Hellingvliegen maasvlakte

Dat is puur afhankelijk van de windrichting. Daar waar de wind zoveel mogelijk haaks op et duin staat levert de beste lift op. Afhankelijk van de plaats kan er soms boven op, maar meestal op de helling geland worden of beneden op het strand.

groet,

Erik

Kan iemand mij een exacte locatie van de Maasvlakte geven? Zodat Miep-Miep ermee overweg kan. Ik overweeg morgen ook te komen.

Je moet Noordzee boulevard hebben te vinden op Google maps.
Het ZW puntje van de slufter die daar staat is een vliegplek, maar ook even verder de weg volgen die op google maps nog door zee loopt.

Niet de routebeschrijving van google maps volgen want je moet niet de Europaweg (het laatste stuk van de N15) hebben maar de paralelweg.
Op de N15 in de bocht de afslag Oostvoorne nemen en de borden maasvlaktestrand volgen.
Die parallelweg volgen tot helemaal het einde, op 70% zit er een chicane naar links-rechts.
Als je heel veel kitesurfers ziet zit je goed.

Rick

Ik nu, zaterdag 10 uur, heerlijk windje! De spirit V heeft net gevlogen en ik zit nu moed te verzamelen voor de samourai.....even op de volle accu piep wachten!

Veel plezier jongens, ik mag straks nog even naar Turkije op en neer :(.....

Laatst bewerkt door een moderator:
Loodswezen/Havenbedrijf Regio Rijnmond geeft overigens morgen geen al te best Maasvlakte weer, als je dan toch een stuk gaat rijden kun je beter naar langvelderslag gaan denk ik.

Vanmorgen was wel even lekker uitwaaien hoor! Maar hele lastige omstandigheden, hele vlagerige wind door de net niet net wel buitjes maar ik heb nu ook de samourai een serieuze luchtdoop gegeven!
Maar toen dit er aan kwam:
IMAG0646.jpg

moest ik snel landen en mijn vliegtuigen in de kofferbak proppen
IMAG0645.jpg

Na 10 minuten heeeeeel veel regen kon ik ze demonteren en weer op huus an.

Respect voor de F3F vliegers. Wat een naar weer vanmiddag. Net als Justus tussen de felle buien door vanmiddag eventjes kunnen vliegen, maar het woei me eigenlijk net even wat te hard. Het was al verdraaid lastig om de modellen op de parkeerplaats samen te bouwen, en het was nog lastiger de kisten naar de helling te lopen. Er stond vanmiddag een flinke 6 bft.

Toch eventjes de Easyglider uit kunnen laten, en als je maar genoeg down trimt, en een flink blokje ballast toevoegt, gaat dat uitstekend.

En dan na 10 min weer op een drafje terug richting auto om niet helemaal zeiknat te worden...

Wij waren met een groepje vanaf 13:00 aanwezig en hebben twee keer moeten schuilen voor een harde bui. Verder heerlijk gevlogen ondanks dat de wind iets schuin op de helling stond. De Salto heeft voor het eerst echt lekker gevlogen. Alleen was de wind dusdanig hard dat hij bijna stiel viel ;). De focus heeft met zijn 3kg dan net wat voordeel en ging dan ook een stukje soepeler tegen de wind in :cool:.

Filmpjes volgen...

Filmpjes volgen...

Wij zijn benieuwd. (Terence en ik) Wij waren er iets eerder, en voor mij was het de eerste keer ooit dat ik op de maasvlakte was. Het is er leuk vliegen, alhoewel de wind wat richting noord/west neigde. Twee keer moeten schuilen, ff een bui tussendoor.

Mijn Alka 13 maar op verkenning gestuurd, daarna was de ASW 27B aan de beurt. Heb zelfs nog wat afstellingen kunnen aanbrengen aan de flapstanden. Het begint nu echt een fijne zwever te worden.

Verder nog wat nieuwe gezichten mogen onmoeten achter de namen die hier op het forum veelvuldig voorbij komen. Aangenaam kennis te maken!

Het zal voor mij niet de laaste keer zijn dat ik er geweest ben. De volgende keer neem ik mijn Alsema Sagitta mee. (bij goede windrichting)

Heerlijk,

IK was vandaag voor de tweede keer op de maasvlakte en vandaag op het nieuwe gedeelte gevlogen

Ik heb ondanks de iets foute windrichting toch heerlijk gevlogen, De spirit maar weer eens uitgelaten en het ging goed tot de laatste landing:confused:, afijn nu moet ik zeker iets aan de romp gaan doen, een nieuwe houtbouw of de staartboom gebruiken en een houten rompje hier aan verlijmen.

De kwaliteit van het rompje is nou niet echt je van het, heel veel verf en dat barst er zo vanaf, gfk versterkingen in de romp lijken wel los te zitten.

Het was erg leuk om een paar nieuwe gezichten bij namen op dit forum te zien, hopelijk gauw weer

groet

Terence

Mooi dat jullie nog hebben kunnen vliegen! Het kwam vandaag helaas niet uit voor mij om langs te komen, er moet ook nog wel eens gewerkt worden.

Justus

Het was zeker mooi vliegen, maar ik zal helemaal blij zijn als we door kunnen rijden tot de NW helling. Helaas is het zand hier pas opgespoten en is het nog te gevaarlijk.

Ik was onder de indruk van de Salto en de ASW27, wat vliegen die smalle koorde kisten toch mooi met deze wind!

Mijn EMC Vega Sambal was echt in z'n element met dit weer, al is wind direct op de helling prettiger, veel meer dan heen en weer vliegen zat er niet in vandaag. Elke vorm van aerobatics werd afgestraft met het dicht op de helling moeten vliegen om weer enigszins hoogte te krijgen,

Verder nog wat nieuwe gezichten mogen onmoeten achter de namen die hier op het forum veelvuldig voorbij komen. Aangenaam kennis te maken!

Dat is inderdaad altijd leuk. Lekker ongedwongen deelgenoot zijn van onze gezamelijke, fantastische, hobby :).

De Salto vloog inderdaad boven verwachtingen goed. De stall eigenschappen ontstonden pas op het laatste moment wanneer je het zelf eigenlijk al verwachtte. Wellicht dat de turbulator strips de zaak hebben verbeterd. Ik kan dan ook oprecht zeggen dat ik geen spijt heb van de aanschaf van deze goedkope Chinese kist. Het vliegbeeld is ook erg gaaf en geeft een vrij aardige schaallook.

Het enige wat je moet beseffen dat het echt een kist is voor de Hollandse duinen of kliffen aan zee met 4 a 5 bft. Hellingcondities met wind dus. Dan heb je er echt een heel fijne kist bij...

Staan er weer 2 op, had er ook nog 1 met jullie ASW(?):
[URL="
& SRS (?) - Windy Day - ZLC @ Maasvlakte - YouTube[/URL]
[URL="
& Daan - Windy Day - ZLC @ Maasvlakte - YouTube[/URL]

Yep, das is idd mijn ASW 27B. leuk om eens mijn eigen zwever te zien vliegen!

Video Salto (1e vlucht in NL)

[URL="
mainden op de Maasvlakte[/URL]

6Bft van schuin opzij laat zelfs de Salto stilstaan :cool:

Back