Hellingzweef plekken in Nederland/Belgie.

• Topicstarter Topicstarter Theo Coenen
  • Startdatum Startdatum
kzal eens zien wat ik kan doen, mijn pa heeft veel kennissen die iets betekenen... maar kheb in al die keren alleen maar wandelaars gezien.

zelfs op mooie zomerdagen.

Voor alle duidelijkheid: we hadden allebei een groene jas en een groene broek aan. Daaronder groene rubber laarzen en de zenders kregen een kleurbad in camouflagekleuren. Eigenlijk vielen we dus niet op.
Bovendien had Didier op een veilige afstand én gsm én digitaal fototoestel verloren gedaan, zodat passanten daar vooral op gefocust waren. Gelukkig hebben we beide apparaten terug gevonden. Nee, geen naald in een hooiberg, maar een gsm op een mijnterril; da's nog veel moeilijker.

gelukkig maar :p
we hebben het zo aangepakt, iedere keer als er een bezoeker kwam liet ik men gsm (mobieltje) bellen, en zo waren de wandelaars afgeleid.
maar een fototoestel kan je niet laten bellen om het trug te zoeken :) dus het vond mij :p

neej maar van die camouflage ( ik hou van harry potter, en die zijn goed in camouflage) heb dus veel geleerd van harry potter ;) en je ziet het helpt... nog nooit gepakt geweest ;)

Zal ik de films van Rambo en Arnold Schwarznegger eens terug bekijken... :lol:

>>>> die hebben verstand van camouflage :smile:

nu noem je de 2 grootste debielen van hollywood op ;)
die kennen nog minder van camouflage dan van een clark-Y profiel!

helaas, ik zit aan een up-download limiet, dus de fotos zijn voor 9december.

maaar ze komen zeker!
fotos van de helling!

er staan wat berkenboompjes beneden, maar bij wonder heb ik nog nooit turbulentie ondervonden van deze.. zeker niet in de winter als ze kaal zijn.

de fotos staan op de pc, maar ik moet die eerst ergens op internet uploaden zeker .??? voor ik ze hier kan zetten??? want ik weet niet of ik rechtstreeks van de PC hierop kan zetten??? nog nie gedaan :)

vandaag gevlogen op de helling in zolder.... helaas kwam de wind uit het ZW en we hebben daar veeeel liever West.
de wind vandaag was daar erg bokkig (in felle stoten, en turbulent)
de flycamone uitgetest, maar dak kleefdingetje dat er bij is kleeft helemaaaal niet!

heb de cam maar onder een paar elastieken geduwd.
triestig is t met die cam.

wij hebben eigenlijk vandaag schandalig slecht weer gehad!!! soms mist zodat we moesten landen, omdat we hem 10m voor ons al niet meer zagen, zelfs bij t lande verdween ie in de mist!

ook heeft het constant geregend. het was maar motregen, maar op 3u tijd is al snel alles doorweekt.
ik heb leukere dagen gehad :)

maar de winter is volop daar :(

haha ik vroeg aan onze Modelbouwforum vriend Jan daarnet op msn of hij bij mij niet is mee wilde op de helling...
en ik kreeg als antwoord, neen want ik ken u niet.
ik zei ook dat sandrover(rudi) mee zou gaan.

nu moet dat lukken dat hij toevallig bij mij in de club gekomen is deze maand.
maar bij deze zeg ik hem dat ik hem nietmeer meevraag en ook een vreemde zal blijven voor hem.

hoeveel keren word er hier op het forum onder vreemden (maar modelbouwvrienden) afgesproken om een te gaan hellingvliegen?
jammer dat anderen zo denken.

