Hellingzweef plekken in Nederland/Belgie.

• Topicstarter Topicstarter Theo Coenen
  • Startdatum Startdatum
ik woonde vroeger (ouderlijk huis) op 1.5km van de mijnterril van zolder ;) daar was het ook wel leuk vliegen.

Simpele pet hoor. Gewoon een stukje stevig schuim met op de klep vastgemaakt, elastiekje eromheen en de camera kan er heel stevig ingezet worden.

Foto-ZHOZTFA6-D.jpg

Inderdaad zo'n verschrikkelijke (maar wel gratis) pet, vandaar dat er gaten in mochten ;-)
Doet het prima voor de momenten dat ik geen cameraman/vrouw bij me heb. En over het algemeen betere beelden dan op een statief.

Inderdaad zo'n verschrikkelijke (maar wel gratis) pet, vandaar dat er gaten in mochten ;-).

nederlander zeker??? het moest weer gratis zijn ! :p

misschien een iets leukere tip...
je kan een flycamone² kopen? 50 euro. plak het op je vlieger, of aan je vest, of weet ik veel waar aan.
en je kan even goed filmen...
het is veeel kleiner... je kan het ook op je pet kleven en het lensje gewoon kantelen en naar voor richten :)

ziet er wat minder spectaculair uit :p (om het woord lelijk maar niet te gebruiken ;) )

nederlander zeker??? het moest weer gratis zijn ! :p

misschien een iets leukere tip...
je kan een flycamone² kopen? 50 euro. plak het op je vlieger, of aan je vest, of weet ik veel waar aan.
en je kan even goed filmen...
het is veeel kleiner... je kan het ook op je pet kleven en het lensje gewoon kantelen en naar voor richten :)

ziet er wat minder spectaculair uit :p (om het woord lelijk maar niet te gebruiken ;) )

Dat is een inkoppertje.... Ik ben wel Nederlander maar het hoefde niet perse gratis te zijn...... de pet had ik liggen, ooit eens gekregen en bewaard voor een vrijgezellenfeest of zo.... tja en om dan in een pet van 30 euro gaten te prikken terwijl er ook een gratis pet ligt die er toch niet uit ziet........vond ik zonde....... volgens mij hoef je daar geen Nederlander voor te zijn.

De Flycamone heb ik inmiddels ook, maar deze camera had ik eerder.... leuke van de camera is wel dat je direct kunt zien wat je hebt gefilmd, geen laptop o.i.d. nodig.... dus dat is weer een voordeel.

Camera heeft inderdaad ook filmmogelijkheid en is water/shockproof. Het stuk schuim heb ik voor op de neus van mijn wildwaterkayak gehad om op die manier tijdens het varen te filmen....... tja en dan is het nog maar een kleine stap om de camera ook eens op een pet te bevestigen....

Lelijk is het wel, maar ja lekker belangrijk....

Nu weer back on topic voor de hellingzweefplekken in NL/Belgie.

ja, zolang jij je maar amuseerd ;) dan zijn we allemaal wat filmpjes rijker...

donderdag voorspellen ze weer lekker wat wind...

en de mimi vliegt prachtig op de helling eh?
die van mij ging toch als een speer :)

Ik heb wel eens gezien dat ze in Landgraaf (snowworld) met parachuten van de berg af rennen, om te oefenen, dan zou het ook mogelijk moeten zijn om daar te kunnen hellingzweven

absoluut... als er parapenters zijn dan is het voor een modelzwever ook te doen... maar dan moet je zeker voor de eerste keer eens gaan bij een goede 10 knopen.

ik was gisteren in bredene (belgische kust)
en ik was zo her en der aan het speuren of er geen leuke duintjes langs de kust lagen , zeker toen ik van bredene ZW reed langs de kust. ik kwam door alle kuststadjes enz...

tot ik helemaal in de panne zat.
ineens krijg ik een ingeving ;) ik rijd even leuk naar calais. bootjes kijken en op de pier naar de vissers.
toen ik op de pier stond zag ik in de verte een laaggebergte. (wat ik toen nog niet wist was dat ik deze kende van naam)
dus nog een beetje verder gereden, en ik kwam boven aan de bergketens, en zag ik ineens een heel bekende naam op een plaatje. CAP BLANC NEZ
toen ging mijn hartje al wat sneller slaan ;) want dit was een bekend plekje onder onze clubleden.

ik wandel naar de rand en ja hoor , een klein zwevertje met V-tail van simprop zat langs de helling te zweven.
dus even snel info winnen , maar ik ben helemaal geen krak in frans (kortweg NIETS sprekend) hoopte ik dat hij NLtalig was.
maar het was een zwitser die daar al 15j op vakantie kwam, en best goed engels kon (OEF)

maar waarom ik dit topicje even aanhaal is de volgende vraag...
ik stelde hem of ik er de hele dag mocht vliegen, en of dit vrij was...
hij vertelde me dat het voorlopig nog geen probleem was, maar dat er een beslissing gemaakt was dat er in de toekomst het desbetreffende stuk van de helling beschermd word, en dus met gevolg tot 1 club zou komen.

weet iemand hoe de regels nu precies zijn?
en hoe dit in de toekomst eventueel zou veranderen?
moet men dan in de "club die de verantwoordelijkheid krijgt" gaan om in orde te zijn met de wet?

ik zou er graag gaan vliegen, maar wil uiteraard volledig in orde zijn met alles.

ik vlieg op 2.4ghz, en zou dus in principe zo al niemand meer storen op frequenties. (de zwitser vloog op 40mhz.)
maar ik wil zeker NIET wildvliegen, omdat het daar erg toeristisch is.

hopelijk heeft iemand op het forum hier wat meer kennis van dit probleempje.

ik wacht vol verwachting op een antwoord.

De mensen die daar wekelijks of dagelijks vliegen,hebben zich verenigd om te kunnen onderhandelen met de projectontwikkelaar over de mogelijkheden om te kunnen blijven vliegen. Dit is hen gelukt in het overgroote deel. Het is nog mogelijk om er te vliegen mits enkele beperkingen, tevens moet men lid worden van hun vereniging en de FFAM. Voor meer informatie, bekijk hun website:http://vdp-blanc-nez.com

hey, morgen weer lekker veel wind voor de helling, ik rijd alvast.

dit is niet geheel hellingzweefplekken nederland of belgie, dit is eigenlijk van ietsje over de duitse grens in het plaatsje steckenborn aan de ruhrsee.
full

hier rijden we met dezelfde bende weer naartoe woensdag.

het is op de oostenwind bevliegbaar. dus maar enkele kansjes per jaar.

ik wou jullie gewoon even laten meegenieten van de mooie plekjes waar we komen ...

op de foto zie je dat ik als jonge gast vaak met de oudere bende ga meevliegen :p (of zij met mij mee)

Laatst bewerkt door een moderator:
coordinaten

Dat Steckenborn ziet er goed uit. Heb je wellicht iets van coördinaten of een route naar de vliegplek? Het lijkt mij een mooie plek om eens te gaan vliegen met mijn Graupner ASH-26. Voor mijn werk zit ik daar regelmatig in de buurt dus dan kan het nuttige met het aangename worden verenigd.Endless lift to youMaarten

ik zal je al zeggen dat het vlakbij Siegen ligt... ik zal straks eens kijken voor de coordinaten.
zo kan je al eens ruw googlen hoe ver t voor je is.

helaas is er van die groep waar we mee gaan niemand! die mee kan... ze hebben allemaal kleinkinderen morgen op bezoek!
eventueel nog hier mensen die willen afspreken?

Back