Ik ben afgelopen donderdagmiddag nog even een paar uurtjes naar de Maasvlakte geweest. De wind stond niet echt recht op het duin thv de Slufter, dus ik ben gewoon eens wat verder doorgereden op de N15. Ik ben uiteindelijk de N15 afgereden, kon prima de auto in de berm parkeren, en heb op een prachtige dijk gestaan.
51.983898,4.02122 - Google Maps
Heerlijk gevlogen met de Easyglider, mooie windkracht 4 op de kop, en meermaals een geschatte hoogte van zo'n 70m bereikt. Landen bleek tricky, maar na een aantal keren oefenen kwam ik er achter dat als je de kist net iets achter het duin stuurt, de rotor zoveel weerstand geeft dat je eenvoudig op de top van het duin kunt landen. Ik zal de volgende keer wel een stalen ligger meenemen, om er iets meer snelheid in te krijgen.
Daarna de GEM uitgelaten. De aanwezige windkracht was net aan voldoende om zijn rondjes te vliegen. Eigenlijk wil de GEM een 2 bft extra. Ik had veel lol tijdens een aantal low passes, met een hammerhead erachteraan. Dit ging goed tot het moment waarop ik eigenlijk te lang doorga, en de kist met te weinig snelheid weer omhoog stuur. De GEM draait niet netjes terug, en valt achterwaarts terug. Bij de buiteling op het duin springt de epoxy op twee plekken rondom volledig uit de romp, en de wortel van rechtervleugel is losgekomen. De schade valt gelukkig goed te repareren.
Daarna nog even afkoelen met de Easyglider, en toen de spullen ingepakt.
In tegenstelling tot Maarten vond ik het heerlijk dat ik even lekker alleen kon vliegen!
Vincent