Beetje flauw van jezelf, om privé berichtjes hier te bespreken. :(

Jan heeft toch het volste recht om jouw uitnodiging te weigeren? Ik zou zeker niet iedereen die hier op dit forum rondstruint automatisch tot mijn vriendengroep willen rekenen...

zeg ik ook nie maar hij deed nogal kinds daarover... hij kom dat ook gewoon zeggen. en tis erg als je je toekomstige leden niet kan vertrouwe. daar is zoveel info van te krijgen via de club enz. ppff boeien

even wat anders...

zijn er nog mensen die gaan vliegen zijn op de belgische hellingen, heuvels, ardennen?

ik zoek nog leuke plekjes om te kunne soaren ;)

ik ben 2 jaar geleden eens gaan vliegvissen in(ik dacht) houffalize, en ik reed ergens binnendoor, en ik zag een buizerd thermiek draaien, en mee zie ik naast me een mooie helling, maar helaas weet ik niet meer waar die lag :D aangezien ik toen niet aan helling vliegen deed weet k ook nietmeer waar het was...

ik heb van de week nog toen ik van antwerpen terug kwam een helling gezien.... een goeie 2km voor de tunnel ... ik weet niet precies waar.
ze ligt 150m van de autosnelweg.... maar aan de andere kant kon ik dus niet zien of hij bevliegbaar is....

het briefje met de "ongeveer juiste locatie " ligt in de auto en ik zal morgen eens kijken... misschien weet iemand die helling liggen, en kan hem eens gaan uit testen ;)dus morgen zal ik het wat preciezer omschrijven...

ik denk dat hij wel goed te doen is tot 500gr toestellen enz :)

ik heb even wat tijd te kort gekomen, maar uiteindelijk is het briefje uit de auto geraakt...

het gaat om de volgende helling...
als je op de E34 van Brugge richting Antwerpen rijd... NET voor ZELZATE tunnel ligt de helling aan de rechter kant... ik schat nog geen 1,5km ervoor...

verder weet ik dat net achter de tunnel de afrit Zelzate OOST ligt, waar het denk ik ik mogelijk is van af te draaien.

hopelijk kan iemand die daar dichtbij woont eens een kijkje gaan nemen, want nieuwe hellingen in vlaanderen moeten worden nagekeken ;)
ik ben gewoon nieuwsgierig...

alvast bedankt voor de persoon die dit eens nacheckt

ik zie deze helling alle dagen, ook al veel goesting gehad maar je geraakt er niet op .
en ik denk dat het niet lang zou duren, kunnen altijd eens kontakt opnemen om toelating te krijgen om er te vliegen.
eerste off. hellingplek in Belgie.

Wel vreemd, dat witte...

Als je aan de linkerkant inzoomt op het witte vlak, zie je dat om een soort dijk gaat, aan de binnenkant is een behoorlijke schaduw. Rechtsonderin is er een (wit)deel met een groenige kleur, dit lijkt groen verkleurd door algen.
Ik vermoed dat het hier om opvangbekkens gaat van industrie-afvalwater.
Misschien dat onze Belgische broeders hier wat meer duidelijkheid over kunnen geven, zij zullen eerder ter plaatse bekend zijn.

Het lijkt mij een aardige helling, alleen als je een lee-landing moet maken kom je wel in het water (denk ik).

Hans

sowww dat heeft wubbe aardig gedaan ;) die bedoel ik dus idd :) is dat witte nog sneeuw? dan is t logisch :o op toppen van bergen ligt sneeuw ;)

maar aan de autosnelweg kant zou ik al nooit durven en riskeren om te vliegen....

weet iemand ongeveer hoe hoog dat ding is?

je kan altijd eens praten met de eigenaars van de grond.... als je ze zo wat waterig maakt ;) (haha niet moeilijk als het een waterbekken iets is)

sommige mensen kunne iemand echt overtuigen dat het super is en niets kwaad kan.... ;)

maar het zou denk ik idd een leuke helling zijn eh :p

@simen, hoezo raak je er niet op? volledig afgesloten? met omheining waarschijnlijk?
een goede kniptang doet wonderen vind ik soms :p

oei oei, mijn vriendin heef net snel wat opzoekings werken verricht...
het gaat om de "callemansputte"

een oude zandgroeve waar nu zwaar vervuild slib in gedumpt wordt.

het heeft zowat dezelfde eigenschappen blijkbaar als chemisch afval....

er is al veel protest gekomen tegen het bedrijf en gemeente die dat doen daar...

ik vrees al het ergste dus ;) maarja wie nie waagt.....

Back