Hellingzweef plekken in Nederland/Belgie.

• Topicstarter Topicstarter Theo Coenen
  • Startdatum Startdatum
In Den Helder vlieg ik aan de dijk met Oost en Zuid-Oost aan de land zijde van de dijk bij huisduinen. De zeekant is niet zo super omdat het daar trapsgewijs heel vlak omhoog loopt.

De duinen zijn uitgesloten, nieuwsgierige smurfen en Ko de boswachter staan hier blijkbaar altijd om de hoek.
Nu drie keer geprobeert drie keer binnen een kwartier weggestuurd.(zonder bon gelukkig)

Hallo, ik ben pas begonnen met modelzweven, maar vlieg veel helling aan de westerschelde dijken van Zuid-beveland (zuidelijk van Goes), deze zijn zeer kronkelig dus bij iedere windrichting wel een plekje te vinden. De dijken zijn op deltahoogte ik schat aan de landzijde een meter of 10, bij laag water aan de zeezijde ook ongeveer.
Wel opassen voor schapen :|
Wanneer we met zijn tweeen gaan vliegen hoeven we maar een keer op te gooien en vliegen zo lang we willen. Om de beurt :wink:

Hallo Theo
Nu weet ik waar je altijd bent als je niet op het vliegveld bent
ik kom redelijk vaak daar langs omdat mijn schoonzus in Stevensweert woont dan kom ik over deze weg
laten we eens afspreken voor eens te helling zweven op de dijk
dan kan mijn vrouw bij haar zus op bezoek en dan kan ik lekker zweven hi hi hi :banana:

groetjes Wil

Wil met kleine zwevers kunnen we daar makkelijk langs de dijk raggen. Maar wel alleen met westenwind.

Hallo Theo

ben jij even snel met de reactie heb jij niets te doen?
ik merk wel dat mijn bericht dubbel stond

ja dat kan goed met de Hawk is er wel geschikt voor
kunnen we Roy ook eens vragen die wil ook wel
we zien wel :banana:

groetjes Wil :Fade-color

heb je een 2de Zagi, daar gaat het beter mee, en zeer zeker als je hem dan in de zweef uitvoering bouwt.

Nee Theo ik heb geen tweede Zagi
als jij de vleugels hebt voor de tweede Zagi dan kan ik er wel eentje maken voor te helling zweven
laat het maar eens horen

groetjes Wil

wist ik wel Theo
je weet waar die naartoe moet dinsdag op de club avond
dan zie ik je wel weer

wil...............

ik ben zelf geen zweverman maar in de schorre in boom heb ik er al eentje aan het werk gezien.
dezelfde helling wordt ook gebruikt voor deltavliegen en parasailen "les 1"

TM

He mensen, mischien is het een leuk ideetje om een kaartje aan te maken en daar al jullie plekjes op te prikken?

http://www.frappr.com/

Ik heb er zelf nog niet naar gekeken, maar t lijkt me wel leuk om in 1 oog opslag te zien of er leuke "hotspots" in je buurt zitten. :P

goed idee..
maar de site hierboven is helaas niet accuraat genoeg :(
Bvb alle hellingen van België onder "brussel" zetten is ook niet veel vooruitgang :-)
iemand die dit kan programmeren? of een bestaand alternatief?

Windkracht 6 tot 7 uit het NW aan de kust "Wenduine" , dus ideaal om vandaag eens te gaan slopen met de "weasel". Na ongeveer 400gr lood onder zijn buik te hangen was hij te vliegen, zonder werdt hij gewoon over de duinen geblazen maar ja het kan tegen een stootje hoor. Na een uurtje vliegen begon het toch echt te hart te waaien, ben er dan maar mee gestopt voor vandaag, Maar toch eens leuk om te doen bij zoveel wind.

De duinen zijn afgezet met stekkerdraad maar je kan daar heel gemakkelijk geraken hoor via een trap die daar staat. De temperatuur viel nog mee, maar ik vlieg wel met zo'n zak om men zender.

Vanaf 5 aug. zijn wij 2 weken op vakantie bij 'de zandloper', dit is bij Julianadorp. Is daar goed te zweven?
Zijn er dan meer hellingzwevers in de buurt?
Wie gaat daar ook op vakantie?

Ik vlieg regelmatig op de dijk in den helder...5 km verder.
daar is vaak goed te vliegen....zeker met ozo en zzo is het oed vliegen.
Aan de landzijde is het beter dan aan de zeezijde. aan de landzijde is de dijk een stuk stijler.

misschien is het leuk om dan samen te vliegen, ik sta hier altijd alleen?

Back