Hellingzweef plekken in Nederland/Belgie.

• Topicstarter Topicstarter Theo Coenen
  • Startdatum Startdatum
Ja, net over de grens in België bij Henry Chappelle en dan moet je lid worden van die club daar. Ze hebben een stuk of 5 hellingen ter beschikking.

hellingzweven

ben gisteren nog gaan helling vliege in limburg belgie... echt zalig gevlogen maar vreeeselijk koud... het ijs stond onder aan de helling nog op de plasjes... gelukkig dat ik wat gezelschap had anders was t snel naar huis gaan geblazen...

Hellingvliegen

Gisteren met mijn Easy Glider E (E niet nodig gehad) in Nieuwegein (Utrecht) gevlogen. Had er nog nooit van gehoord maar een parapentente maat gaat daar wel eens klooien.
Het is een begroeide vuilnisbelt naast een skihelling (borstelbaan).
Ging als een speer.
Sowieso ideaal voor maidenflights, erg rustig en zelfs water.

Gisteren ben ik eesn gaan kijken op de St. Pietersberg in Maastricht voor leuke plekjes. Er is een helling die geschikt is bij zuidenwind en een helling geschikt bij westenwind. Deze laatste is echter vrij vlak en enkel te gebruiken bij een redelijk harde wind.

Heeft iemand er wel eens gevlogen?

Ruud

Kijk uit, daar zitten als ik mij niet vergis 2 vliegclubs in de buurt. Hoever dat je er dan vanaf bent weet ik niet, dat moet je zelf effe uitzoeken.

soarstek omg Arnhem

Bij ZZO tot ZW wind turbulentievrij, 30m hoge vuilstortbult op industrieterrein IjsseloordII (nabij A12, Velperbroekcircuit)
N 51gr58m42s
E 5gr58m39s
Sta daar bij bovengenoemde windrichtingen vaak te soaren met EPP en plakbandkistjes, en met de parapent oefenen en er af kan ook, dan wel tussen de lantaarnpalen door sturen vlak voor landing...
Soms ook aansluiting op thermiek welke van de bebouwing/parkeerplaatsen af komt.
Wel vrij smalle liftband, het is maar een puistje in het landschap.

nb, aan de overkant van Ijssel ligt een soortgelijke bult maar deze is niet toegankelijk wegens privéterrein, jammer, waren er nog meer vliegbare windrichtingen in deze regio geweest.

Toevoegen aan 'onze' kaart

@Bartr

Zou je deze stek ook kunnen toevoegen aan onze hellingvliegstek-kaart:

Hoe doe je dat?
1. ga naar Google Maps
2. klik op 'Aanmelden' (rechtsboven)
3. log in met email hellingzweefplekken en als password modelbouwforum
4. klik op de tab 'Mijn kaarten'
5. selecteer de kaart 'Hellingzweefplekken'
6. navigeer naar je favoriete hellingstek en voeg een plaatsmarkering toe
7. beschrijf bij welke wind de plek bruikbaar is en andere bijzonderheden die van belang kunnen zijn

Later we er een mooie lijst van maken!
Enne.... geen onzin toevoegen :teacher:

Leon

Weet er iemand een helling in de omgeving van Meise? Vlaamsbrabant in Belgie? Ik ben op zoek naar een goed plekje.. en ik ben ook op zoek naar iemand die in de omgeving woont om uitleg te vragen ivm thermiek vliegen...

Als iemand me kan helpen, zeg het dan!!!:D

hellingzwef plekken

Hallo allemaal,
Ben sinds kort begonnen met vliegen, zowel motor als zweef.
Woon in Schagen (vlak bij de kust), heeft iemand ervaring met hellingzweven op de Hondsbossche zeewering.
Het lijkt mij namelijk een zeer mooie dijk voor deze sport, (niet om de west vliegen want daar is alleen maar water).

Gr Sas

Back