogen.
    Later arriveerde er een paraglider en indachtig het voorgaande wilde ik een praatje maken om tot enige afstemming te komen.
    Om de een of andere reden hebben we elkaar kompleet misverstaan en werd dit gesprekje behoorlijk onaangenaam.
    Het kwam er op neer dat hij niet van plan was om zich iets van ons aan te trekken en als ons dat niet beviel dan gingen we maar ergens anders heen.
    Ik heb dit aangegrepen om op het paragliderforum dit te melden en om wat opmerkingen te maken om tot meer begrip te komen voor onze problematiek versus paragliders.
    Naast een paar bemoedigende reacties heeft deze persoon ook zelf gereageerd en een heel vervelende en kinderachtige woordenwisseling is het gevolg geweest.
    Afgelopen woensdag weer gevlogen en toen dezelfde persoon arriveerde zijn we maar naar het nieuwe duin verkast.
    We hebben gezien dat er later ook weer modelvliegers op het oude duin vlogen.
    Voor deze persoon is dit aanleiding om het paragliderforum nog eens door te halen hoe fijn hij wel met deze vliegers heeft gesproken en hoe goed die wel vlogen in tegenstelling tot ik en mijn vliegmaat die als incompetente idioten worden weggezet.
    Mochten de vliegers van afgelopen woensdag dit lezen dan is het wellicht nuttig om te beseffen waarom deze persoon wellicht zo vriendelijk en complimenteus was.
    Na mijn vakantie ga ik nog eens proberen om op het paragliderforum tot een beter betoog te komen en wat begrip te genereren, los van de perikelen met deze figuur; dat laat ik wel achter mij.
     
  15. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.016
    Locatie:
    Moordrecht
  16. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.994
    Locatie:
    Zwolle region
    Volgens mij dragen classificaties als 'klootzak' absoluut niet bij aan cohesie op en aan de helling tussen de verschillende groepen die er gebruik van willen maken.
     
  17. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.016
    Locatie:
    Moordrecht
    Leidend voorwerp in kwestie valt toch overduidelijk in die categorie.
     
  18. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Vandaag is het nergens lekker....behalve op de maasvlakte!
    Zuidwest 4 tot 5 en 23graden en om half 1 al klaar met werk......om kwart over 1 ging de Orca van het duin!.....heerlijk!


    En een positieve noot: de 3 aanwezige paragliders (1 nederlander en 2 duitsers) vonden het geweldig interessant en hadden geen greintje moeite met afspraken maken. Zij vlogen hoofdzakelijk rechts, ik links en ik heb bijna anderhalf uur heerlijk op het duin gezeten.
     
    jve en DirkSchipper vinden dit leuk.
  19. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.994
    Locatie:
    Zwolle region
    Dat klinkt als muziek in de oren, zo kan het dus ook.
     
  20. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.416
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Zondag windje West 5bft, goede kans dat ik ff ga oefenen :).

    Snel via GSM gereageerd.
     

Deel Deze Pagina